Cu burtă, fără burtă, dar cu demnitate


Nu o să înțeleg niciodată articolele de genul ăstuia. Și pentru cine n-are chef să dea click, vă spun că e plin de poze cu mame și burțile lor, după naștere. Și-am văzut de-a lungul anilor multe, foarte multe astfel de articole. Acuma, se impune și o explicație, pentru ne-mame, ne-tați și ne-experimentați în ale nașterii: mamele după naștere capătă o burtă urâtă, da. Că sunt doar vergeturi, că e doar grăsime, că sunt afecțiuni ceva mai grave, cum ar fi o diastază a mușchilor abdominali, oricum ar fi, nu e ceva ce ai vrea să vezi la micul dejun. Mai mult decât atât, cele mai multe nu scapă de ea. Pentru că nici nu se scapă fără un oareșce efort și pentru că cele mai multe nu sunt dispuse să-l facă.

Bun, pot înțelege destul de bine situația de mai sus. Dar nu pot înțelege de ce trebuie să ne mândrim cu asta, visually speaking, all over the internet. Fraților și surorilor, NU e o mândrie să arați așa, chiar dacă ți se datorează sau nu, NU e o onoare și cu siguranță copilul căruia i-ați dat viață NU e o scuză pentru asta. NU ați făcut un sacrificiu aducând pe lume acest copil, NU vă face cinste, cel mult inspiră milă și dezgust, și NU o să vă ridice nimeni statuie pentru că arătați așa, în anul de grație 2015, când ați putea, cu puțin efort, să arătați așa.

Puțină demnitate n-ar strica.

Sursa foto e chiar articolul cu pricina.

pregnancy

9 thoughts on “Cu burtă, fără burtă, dar cu demnitate

  1. Clar nu este o mandrie sa arati asa. Dar cred ca uneori poze ca acestea fac bine. Intr-o lume in care apar tot mai multe vedete care fac pictoriale la cateva zile dupa nastere aratand perfect, este bine sa vedem si cealalta varianta, cu grasime si vergeturi, pentru ca pana la urma este si ea o alta fata a normalitatii. Important este sa scapam de burta, sa nu o pastram acolo cu “scuza” maternitatii.

    • Ralu’, nu, te contrazic, tocmai asta încearcă să spună, că e normal, NU este normal, și cu atât mai puțin nu e ok să te mândrești cu asta. Articolele/pozele de acest gen mi se par fix la fel de nocive ca varianta contrară.

  2. n-am citit articolul, dar in poza e o femeie slaba cu vergeturi pe burta. Vergeturile astea nu se pot preveni. Pur si simplu NU. Eu am facut la sofia deodata, in luna a 8-a, si aveam 23 de ani si nu m-am ingrasat mare chestie in sarcina aia. Mi s-a parut sfarsitul lumii. Mi-ar fi prins bine o astfel de poza atunci.

    • Sabina, dar nu ziceam să prevenim ceva. și vergeturile-s doar o parte din problemă, eu ziceam ce facem cu ele după. și de fapt, nici măcar nu ziceam să facme ceva cu ele după, ci ziceam să nu ne lăudăm de parcă asta e marele nostru motiv de mândrie. nu e o mândrie și poți face ceva după.

  3. Sorry, nu pot sa fiu de-acord. Eu ador miscarea asta cu body-love si de fapt despre asta e vorba.

    Eu m-am saturat de articole cu diverse sotii de Mirci Badea care se lauda cum nu s-au ingrasat in sarcina ca au mancat canepa si au facut sport. Really now? Cate is, 3 din mie care fac asa.. restul ce sa faca, sa se spanzure de lustra.

    Neh, e loc si pentru asta. Nu-ti convine, nu te uiti, atata tot. Fiecare alege la ce sa se uite, iar eu mi-am umplut inboxul de self-love. M-am saturat sa vad manechine si povesti ale oamenilor perfecti (care pana la urma oricum o dau in bara.. haha, ma uit la House of Cards, nu ma pot abtine). Shiny world, I don’t like you anymo😉

    Mult timp m-am simtit vinovata pentru cum arat, vergeturi, genetica, whatever. E adevarat ca 30-ul te elibereaza, o sarcina inteleapta la fel.
    Love your body, oricat tine de tine sau ba..

    • I agree to disagree with you, Tea.
      e bine totuși că oamenii sunt diferiți, ce-ar fi dacă am fi toți la fel?🙂

Leave a Reply

