Diversificarea, cuiul din meniul mamei


Mi-e clar, după 7 ani de huni, că treaba asta cu mâncatul și hrănitul copiilor e un aspect extrem de important din viața părintelui. La fel de important ca somnul, despre care am mai povestit. O etapă grea, care se poate transforma peste noapte într-un coșmar cu efecte nedorite pe termen lung pentru cei mici. Poate cea mai frustrantă etapă din viața unui părinte, cel puțin până în punctul ăla în care copilul ajunge să se exprime clar, să se facă înțeles și, de ce nu, să se hrănească singur.

Eu am avut noroc și de această dată. Sau…? Am ales metoda diversificării clasice (o să vedeți puțin mai târziu în articol de ce îi spun așa), cea în care eu i-am hrănit pe huni cu lingurițele, la două mâini și, ulterior, două scaune. Fiind hrăniți cu LP, am început diversificarea după 6 luni cu cereale, la sfatul pediatrului. Prost sfat, și acum porcăriile astea sunt preferatele lor și cu greu încerc, încă n-am reușit, să le scot din meniu. Nimic problematic, cel puțin aparent, până aici. Am continuat apoi cu legume fierte, pe rând, ca la cartea pediatrului, pe care hunii le-au acceptat imediat, deși dăduseră peste gustul dulce al cerealelor de bebeluși. Apoi mesele de fructe, brânza, iartul, carnea, oul, nu mă întrebați exact etapele, cu aproximație cam astea au fost direcțiile. Îmi aduc aminte ce fericită eram că mănâncă tot, absolut orice le dădeam, fără să aibă nicio intoleranță la nimic, ba nici măcar o indigestie sau iritație.

Până la 2 ani și jumătate totul a mers ca uns, mă și gândeam că o să fac doi huni rotofei pe care o să-i pun ceva mai târziu la regim :). Până într-o zi când n-a mai mers nimic. Așa, pur și simplu. Așa, pur și simplu, au renunțat la scaunele de masă. Și la o grămadă de alimente. Aș putea să spun că-s niște „mofturoși” (ah, cât urăsc cuvântul ăsta!) și că, deși au aproape 7 ani, hunii sunt în continuare într-un soi de război privind mâncarea. Abia anul acesta au gustat pentru prima oară căpșune și cireșe. Încă nu mănâncă legumele decât gătite. Preferă și mănâncă foarte puține fructe și foarte puține feluri de mâncare. Nu alerg cu lingurița după ei, îi las de regulă în plata lor și nu-i forțez dacă nu vor să mănânce nimic, dar asta nu rezolvă neapărat situația. Mai aștept :).

Bun, asta e despre noi. Despre alții aud că se hrănesc singuri cam de pe la începuturile diverisificării. Nu știu dacă această metodă ne-ar fi ajutat sau nu, poate asta e etapa prin care trebuie să trecem și poate am fi trecut oricum, cu sau fără autodiversificare/diversificare naturală. Dar, uitându-mă puțin înapoi, constat că mi-ar fi plăcut să încerc.

Și cum suntem în continuare în impas cu mâncarea (ce mâncăm, cum mâncăm, de câte ori mâncăm sau de ce mâncăm?) caut în continuare să aflu mai multe păreri. Cum a fost în cazul vostru, ce experiențe aveți, e cazul să mă îngrijorez sau nu? Mai mult decât atât, pe 6 iunie știu că o să găsesc răspunsuri la cel puțin câteva dintre întrebările mele. Totul despre Mame organizează prima conferință din România despre somn și diversificare. Sarah Ockwell-Smith, autoarea The Gentle Sleep Book (“Soluții blânde pentru somnul liniștit al bebelușilor și al copiilor”), expert mondial în probleme de somn, va prezenta la conferință metode blânde și delicate care să îi ajute pe copii să doarmă mai mult și mai bine. Gill Rapley şi Tracey Murkett, pionierii babyled weaning, ne vor povesti totul despre diversificarea naturală ghidată de copil. Diversificarea naturală este cea mai relaxantă metodă de a introduce copilului alimentele solide.

Prețul unei conferințe este de 130 de lei. Participanții la ambele conferințe beneficiază de o reducere, prețul fiind de 210 lei. Mai multe detalii despre eveniment aici.

Afis

Leave a Reply

