Părintele sau Copilul, care pe care?


Nici nu mai știu de câte ori am spus că dacă părintele este bine, copilul va fi bine. Nici nu mai știu de câte ori mi s-a confirmat asta. Nici nu mai știu câte studii o atestă. Nici nu mai știu de câte ori am spus cât de răspicat am putut că children see & children do, de regulă ce fac cei alături de care copiii cresc.

Despre conectare, despre recompense, despre pedepse, am scris iarăși, de nenumărate ori. Am mers la multe evenimente de gen și de fiecare dată v-am împărtășit concluziile, pentru că pe mine multe dintre astfel de evenimente m-au ajutat. Am citit multe cărți, aveți reviews și prezentări întregi pe blog, despre cum și de ce. N-am dat niciodată rețete, pentru că nu există, și asta am mai spus de mi s-a uscat gura.

Și totuși… Uitându-mă în jur simt că n-aș putea pune capul pe pernă dacă n-aș continua să spun. Este nevoie. Încă este nevoie.

Revin, așadar, cu încă o recomandare de eveniment, despre care am mai scris și aici. Este un eveniment marca Totul despre Mame din seria Conferințelor de Parenting pe care le organizează deja de ceva vreme. Laura Markham, fondator AHA Parenting, vine la București pe 14 și 15 noiembrie, ca să ne mai spună și ea, încă o dată, că „Ceea ce numim parenting nu se întâmplă între părinte și copil, ci în sufletul părintelui.”

laura markham print screen

Căci, conform unei vorbe din popor, peștele de la cap se-mpute, scuzați exprimarea neaoșă și plastică. Nu, nu o să aducă nici acest eveniment vreo rețetă minune care să vă transforme copiii în cei pe care vi i-ați dorit dintotdeauna. Nu, deja îi aveți așa cum vi i-ați dorit dintotdeauna. Nici n-o să vă învețe cum să nu mai țipați vreodată la copil, se va mai întâmpla și e firesc să fie așa, atâta vreme cât încă oamenii cresc copii, nu roboții. Dar poate o să ridice niște semne de întrebare. Poate o să vedeți că mai sunt alții ca voi și că nu e neapărat ceva rău în asta. Poate o să împărtășiți experiențe cu cineva total necunoscut și care s-ar putea chiar să nu vă judece, astfel încât poate, doar poate, veți pleca de acolo cu sufletul ceva mai ușurat de vina de a nu fi un părinte perfect. Sau măcar bun. Și poate n-ar strica să dați curs acestui eveniment. Poate.

Evenimentul va avea loc la Ron Grand Hotel, pe 14 și 15 noiembrie, între orele 10.00 și 17.30.

Ziua 1, Partea 1:

Cum să ne îndrumăm copiii să coopereze fără să apelăm la țipete, mite, amenințări sau pedepse / Părinte liniștit, deci copii fericiți

Ziua 1, Partea 2:

Cum dezvoltă copiii respect de sine, rezistență la stres și atașamente sănătoase în loc de codependență / Crește un copil inteligent emoțional

Ziua 2, Partea 1:

Cum să nu se mai certe și să creștem frați prieteni pe viață / Părinți liniștiți, frați liniștiți

Ziua 3, Partea 2

Parenting liniștit: cum să înlocuim țipetele cu conectarea / Mindfulness și gestionarea emoțiilor

Nu o să vă dau mai multe detalii. O să vă las două link-uri și voi reveni până la eveniment și cu alte informații: pagina evenimentului și link înscrieri.

În speranța unor părinți liniștiți și a unor copii așijderea, ne vedem

2 thoughts on “Părintele sau Copilul, care pe care?

Leave a Reply

