Cu doi și niciodată a unuia. Și e bine.


M-am împărțit întotdeauna la doi. Sau în două. N-am fost și n-o să fiu niciodată doar a unuia.

Să fiu sinceră, nu mi-am pus niciodată problema pe care se pare că și-o pun toți cei din jurul meu, în contul meu, aceea de a avea grijă de doi copii. În același timp. Doi copii de aceeași vârstă. Am mai spus-o și o repet, nu știu de ce ar fi diferit să crești doi copii de aceeași vârstă, față de doi copii de vârste diferite (ba pe alocuri, cea din urmă variantă mi se pare mai grea). Nu mi-am pus niciodată problema că va fi greu, așa cum îmi plâng toți de milă de vreo 6+ ani. Și n-am avut termen de comparație, neavând niciodată doar un copil.

Sigur, au fost ușoare momente de degringoladă pe la început. Cam când aveau 6-7 luni și se trezeau noaptea în același timp, iar eu, tot în același timp, trebuia cumva să îi schimb și să îi hrănesc, ca să evit urlete prelungite. Sau pe la 8 luni, când erau hiperactivi noaptea, și trebuia să le țin de urât cam până la următoarea masă. Sau mai târziu, când se tăvăleau în urlete nocturne, chinuiți de dureri de dinți. Sau de pe la vreo 4 ani, de când trebuie să-i învăț lucruri simultan, ceea ce jur, e o mare provocare, pentru că e aproape imposibil să-l fac pe unul să tacă, în timp ce-i explic celuilalt una sau alta J. A fost o provocare (încă e) și gelozia, și dorința, și posesivitatea lor exuberante mereu. Pentru că eu sunt a lor, a amândurora în același timp și nicio secundă altfel.

Dar nu mă plâng și știu că n-am s-o fac vreodată. Două mâini și două picioare, fiecare pentru câte un hun, au fost și vor fi de ajuns. M-am împărțit întotdeauna la doi. N-am fost și n-o să fiu niciodată doar a unuia. Și-i bine.

IMG_20150301_131555

2 thoughts on “Cu doi și niciodată a unuia. Și e bine.

  1. Eu te admir ca reusesti cu doi.🙂 Din perspectiva unei mame care oboseste uneori cu un singur copil, sa fii mama de gemeni este o provocare adevarata. Imi inchipui insa ca este si frumos sa ai doua minuni ale tale, care cresc impreuna si iti aduc bucurii duble.

    • Absolut, ușor nu-i, dar e cu siguranță frumos. Pe cât de greu, pe atât de frumos.
      Admirație primesc, mulțumesc, milă în nicun caz!🙂

Leave a Reply

