Cât de mare să fie singurătatea?


Recunosc că n-am fost niciodată singură. Niciodată, niciodată, nici măcar o zi, de când cu prima relație timpurie, mai mult sau mai puțin serioasă. Așadar nu pot să arunc cu piatra, nici să dau cu parul, nici să compar, și cu siguranță, nici să judec. Dar pot să mă întreb: cât de mare să fie singurătatea și cât de tristă existența fătucilor care-și strigă singurătatea în online? Pe Facebook, că tot se poartă. Sau pentru că încă n-au descoperit Tinder-ul. Așa, în văzul lumii, știind în același timp că vor stârni valuri de reacții, care mai de care mai zgomotoase, sfârșind, inevitabil, într-o băltoacă virtuală. Pentru că în online (și nu numai) o dată ce încerci să-ți asumi lucruri, receptorii mesajului tău te vor sfâșia, inevitabil. Pentru că asta le place oamenilor să facă cel mai mult: să-i bârfească pe ceilalți, în cel mai bun caz, sau să-i sfâșie, la nivel figurativ sau nu, în cazuri mai puțin fericite.

Mi se pare că e la mintea cocoșului. Mi se pare că toată lumea știe asta, chiar și un puști de 14 ani. Și-atunci mă-ntreb: de ce? Cum și la ce nivel de anxietate să ajungi, ca să faci asta? Cât de mare să fie nevoia de atenție? Cât de mare să fie lipsa de apreciere? Cât de joasă stima de sine? Cât de mare să fie prostia, tristețea sau singurătatea? Unde este limita dintre ce ți se întâmplă și ce alegi să ți se întâmple? Unde este limita dintre ce ți se întâmplă în real life și ce alegi să pui pe Facebook din asta?

Mi-i milă, sincer. Milă și frică, în același timp. Pentru că e la un pas de boală.

PS: sunt texte pe blogul ăsta care n-au nicio legătura nici cu părinteala, nici cu copiii mei. Dar sunt texte, ca ăsta, pe care le-aș dori citite de către hunii de peste ani. Sunt principii și valori, poate chiar speranțe,  printre rânduri. Mi-ar plăcea să le citească și să vină ca o confirmare a tot ceea ce, poate, i-aș fi învățat între timp.

Aici poza.

scream

Leave a Reply

