IKEA: 81% dintre copiii din București ajută la pregătirea mesei


Conform unei cercetări publicată recent de IKEA – Life at Home Report, lansată anul trecut:

  • 81% dintre părinții din București îi implică pe cei mici în activitățile din bucătărie, însă doar 52% dintre ei cred că este important pentru dezvoltarea copiilor, față de 66% la nivel global.

Părinții care au răspuns chestionarului cantitativ online au declarat că îi implică pe copii în activități de tipul:

  • strângerea mesei (46%)
  • așezarea și decorarea mesei (46%)
  • alegerea felurilor de mâncare pentru toată familia – de la micul dejun, prânz sau cină (43%), despachetarea cumpărăturilor acasă (41%), cumpărături (33%), spălat vase (29%), pregătirea mâncării prin activități precum tăiatul legumelor, măsurare, strecurat, amestecat (28%), pregătirea ustensilelor pentru gătit, alegerea ingredientelor (23%), sortarea și reciclarea deșeurilor (21%).

huni la briose
Inutil să spun că cifrele de mai sus nu sunt chiar o laudă. Implicarea copiilor în activități casnice, inclusiv în bucătărie, în activitățile curente, ale vieții de familie zilnice, trebuie făcută într-un procent cu mult mai mare și de timpuriu, încă de când cei mici învață să meargă și să-și coordoneze mai bine mișcările. Sigur, nu îi vom lăsa să stea 8 ore pe zi în picioare și nici să spele geamuri, vom ajusta totul pentru vârsta lor, dar este extrem de important pentru dezvoltarea lor ca aceștia să fie implicați în viața de familie. Nu o spun doar eu, o spun specialiștii:

„Specialiștii în dezvoltarea copiilor recomandă ca începând de la vârste mici copiii să participe și să fie angajați în activitățile gospodărești, mai ales la activitățile din bucătărie și la pregătirea meselor. În bucătărie, copiii se inițiază în viața cotidiană a familiei, învață și își exersează abilitățile motorii, mentale și emoționale: își îmbogățesc cunoștințele, își îmbogățesc vocabularul și sistemele de relaționare socială. Copiii învață să-și focalizeze atenția pe ceea ce fac, să dezvolte planuri și strategii pentru a rezolva și efectua o sarcină (participă la decizia meniului zilei, organizează listele de cumpărături etc.). Înțeleg relațiile matematice prin măsuri și unități de măsură și operațiile aritmetice de bază. În bucătărie copiii efectuează primele experiențe legate de procesele fizice și chimice (topire, fierbere, amestecuri, reacții de combinare a substanțelor). În activitățile desfășurate pentru pregătirea meselor, copiii învață și elemente estetice în decorarea și aranjarea meselor,” (Dr. Psiholog Carmen Anghelescu).

Mai multe pe PR Wave.

Advertisements

2 thoughts on “IKEA: 81% dintre copiii din București ajută la pregătirea mesei

  1. Buna ziua,

    Va contactez din partea site-ului anidescoala.ro pentru a va face o propunere de colaborare. Intentionam cumpararea unui articol de promovare care sa includa link si ancora catre http://www.anidescoala.ro, pe care sa-l publicați pe site-ul dvs. Articolul il putem scrie noi pe o tema aleasa de dvs. sau putem alege noi tema.

    In cazul in care sunteti interesati, care este pretul pentru un articol?

    Multumesc!
    O zi buna,
    Irina-Cristina Tenu
    E: irina.cristina@anidescoala.ro
    W: http://www.anidescoala.ro
    F: facebook.com/AniDeScoala

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s