Copilul salvator


„O să facem un copil și asta cu siguranță ne va uni și mai tare.”

„Ne înțelegem atât de bine, un copil este fix ceea ce ne lipsește.”

„Rămânem împreună de dragul copiilor.”

„Nu ne putem despărți acum, am făcut un copil, trebuie să mergem mai departe.”

Am întâlnit adesea situațiile de mai sus, eu însămi mi-am pus problema când am divorțat dacă e bine sau nu, gândindu-mă mai degrabă la copii, decât la relație sau la mine. Nu, mai bine ne despărțim de dragul copiilor, dacă e cazul. Poate părea paradoxal, dar e doar contrar normelor moștenite din moși și din strămoși. Sunt foarte multe cazuri în care este mult mai bine pentru copil ca relația de cuplu să se termine. Dincolo de extreme, dacă cei doi parteneri nu sunt fericiți împreună, asta se va răsfrânge și asupra copilului, asupra relației de familie. Un copil nefericit are, cu siguranță, părinți care sunt nefericiți împreună.

Happy family

Copilul nu vine să ne facă mai fericiți, chiar dacă vom fi mai fericiți cu el alături.”

Copilul apare în viețile noastre ca o binecuvântare. Ca o fericire reală, palpabilă, ca o speranță de viitor. Ca o responsabilitate. Copilul aduce bucurie. Copilul ne schimbă viețile. Dar cu siguranță el nu vine în viețile noastre cu un scop anume. Copilul nu vine să ne facă mai fericiți, chiar dacă vom fi mai fericiți cu el alături. Copilul nu apare în viețile noastre ca să repare. Copilul nu este dator să repare, în fapt el nu este dator cu nimic. Copilul NU TREBUIE să nimic, doar să fie crescut sănătos, cu iubire și blândețe. Premisa că un copil unește sau desparte este una profund greșită. Pentru relația NOASTRĂ de cuplu, noi, cei doi parteneri, suntem singurii responsabili, fie că ea merge bine, fie că merge rău. Pentru tot ceea ce facem și spunem, suntem în mod direct responsabili, inclusiv față de copilul pe care-l aducem pe lume. Cu siguranță reciproca nu este valabilă, copilul e dator să crească frumos și sănătos, nu să ne rezolve nouă problemele.

Articolul integral poate fi citit aici.

2 thoughts on “Copilul salvator

  1. În perioada când mă gândeam să divorţez şi puneam în balanţă argumente “de dragul copilului”, o colegă americancă mi-a zis aşa: ăsta e exemplul de relaţie pe care vrei tu să-l dai fetei tale? Am ştiut în secunda aia că nu. Nu e vorba doar de a rămâne împreună şi de a te preface de dragul copilului, e vorba şi de modelul pe care îl oferi copilului cu privire la ce înseamnă împlinire pe plan personal la maturitate.

Leave a Reply

