Mie îmi place Cioran, ție?


Fără să știu prea multe din domeniu, dar fără a fi o ignorantă, știu că scrisul ajută în eliberarea posibilelor traume. Adică asta simt și cred. De asta și scriu, da, sunt un om traumatiza(n)t!, și chiar dacă n-am pretenția că scriu bine, scriu mult. Sunt multe texte pe care nu le public, care-s doar pentru mine, nu pentru alții, și-s din cu totul alt registru decât al blogului ăstuia, dar scriu. Din totdeauna, mi se pare. Și știu cât ajută. Văd.

Văd și că nu sunt singura care înțelege cât ajută, dar pentru că sunt mulți sceptici în jur, iată, vi-l dau exemplu pe Cioran, care e unul dintre scriitorii mei favoriți, și care spunea că pentru el, „scrisul reprezintă cea mai bună terapie și modalitate de a suporta viața. Ca abil meșteșugar al cuvântului, filozoful a intuit beneficiile pe care le poate aduce scriitura. În ciuda frământărilor metafizice și a scepticismului vitriolant de care a „suferit”, el a rămas viu și alert până la o vârstă înaintată, iar asta poate și datorită scrisului, un paliativ pentru umorile grave. În secolul nostru, am făcut rost și de dovada științifică: cuvântul scris este capabil, din punct de vedere medical, să ajute organismul atât emoțional, dar și fizic.” Well, eu cred sincer că la scris se mai adaugă niște ingrediente, dar cred la fel de sincer că o minte întreținută ajută inclusiv fizic, iar scrisul da, întreține mintea.

Mai mult decât ce cred eu sau ce spune Cioran, cercetătorii au făcut ce știu ei mai bine, au cercetat, și au descoperit și ei cam același lucru. Dovedit științific și tehnic, cum îmi place mie: „Primul studiu care arată că a scrie despre întâmplări personale neplăcute poate accelera vindecarea rănilor la o populație mai în vârstă, cu risc scăzut de vindecare.” Citiți aici întreg articolul, durează maximum 5 minute și e chiar interesant.

Acestea fiind spuse, keep writing, folks!

shutterstock_173678780

Leave a Reply

