9 luni cu zero alcool


Pare greu de crezut, dar încă mai e nevoie de astfel de campanii de informare. Care să-ți spună, negru pe alb și verde-n față:

„Băi, femeie: ești însărcinată? Felicitări, dar ar fi bine s-o lași mai moale cu băutura în timpul sarcinii!”

„Peste un sfert dintre femeile intervievate consideră că o cantitate mică de alcool consumat ocazional, în timpul sarcinii, nu dăunează mamei sau fătului.”

Un studiu pilot (organizat pe un eșantion de 800 de femei cu vârsta între 18 și 40 de ani, rezidente în județul Buzău.) realizat de Cult Market Research, cu sprijinul Ursus Breweries,  în perioada iulie – august 2015, în județul Buzău, una dintre cele cinci comunități locale în care compania este prezentă, arată că există o percepție greșită despre consumul de alcool în timpul sarcinii. Astfel, peste un sfert dintre femeile intervievate consideră că o cantitate mică de alcool consumat ocazional, în timpul sarcinii, nu dăunează mamei sau fătului.

Acestea fiind spuse, primesc cu entuziasm și această campanie de informare, și cu atât mai mult apreciez că vine de la Ursus. Unul dintre angajamentele de dezvoltare durabilă ale Ursus Breweries este de a promova un consum responsabil de alcool. În linie cu acest angajament și cu ocazia Zilei Internaționale a conștientizării Problematicii Spectrului Tulburărilor Alcoolice Fetale, (care este astăzi, da), Ursus Breweries, în parteneriat cu Asociația Mame pentru Mame, lansează campania de informare „9 luni cu zero alcool” alături de hashtagul #9cu0 în social media. Campania are ca scop informarea viitorilor părinți despre riscurile la care este expus fătul dacă se consumă alcool în timpul sarcinii și recomandă 9 luni de sarcină fără consum de băuturi alcoolice.

În 2013, Ursus Breweries a fost primul berar din România care a lansat o campanie de informare despre riscurile consumului de alcool în timpul sarcinii. Anul acesta, compania extinde campania atât la nivel de mesaj de responsabilitate plasat pe produsele sale, cât și prin diferite activități și materiale de informare distribuite în toată țara.

Îmi aduc aminte des cum era când eram eu gravidă. Făcusem o colecție frumușicăde cărți despre sarcină și primele luni de după, încă dinprima mea lună de sarcină. Mă pregăteam temeinic, încă de la început, de perioada în care știam că voista în pat și voi citi cumințică (sarcina mea a fost cu risc și știam asta de la bun început). Mi-era clar că am nevoie de informații. Dar ce zic, eram avidă de informații. Simțeam că-mi lipsesc multe în legătură cu ceea ce avea să fie cea mai grea meserie: aceea de mamă. Chiar și așa însă, un lucru mi-a fost clar și n-am avut nevoie nici de doctori și nici de cărți care-mi argumenteze asta: fără alcool în timpul sarcinii! Mi s-a părut, mi se pare încă, nu lucru la mintea cocoșului, studiile pe care le-am citit mai apoi despre asta n-au făcut decât să mă șocheze. Sunt șocată că mai există oameni, mulți și culți, care cred că nu e absolut nicio problemă să consumi alcool în timpul sarcinii.

“Una dintre dorințele viitorilor părinți este de a avea copii sănătoși, iar perioada sarcinii este unul dintre momentele în care viitoarele mame se informează pentru a lua decizii responsabile. Prin campania „9 luni cu zero alcool” suntem mândri să continuăm una dintre cele mai importante și ample inițiative ale companiei în ceea ce privește conștientizarea necesității de a nu consuma  alcool în timpul sarcinii, oferind informații care să explice riscurile ce pot apărea la viitorul bebeluș”, declară Robert Uzună, Corporate Affairs Director, Ursus Breweries.

#9cu0 să fie, cu învățare și discernământ.

PS: super fata Dana Rogoz susține „9 luni cu zero alcool”

Dana Rogoz_ambasador 9 luni cu zero alcool

3 thoughts on “9 luni cu zero alcool

  1. Siiigur, de-aia mai trag și-un fum, și-o cafea, se vopsesc lunar, că nu „dăunează”.
    Cred că ar trebui o campanie prin distribuitori… cu afiș, „nu vindem alcool gravidelor”. Poate așa pricep!

Leave a Reply

