Casuta lui Mos Craciun


Pardon, casutele, doua, altfel se lasa cu sange pe pereti si mi-ar fi parut rau. Nu de alta, dar de abia am zugravit :).

Sau ce face mami in ziua ei libera + noptile, in loc sa doarma.

Unul dintre cele mai dificile proiecte pe care le-am facut pentru huni in premiera, vi-l recomand doar daca lucrati cu mai mult cap decat am facut-o eu. Nu am lucrat dupa o schema (greseala nr 1), intrucat n-am gasit una. Am gasit in schimb ceva modele de casute din hartie, pe care le recomand copilasilor mai mari, de 4-5 ani, care se descurca bine cu foarfeca.

N-am avut, cum spuneam, nicio schema, am facut-o strict dupa capul meu. Am stricat vreo 2 cutii de carton tot incercand constructia, nu va mai spun cum m-am carat prin metrou cu cutiile de la birou spre casa, nu va mai zic nici cum am cautat alte cutii prin piata dupa ce le-am stricat pe cele 2, nu va mai zic de degetele lipide cu super glue, singurul capabil sa lipeasca bucatile de carton…

Materiale

Cutii de carton, foarfeca, super glue (muuulte tuburi), scotch, cutter, hartie de impachetat, autocolant, perforator decorativ (optional), banda izolatoare colorata, carton subtire colorat, rabdare. 🙂

 

 

 

 

 

 

Ce (nu) va recomand

–          Sa utilizati carton mai subtire, nu neaparat cel utilizat la cutiile de carton. Asta va transforma constructia in una nu tocmai stabila/durabila, insa e mai usor de modelat si rezultatul poate fi unul mai estetic;

–          Sa va inarmati cu muuulta rabdare si daca se poate cu o schema inainte de a va apuca de treaba;

–          Sa aveti la indemana muulte tuburi de super glue (eu am trecut de 10 bucati), nu incercati cu aracet sau prenadez, nu lipeste, va spun eu sigur;

–          Eu am pus casuta pe ceea ce se vroia la inceput a fi o curte (a se citi o bucata mai mare de carton suport). Si din cauza ca am utilizat ultimele bucati de carton existente in casa, formate din carton subtire, si din cauza ca am pus casuta intr-o parte, nu pe centru, pentru a ramane ceva loc de curte, atunci cand e luata la plimbare de huni e usor instabila. Nu-i necesar acest suport, dar daca alegeti totusi sa-l faceti, folositi un carton mai rezistent/gros.

Cum sa…

Nu stiu cum sa, cel mai bine e sa inveti facand si testand. Am lucrat intai peretii laterali si acoperisul pe fata si pe spate – peretii laterali au constituit in sine o singura cutie (format A4, de la topurile de hartie), iar cele 2 bucati de acoperis fata si spate au reprezentat 2 triunghiuri decupate din alte cutii de carton. Apoi am impachetat ce a iesit. A urmat apoi cea de a doua jumatate de acoperis, decupata si ea dintr-o cutie maaare de pampers si impachetata si ea la randu-i. Am trecut apoi la capitolul finisari, cu banda izolatoare rosie – stiati ca exista vreo 5-6 tipuri diferite de culori pentru banda izolatoare? Mie mi-a luat socrul din Bricostore, sa-i dea Dumnezeu sanatate, e foarte utila, o sa facem lucruri frumoase cu ajutorul ei.

Bun, dupa ce am impachetat cam toata casuta si am finisat pe ici pe colo (e important in special la ferestre si usi, cele mai atractive gaurele pentru huni), am pus casutele pe suportul de carton despre care vorbeam mai sus. Lipit, apoi trecut la actiunea “Brad de Craciun”. Decorat si el. Partea mai proasta e ca noul set de hartie glasata autocolanta achizitionat, e foarte prost si nu s-au lipit foarte bine podoabele bradului. Sau poate e cartonul de vina, n-am aflat inca, cert e ca trebuie refacut, mai ales dupa interventia hunilor. 🙂

 

 

 

 

Cam asta, una peste alta, desi e un proiect care cere timp si rabdare multa, merita. Bucuria hunilor a fost foarte mare si se joaca de atunci tot timpul cu ea.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Si o alta casuta pentru fetite, tot homemade, aici.

15 thoughts on “Casuta lui Mos Craciun

  1. Ma uimesti cata rabdare ai sa construiesti lucruri asa de complicate! Eu n-as avea rabdare sa fac ceva ce dureaza mai mult de juma’ de ora, iar ale tale arata asa de bine… Felicitari!

    • multumesc mult, raluca! recunosc, acest proiect chiar a fost unul complicat si a necesitat multe ore si multa rabdare, dar a meritat tot efortul!
      intre noi fie vorba, as fi vrut sa fie si mai frumos dpdv estetic, dar nah, atat m-am priceput…
      pupam

  2. se vede ca ai lucrat mult, e munca de migala, nu gluma. dar casutele sunt superbe, bravo!=D>
    tin sa te felicit cu atat mai mult cu cat ai construit cate una pentru fiecare copil.:) BRAVO!

    • multumesc mult. cred ca e cea mai muncita creatie pe care am facut-o pentru ei. eu zic ca se putea si mai bine, dar fiind la prima experienta, asta a iesit. poate incerc pe viitor inca una. 🙂

Leave a comment