Legoland 2014


Sau cum a fost in vacanta, in sfarsit am reusit sa-mi adun gandurile si impresiile. Pentru toti cei care n-au aflat inca, am fost la Legoland Billund, in Danemarca, la primul parc Legoland, infiintat in anul de gratie 1968. 6 zile pline, impreuna cu hunii care s-au distrat de minune.

Organizatorice

Incep cu informatiile bine de stiut din timp. Se poate ajunge lejer cu avionul, dar as recomanda o excursie mai lunga, cu masina. Asta pentru ca posibilitatile de cazare iti permit sa faci asta si poti impusca astfel mai multi iepuri dintr-un drum. Am fost cazati la Lalandia Resort, in una dintre multele (sutele, as spune) de casute din complexul respectiv. Optiunile sunt numeroase in privinta cazarii, va sfatuiesc sa aruncati un ochi la ei pe site, inainte de a va hotari ce vi se potriveste mai bine. Adica la care casuta sa stati si ce zona sa alegeti. Noi am stat la o casuta cotata la 4 stele, mai departe de centru, unde am gasit ce nu gasesc acasa, adica inclusiv uscator de rufe si filtru de cafea. J In functie de costul pe care sunteti dispusi sa-l platiti, puteti opta sa stati mai aproape de centru sau mai departe. Daca alegeti, ca noi, o casuta situata mai departe de complexul ‘cu distractii’, sa stiti ca exista, pentru cei mai comozi, un mijloc de transport, un titicar simpatic, care circula o data la 15 minute. Atentie insa, circula numai joia, vinerea si sambata. Oricum, intreaga distanta nu e exagerat de mare, o parcurgi cam in 30 de minute de mers pe jos in pas hunesc.

DSC01124

Tot la capitolul organizatorice, sa stiti ca nu aveti lenjerie si prosoape by default la casute, le puteti aduce de acasa sau le puteti inchiria de la fata locului. In plus, fata de costul fizic de cazare, va trebui sa achitati la final si costul pentru utilitati: energie, caldura etc. Acestea nu sunt insa foarte mari, noi am platit cam 30 de eur pentru 4 persoane pentru o saptamana, fara sa facem economie, insa am stat destul de putin in casa propriu-zisa. In costul de cazare aveti inclusa partea de distractii, adica acces la piscina din complexul Lalandia pentru care as fi platit si o mica avere (as fi mancat si-un porc gras, daca nu era gratuit), caci e absolut dementiala. De asemenea, acces gratuit la sala de fitness si la inca un loc de joaca pentru copii. Restul atractiilor se platesc si in cadrul aceluiasi complex mai puteti gasi un mini golf, bowling, pationar, si tot soiul de magazine si restaurante. Important: gasiti si un supermarket cu produse foarte ok si preturi decente (va avertizez ca Danemarca este o tara un pic cam scumpa). Noua ne-a fost foarte usor sa ne preparam cel putin micul dejun la casuta, avand toate facilitatile incluse.

Impresii

Am calcat prima oara pe pamant danez in 2002. Nu tin cont de varsta-mi frageda de atunci, nici de distractia de care am avut parte si insist: Danemarca e o tara in care m-as muta si maine. Curatenia, civilizatia si focusul pe care-l au pe calitatea vietii oamenilor ma fac sa nu ma gandesc prea mult cand o asez printre preferate. Dincolo de asta, si oamenii sunt faini, nu-s deloc reci asa cum ar parea la prima vedere. Iar aceasta vacanta e prima vacanta in strainatate despre care inca hunii vorbesc la mai bine de o luna dupa ce ne-am intors. Si asta imi spune multe.

Parcul Legoland

Unul din locurile unde am petrecut 2 zile pline a fost parcul de distractii Legoland din Billund, de altfel singura atractie din Billund asupra careia ne-am oprit, din pacate n-a ramas suficient timp de vizitat si orasul. Ne-a placut tuturor foarte mult, cred ca e primul parc cu tematica pe care-l vizitez. Din punct de vedere atractii, show, entertainment, cred ca am plecat de acasa cu asteptari prea ridicate. Si cumva tot timpul am insistat sa compar parcul cu Disneyland Paris, ceea ce nu a fost tocmai o idee buna. Una peste alta insa, a fost tare, tare frumos.

Parcul e impartit in mai multe zone, pentru mari si pentru mici, acoperind o paleta larga de preferinte:

  • Imagination Zone, Duplo Land si Miniland, pentru cei mai mici sau pentru cei mai linistiti vizitatori;
  • Pirate Land si Legoredo Town, medium level din punct de vedere atractii;
  • Adventure Land, Knights Kingdom si Polar Land, pentru iubitorii de adrenalina.

IMG_20140828_195406

Va recomand pentru informatii site-ul propriu al parcului, de unde de altfel puteti lua si biletele inainte, la un pret redus. Mai mult, parcul e inchis in anumite zile din an, programul este redus in altele si unele atractii sunt inchise, in functie de vreme, asadar cel mai bine este sa va informati inainte. Puteti manca in incinta (Fast Food, in general), exista si locuri de fumat (putine, dar bune), si cel mai important: nu prea stai la coada pentru atractii. Noi am mers la finalul lunii august, in full sezon, si nu imi amintesc sa fi stat mai mult de 5 minute la o coada.

Lalandia Resort

Locul unde ne-am petrecut alte 3 zile din concediu, si unde de altfel am fost si cazati. Un loc minunat, ma bucur ca ne-am oprit aici, am prins fix 3 zile de vreme urata, si-n lipsa unui astfel de loc probabil am fi ratat 3 zile dintr-un concediu foarte pretios, stand in casa. Lalandia Resort e complexul despre care va povesteam mai sus si care cuprinde: piscina (The Aquadome), mini golf, bowling, sala de fitness, karting, loc de joaca pentru copii, patinoar, derdelus, restaurant, un supermarket si o gramada de magazine de suveniruri. Toate sub aceeasi umbrela.

IMG_20140830_124144

Inutil sa va spun ca le-am incercat cam pe toate si inutil sa va spun ca cel mai mult ne-a placut la piscina. De fapt, un complex de piscine, vreo 7 la numar, pentru mici, pentru mari, si vreo 5-6 tobogane mari, la fel, atat pentru mici cat si pentru mari, plus o piscina cu valuri mai ceva ca la Marea Neagra. Interesant lucru pe care nu l-am intalnit la noi, desi e la mintea cocosului: piscinele pentru cei mici aveau apa incalzita, iar temperatura in incinta era in jur de 26 de grade. Cred ca cele mai multe poze le-am facut la piscina si habar n-aveam ca pot sta 6-7 ore intr-un loc umed fara sa mi se faca rau. Ah, si desigur, fara sa fumez. 🙂 Detalii despre resort aici.

O vacanta reusita, va invit la poze aici si va recomand cu drag aceasta tara.

 

One thought on “Legoland 2014

Leave a Reply

