Un Alfie Kohn mereu surprinzător


Iată, după mai bine de două săptămâni, îndrăznesc să aștern câteva vorbe despre cea mai recentă conferință de parenting susținută de Alfie Kohn pe 21 mai, la MNAR. Nu neapărat din lipsă de timp, ci pentru că, cel puțin a doua parte a evenimentului, m-a durut destul de tare și mi-a luat ceva timp să-mi revin, să discern, să decantez. Poate m-am implicat mai mult decât ar fi trebuit. Am stat să diger și să realizez, mai mult decât am făcut-o vreodată, că societatea în care-mi cresc copiii o să-i strice, fix așa cum m-a stricat și pe mine. Și că nu este aproape nimic ce aș putea să fac pentru a schimba asta. 😦

Evenimentul a fost structurat în două părți, prima abordând subiectul Parentingului necondiționat, iar conferinta a doua, reprezentând un adevărat argument împotriva Competiției. Altfel spus, întreaga zi a gravitat în jurul copilului, dar și în jurul adultului, Alfie Kohn încercând să explice de ce adultul este cheia în relaţia copil-părinte şi de ce faptele, vorbele si atitudinea sa garantează dezvoltarea pozitivă a copilului.

IMG_20160521_130649

De 3 ori, în 4 ani

“Pe de o parte, am să invit părinții să reflecteze la principalele aspecte legate de creșterea copiilor. Voi argumenta că nu contează cel mai mult doar că-i iubim, ci cum îi iubim – necondiționat. Adică îi iubim pentru ceea ce sunt, nu pentru ceea ce fac. Chiar mai important este ca ei să simtă că sunt iubiți astfel. În loc să controlăm copiii prin pedepse și recompense, trebuie să colaborăm, să rezolvăm împreună problemele, și pe lângă asta, ei să știe că li se poartă de grijă într-un mod care nu depinde de felul în care se poartă.”, așa spunea Alfie Kohn înainte de conferință. Dar a făcut mai mult decât atât. A oferit o experiență unică, nicidecum o rețetă, ci un soi de schimb de experiențe, din care cei cu urechi de auzit, au auzit. Și nu au fost deloc puțini.

IMG_20160521_102712

Am fost la fiecare conferință a lui Alfie Kohn din cele 3 pe care le-a susținut până acum în România. De data asta am fost direct implicată și am avut ocazia să-l cunosc îndeaproape și să discutăm de câteva ori. Tot ce pot spune, dincolo de conținutul evenimentelor și al cărților sale, care-l pune pe scara profesioniștilor din domeniu, este că Alfie Kohn este mereu surprinzător. Reușește, cumva, să vorbească mereu despre altceva, având ca punct comun relația dintre părinte și copil. Mi-a plăcut mai mult decât pot exprima cuvintele.

Conținutul însă, mai ales dacă ne referim la cea de a doua parte a conferinței, pe mine m-a dat pe spate. Știam, dar nu credeam, cât de mult rău poate face competiția în viața unui copil. În viața lui de copil și de adult. Cât de strânsă și firavă este linia dintre independență și autonomie, față de obediență și supunere. Linia dintre bucurie pură și tristețe. Linia dintre curiozitate și platitudine. Ocazie cu care am setat și resetat niște lucruri de care sper să mă pot ține strâns cu dinții pe viitor. Pentru binele copiilor mei și pentru liniștea mea.

Vă invit să răsfoiți măcar cărțile lui, dacă nu ați făcut-o deja și dacă nu ați reușit să ajungeți la eveniment. Vă invit să răsfoiți site-ul celor de la Totul despre Mame, unde veți găsi (și) foarte multe articole ale lui Alfie. Vă invit să fiți conștienți în relația cu copilul vostru sau cu copilul din voi.

Conferințele lui Alfie Kohn, organizate de TOTUL DESPRE MAME, se adresează părinților,  pedagogilor și specialiștilor care au înțeles principiile parenting-ului necondiționat și importanța lui în creșterea și dezvoltarea armonioasă a copilului.

IMG_20160521_093538

Despre TOTUL DESPRE MAME

Platforma TOTUL DESPRE MAME pune la dispoziția părinților și a tuturor celor interesați de creșterea și îngrijirea copiilor informații testate din sfera parentingului. TOTUL DESPRE MAME are o abordare holistică a vieții de familie: de la sănătate la psihologie, de la educație la nutriție, părinții informați ai secolului nostru vor găsi aici o sursă esențiala de cunoștințe verificate și testate.

Conferințele TOTUL DESPRE PARENTING, la care au luat parte până acum aproape două mii de părinți români, au devenit cunoscute publicului datorită participării unor speakeri internaționali și autori de parenting care au provocat profunde schimbări de mentalități și în România – printre care și Alfie Kohn. Evenimentele care l-au avut ca invitat pe Alfie Kohn, în 2013 și 2016, s-au bucurat de participarea a peste 1.500 de părinți.

2 thoughts on “Un Alfie Kohn mereu surprinzător

  1. La fel m-am apucat și eu de decantat, gândit, și-a început sesiunea, decantez după …
    Mai rău e că am primit mesaje… „am văzut relatarea de la conferință, dar nu găsesc articolul tău de după”. ups… urecheală publică…

Leave a Reply

