Martisoare de huni


Facute de mami, la care au participat si hunii, si pe care le-au inmanat astazi colegelor de la cresa, cu mari emotii.

 

 

 

 

 

 

 

Subiect: marţişoare simple, de decor, simbolice.

Materiale necesare

  • De bază: coli colorate A4 din burete (foam), carton colorat diverse dimensiuni, hârtie colorată diverse dimensiuni, autocolant colorat sau hârtie glasată colorată, foarfecă normală sau foarfecă cu model, perforatoare cu diverse modele şi perforator normal (pe rotund);
  • Accesorii şi alte elemente opţionale: şnururi de marţişoare, nasturi de diferite forme şi culori, paiete de diferite forme şi culori, lipici sau superglue, lipici cu sclipici sau scilipici simplu, capsator şi capse, stampile cu diferite forme (flori, fluturi).

Notă: nu toate materialele sunt necesare, în funcţie de modelul ales, se pot folosi doar unele materiale.

Mod de lucru

Varianta A – mărţişoare simple

Am decupat cartonul/hârtia colorată în diferite forme: pătrat, dreptunghi, oval, triunghi, inimă. Apoi am trecut la aplicarea accesoriilor: nasturi sau paiete în acest caz – nasturii i-am aplicat prin capsarea şnurului de marţişor de carton după ce am prins nasturele de şnur, iar paietele le-am lipit formând diverse desene şi modele. Pentru o mai bună fixare, am folosit lipici tip Superglue cu gel.

La decupaj am utilizat foarfeca cu model şi carton colorat mai gros, precum şi hârtie din burete colorat, se ajunge mult mai uşor la forma dorită folosind materiale mai groase.

Coperta felicitării-maţişor am perforat-o, într-un singur loc, cu perforator cu model. Se pot utiliza cele cu model de floare, trifoi, inimă, potcoavă. În interior am prins un năsturel în forma de smiley face, iar coperta am perforat-o exact în dreptul locului în care este fixat năsturelul, astfel încât poate fi vizibil şi când felicitarea este închisă. De asemenea, năsturelul poate fi folosit ca modalitate de a fixa felicitarea, astfel încât să rămână închisă.

Opţional sau în loc de perforator, se pot lipi autocolante colorate, decupate cu perforatorul cu model în aceleaşi forme ca mai sus.

Interiorul felicitării-marţişor poate fi de asemenea decorat cu ştampile. Cele în formă de fluturi şi flori au un efect deosebit.

La final, mărţişoarele se pot decora cu lipici cu sclipici – opţional.

Varianta B – mărţişor tip felicitare I

Se decupează cartonul/hârtia colorata în formă de dreptunghi (dimensiuni aproximative 16cm x 8 cm), se împarte cartonul în două, în format landscape/pe orizontală. Apoi se trece la aplicarea accesoriilor şi la decoraţiuni: noi am utilizat nasturi în formă de inimă şi de gărgăriţă. Am tăiat cartonul cu foarfeca cu model şi am perforat prima coperta a mărţişorului cu perforatorul cu forme. Am utilizat trifoiul. Se poate decora cu lipici cu sclipici.

Varianta C – mărţişor tip felicitare II

Se împarte cartonul decupat în forma de dreptunghi (dimensiuni 16cm x 8cm) în trei părţi, doua egale (lateralele) şi una mai mare (centrală), conform imaginii alăturate. Părţile laterale se capsează cu un perforator cu forme rotunde în capăt, amândouă în acelaşi timp, găurele prin care se trece şnurul de mărţişor.

Interiorul felicitării se poate decora în funcţie de imaginaţie. Noi am decupat din carton roz un future, pe care am lipit paiete roşii, totul pe carton portocaliu, constrastul culorilor fiind de mare efect vizual.

Opţional: cartonul se taie cu foarfeca cu model. Felicitarea se poate decora cu lipici cu sclipici.

Buna dimineata, a sosit primavara!

PS: cu aceste martisoare am participat la prima revista online cu Idei de Martisor, lansata la Initiativa Laurei Frunza (detalii aici) si cu sprijinul echipei de la Talente de Nazdravani (detalii aici). Excelenta initiativa, o culegere de idei minunate, un cadou superb la inceput de primavara. Revista poate fi downloadata, gasiti aici link-ul, in termen de 10 zile. Enjoy!

13 thoughts on “Martisoare de huni

    • multumesc, cami. nu-ti imagina ca au facut hunii mare lucru. si nici f complicate nu sunt, e chestie de decor si perceptie, atata :).
      mai am si eu unele in lucru, dar deja nu sunt f impresionata de cum au iesit, vedem diseara daca mai pot imbunatati ceva…

Leave a comment