Voiam un copil… și m-am trezit cu doi!


Iată un titlu care rezumă perfect ceea ce mi s-a întâmplat acum aproape 8 ani de zile. Surpriză e puțin spus. Șoc. Întrebări. Neliniști. Le-am luat pe rând, dar recunosc că aș fi avut nevoie de ceva mai mult ajutor. După primele zile de întrebări fără răspuns, ne-am dat seama că să citim despre ceea ce ni se întâmplă sau despre ce ni se poate întâmpla, e cel mai bun lucru pe care-l putem face. Poate singurul. La vremea respectivă însă, existau foarte puține cărți de specialitate în limba română, strict despre gemeni, ca să nu mai vorbesc de disponibilitatea acestor informații online. De altfel, așa a luat naștere acest blog. M-am hotărât să scriu pentru alții toate lucrurile esențiale ale vieții cu gemeni.

Acum ceva vreme mi-a picat în mână (mulțumesc Editura Casa!) o carte care se intitulează: Voiam un copil… și m-am trezit cu doi!, o carte pe care am citit-o dintr-o suflare. M-ar fi ajutat foarte mult să o am acum opt ani, dar tocmai pentru că știu asta, am ales să-i fac o mică recenzie, sunt convinsă că o să ajute pe cei aflați acum ca mine în urmă cu 8 ani, deși, e drept că din punct de vedere informație, nu mă mai ajută foarte multe lucruri acum.

Cartea este structurată în 3 părți mari: Sarcina, Nașterea și Primele 3 luni. Cele mai importante momente aș spune, atunci când ești pe rând debusolat, descurajat, speriat și neliniștit, și nu prea știi de unde să o apuci. Cred cu tărie că e bine să fii pregătit pentru astfel de momente, chiar dacă o carte e doar un prim pas în acest sens. Veți afla:

  • Care este cauza unei sarcini multiple și ce înseamnă de fapt o sarcină gemelară (asta ajută să nu mai căutați gemeni prin tot arborele genealogic, de exemplu, pentru că gemenii identici, iată, nu sunt moșteniți nicicum)
  • Care sunt cele mai importante aspecte medicale de care trebuie să ții cont în timpul sarcinii (de la analize, până la tip de alimentație)
  • Ce este trusolul bebelușului și cum trebuie să arate bagajul de spital al viitoarei mame (da, este nevoie de așa ceva)
  • Cum decurge o naștere normală în cazul unei sarcini gemelare și ce este aceea o sarcină prematură
  • Detalii despre nașterea naturală vs. nașterea prin cezariană în cazul sarcinii gemelare
  • Aspecte importante despre alăptare – da, gemenii pot fi alăptați!
  • Sindromul SID și altele despre care nu vreau să detaliez, dar despre care e bine să știți
  • Aspecte psihologice în cazul gemenilor de care poate e bine să țineți cont încă de la început, precum și despre legătura specială dintre ei – aici vă pot confirma că nu este vorba de un mit!
  • Ce este criptofazia – insist puțin pentru că este un fenomen rar întâlnit în rândul fraților în general și des întâlnit în rândul gemenilor și cu care încă ne confruntăm și noi (vă reamintesc că hunii au 8 ani). Ce este criptofazia? Crearea unui limbaj secret și exclusiv pe care gemenii îl utilizează între ei, compus din termeni cu semnificații diferite de cele obișnuite, de la cuvinte spuse pe jumătate până la bolboroseli, gesturi și tăceri pe care părinții sau apropiații nu le înțeleg față de gemeni.
  • Și nu în ultimul rând, aveți la final o bibliografie cel puțin interesantă, pe care poate vreți să o răsfoiți, cel puțin.

În speranța că v-am convins, cartea este disponibilă aici și nu, nu costă o avere. Enjoy!

hunisori

Sursa foto: arhiva personală.

Leave a Reply

