Jurassic Park de România


Vorbim astăzi despre Dino Parc Râșnov. Sigur, comparația din titlu e ușor exagerată. Ba chiar ușor utopică, dacă ne oprim să comparăm acest parc și cu cele similare din alte țări, dar chiar și așa, Dino Parc Râșnov nu arată rău deloc.

Am fost acolo la o zi după deschiderea oficială, care a fost pe 12 iunie. Mă așteptam să fie aglomerat, pentru că e un parc mult așteptat, pentru că i s-a făcut multă promovare, pentru că era weekend și frumos afară. Chiar și așa însă, nu mă așteptam la atâta avalanșă de oameni, cred că nu am văzut în viața mea atâtea autocare adunate la un loc. Locurile de parcare din zonă, improvizate mai mult, se întindeau pe o rază de cel puțin un kilometru mai la vale și un kilometru mai la deal. Organizatorii au raportat pentru primele 3 zile circa 11.000 de vizitatori.

IMG_20150613_132259

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hunii au fost încântați de tot ce au găsit în mijlocul pădurii: 45 de specii de dinozauri înfățișați sub forma unor machete extraordinare, însoțite de informațiile de rigoare, trasee de cățărat, baloane🙂, ateliere de pictură tematice, suveniruri🙂.

Proiectul Dino Parc Râșnov nu este doar un parc de distracții, el înseamnă, de asemenea, educație și știință, și, pentru următoarele două luni Dino Parc Râșnov va găzdui fosilele originale ale dinozaurului din Transilvania – Balaur bondoc, descoperit de paleontologul Mátyás Vremir (de la Societatea Muzeului Ardelean), prin amabilitatea Geoparcului Dinozaurilor Țara Hațegului, conform organizatorilor. Aveți mai jos și scurt film de prezentare a proiectului: https://youtu.be/j3Ms7tBcDZk

Cu o suprafață totală de 1,4 hectare, parcul găzduiește 45 de dinozauri în mărime naturală, atestați științific. Dino Parc Râșnov este un proiect în valoare de 5 milioane de euro, finanțat cu fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013: Dezvoltare durabilă și promovarea turismului. Dino Parc Râșnov este o zonă de agrement și un muzeu în aer liber, situat pe Strada Cetății, în apropiere de Cetatea Râșnov. Parcul este deschis vizitatorilor în fiecare zi, în intervalul 09.30 – 20.00. Prețul unui bilet este de 28 de lei pentru un adult și de 22 de lei pentru copii. Pentru copiii cu vârsta sub 3 ani, intrarea este gratuită.

Acuma, părțile mai puțin bune, pentru că, din păcate, au fost și din astea. Parcul nu este încă finisat în totalitate, se vede că unele lucruri au fost făcute oarecum pe fugă și nu este amenajat chiar pentru copii mici, sunt unele zone chiar periculoase. Apoi, traseele de cățărat nu sunt adecvate copiilor mai mici de 7 ani. Bun, asta nu e musai o problemă, dar chiar și așa, mi s-a părut a fi limitat personalul de specialitate, știți, mititeii de 7 ani se pot dezechilibra ușor, se pot panica și rămân pe la mijlocul traseului. Caz în care sunt încurajați să continue, doar în cazuri extreme vine cineva să îi culeagă de acolo. Incomparabil față de ce poți găsi în orice Parc Aventura din țara asta.

În incintă găsim și un restaurant, care însă nu a făcut față numărului mare de persoane care și-ar fi dorit o gustare. Mai mult, căsuțele din jur, cele unde putea poposi pentru o gustare, nu aveau ferestre. Ceea ce nu e rău vara pe căldură, decât dacă-ți pică vreun plod pe acolo… Repet, per ansamblu nu a fost rău deloc, dar încă nu e gata. Și nu știu nici unde s-au dus exact cele 5 milioane de euro investite, nici dacă s-au dus deja sau mai e de investit. Organziatorii însă au promis revizuirea tuturor acestor aspecte și a multor altora, pe care eu probabil nu le-am observat sau care nu m-au afectat direct. Mi-a plăcut că au cerut feedback, sper să îl perceapă ca pe unul constructiv.🙂

Alte detalii despre parc mai găsiți aici sau pe pagina oficială de Facebook.

Ce mi-a plăcut în mod deosebit la această mini-excursie a fost că am profitat și am vizitat și Cetatea Medievală Râșnov, la care hunii nu fuseseră niciodată. Nici cetatea nu mai e ce a fost, în urmă cu niște ani nu existau acolo bazarurile de tip Europa pe care le-am întâlnit acum, tot comercialul ăsta mi-a stat în gât, chiar dacă unele produse se voiau a fi cu tradiție. Dar tot mi-a plăcut mult, a fost ca o gură de aer proaspăt. O mică lecție de istorie aici.

IMG_20150613_150451

 

 

 

2 thoughts on “ Jurassic Park de România

  1. ma tot bate un gand sa profit si eu de un voucher castigat pentru vacanta si sa ne facem tabara undeva pe acolo , sa imbinam mai multe chestii odata. probabil ca mai sunt si altele e vazut in zona, ca sa nu ne ducem doar pentru asta.
    oricum, pentru copii, mai ales ptr cei pasionati de dinozauri, cred ca e o Aventura de neuitat. mi au prins bine informatiile

    • Mă bucur că am fost de ajutor. Da, mai sunt altele în zonă de făcut și vizitat, cel puțin Cetatea și Peștera, iar Brașovul e la un băț distanță. Pentru parcul în sine nu merită o vacanță acolo, poate doar o excursie, se vizitează destul de repede.🙂

      Să aveți o vară frumoasă!
      Luminița

Leave a Reply

