Care este abordarea ta parentală în era noilor tehnologii?


Îmi amintesc de prima interacțiune înfricoșătoare a hunilor cu internetul. Cred că aveau vreo 6 ani, cam de când au acces restricționat la Youtube. Îi lăsasem singuri la tabletă, pe Youtube și, din click în click, așa cum se întâmplă, au ajuns de la jocul preferat la unul horror. Adică chiar de groază, nu neapărat înfricoșător pentru un adult, dar cu siguranță de speriat pentru un copil de 6 ani. Îmi amintesc și acum goana lor spre mine care eram la bucătărie și cum nici măcar nu puteau articula ce li s-a întâmplat. Într-o primă fază nici nu am știut că teama lor e legată de ceva ce au văzut pe Youtube, am crezut sincer că s-au accidentat. Cu greu, după câteva ore de discuții, și-au făcut timp să-mi povestească. Era ceva joc cu cranii și zombies, repet, neînfricoșător pentru un adult, dar pentru ei era prima dată când vedeau așa ceva iar eu nu am fost acolo să-i încurajez imediat. De atunci au început discuțiile despre ce putem găsi pe internet (să fim serioși, nu vom putea să-i protejăm la nesfârșit și nu putem să-i ținem într-o bulă), explicate pe înțelesul lor și reluate pe măsură ce au crescut, de la chestiuni care te sperie, până la chestiuni care îți pot pune viața în pericol, și chiar până la pornografie infantilă. N-am să uit niciodată acea zi. Hunii au acum 10 ani și încă și-o mai amintesc, chiar dacă, sau cel puțin așa îmi place să cred, acum știu să gestioneze conținutul la care au acces pe internet.

Iată de ce cred că discuțiile cu copilul despre noile tehnologii și despre internet nu pot începe niciodată prea devreme și ar trebui să înceapă de îndată ce am hotărât că cel mic poate avea acces la internet, fie că vorbim de Youtube, de rețele de socializare sau fie că vorbim de TV. Acesta a fost unul dintre aspectele discutate în cadrul evenimentului din 15 septembrie, organizat de English Kids Academy și International House și moderat de Virgil Ianțu.

P_20180915_103539_vHDR_Auto

Asta a fost una dintre soluțiile propuse – comunicarea cu copilul și timpul alocat de părinte acestuia – dincolo de o lista lungă de statistici, efecte, riscuri și oportunități, ale utilizării tehnologiei de către cel mic. M-am bucurat să văd în sală peste 200 de părinți, adunați într-o zi de sâmbătă, ca să descopere mai multe despre subiect, semn bun că lucrurile se pot îmbunătăți.

Dacă vorbim de copii mai mici, iată ce ar trebui să știi (Dr. Raluca Ioana Teleanu, Doctor Neurochirurg, Director al Secției de Neurologie a Spitalului Victor Gomoiu)

  • Televizorul sau accesul de timpuriu la ecrane, poate produce întârzieri în dezvoltarea limbajului
  • Accesul la tehnologiile moderne de timpuriu poate reduce satisfacția cititului, inhibând dezvoltarea abilităților necesare
  • Poate apărea deficitul de atenție, în cazul expunerii prelungite la ecrane a copiilor mici, iar în cazuri mai grave, poate apărea epilepsia
  • O dată cu înaintarea în vârstă și accesul copiilor la internet și la rețelele de socializare, poate apărea foarte ușor dependența de telefonul mobil și/sau de internet

Ce puteți face? Iată câteva soluții simple, neperisabile, la care puteți reveni orice vârstă ar avea copilul, deși e drept că la adolescență, o dată niște obiceiuri deja create, va fi mult mai greu să le schimbați:

  • Oferă tu însuți/însăți un obicei, un exemplu de folosire echilibrată a tehnologiilor
  • Stabilește niște limite clare, de timp și spațiu, în care folosiți tehnologiile, adulți și copii
  • Oferă alternative de activități și joc, de timp petrecut alături de cel mic
  • Comunică deschis cu copilul despre beneficii, dar și despre riscuri

Nu în ultimul rând, vă invit să completați chestionarul de mai jos, realizat de English Kids Academy. Haideți să-i ajutăm ca, împreună cu noi, să valorifice la maximum beneficiile tehnologiilor moderne de comunicare şi învăţare. Haideți să vedem cum putem reduce riscurile folosirii ei neadecvate şi care sunt condiţiile care, odată îndeplinite, asigură o folosire ECHILIBRATĂ pentru o dezvoltare armonioasă a copiilor noştri.

Chestionarul este disponibil aici: https://www.surveymonkey.com/r/B5J9J2Q

Cum întrețin relația cu copilul meu adolescent?

Adolescența este o perioadă dificilă din viața fiecărui părinte și, cu siguranță, din viața fiecărui copil aflat în plină ascensiune. Obstacolele nu trebuie să fie neapărat de netrecut, de aceea este încurajată o relație deschisă de comunicare între părinte și copil. Este bine de știut că în perioada adolescenței relațiile dintre părinți și copii se răcesc deseori, iar acest aspect poate avea un impact negativ asupra dezvoltării tinerilor. English Kids Academy vă invită să aflați mai multe într-un nou eveniment marca #conferințeleEKA: Reușita copilului meu adolescent – care sunt soluțiile în astfel de cazuri, cum putem aborda relația cu adolescentul la liceu, ce abilități se pot dezvolta cu ajutorul nostru pentru maturitate sau ce mai putem face, atunci când credem că nu mai e nimic de făcut. Detalii aici, evenimentul va avea loc pe 16 noiembrie.

Despre English Kids Academy

English Kids Academy este divizia International House specializată în predarea limbii engleze pentru copii. English Kids Academy, prin International House Bucharest, este singurul centru acreditat de pregătire a profesorilor în predarea limbii engleze pentru copii și adolescenți, curs de calificare a profesorilor moderat de Universitatea din Cambridge.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s