Nevoia de a face bine


Un nene care-mi place mie mult, pe numele lui Richar Erskine, a scris o dată o carte care se numește Beyond Empathy și pe care v-o recomand cu căldură. Ei bine, în această carte, el vorbește (și) despre cele 8 nevoi relaționale ale ființei umane (v-ați prins, e psihoterapie!). După părerea distinsului domn fondator al psihoterapiei integrative, aceste nevoi sunt: cea de securitate/siguranță, de valorizare, de acceptare, de mutualitate, nevoia definirii de sine, nevoie de a avea impact, nevoia de inițiativă din partea celuilalt și nevoia de exprimare a iubirii.

Stăteam și mă gândeam zilele trecute unde în această înșiruire se încadreaza nevoia oamenilor de a face bine. La valorizare? La definirea sinelui? La nevoia de impact? La cea de inițiativă din partea celuilalt sau la cea de exprimare a iubirii? Puțin câte puțin, în fiecare dintre acestea, dacă vreți să vă spun și concluzia la care am ajuns. Din punctul meu de vedere, nevoia de a face bine este o necesitate, este ceva fără de care cei mai mulți dintre noi, ar fi cu mult mai săraci. Sigur, nu mă refer la campanii umanitare sau sociale de mare amploare neapărat. Nevoia de a face bine se manisfestă în foarte multe feluri, în dorința de a nu strivi o insectă, poate, sau de a da drumul peștelui înapoi în baltă după ce l-ai pescuit.

Și după această paranteză bine venită :), astăzi o să vă vorbesc din nou, pe ultima sută de metri, despre Campania Umanitară pentru Complexul Social „Floare Roșie”, care se va întâmpla duminică, pe 30 noiembrie. Și despre scopul ei, că am senzația că s-a pierdut undeva pe drum. Scopul nu este acela de a face o bucurie financiară. Nici vorbă, este un cămin de bătrâni, care deși este subvenționat de stat, are cele mai bune condiții din București și credeți-mă pe cuvânt, am fost de câteva ori în vizită înainte de a porni Campania. Bătrânii sunt foarte bine îngrijiți, condițiile sunt cam ca la mine acasă și-mi place să cred că locuiesc în condiții cel puțin decente. 🙂

Nu este vorba despre bani, ci despre bucurii. Căci oamenii ăștia sunt singuri, cei mai mulți dintre ei. Oamenii ăștia n-au mai avut o surpriză, autentică, în adevăratul sens al cuvântului, poate de multă vreme. Oamenii ăștia au surprize temporare, sezoniale dacă vreți, de cele mai multe ori de Paște și de Crăciun. Oamenilor ăstora vrem să le facem o surpriză și atât. Vrem să le aducem un zâmbet pe buzele trecute de vreme. Atât de simplu!

Această Campanie este despre bucurie. Și despre nevoia altora de a face bine.

shutterstock_97605239

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s