Moda si parenting-ul


Aparent nicio legatura intre cele doua. Dar daca spunem asa: ‘Parenting-ul e la moda’, cum va suna? Nu-i asa ca-i mai bine? Nu-i asa ca e adevarat?

Argumentele

Argumentele afirmatiei mele de mai sus sunt pe post de intrebari, mai degraba. Sa vedem:

De cate conferinte de parenting ati auzit in ultimul an? Multe, nu-i asa? Cu cat mai multe decat anul trecut? Cu mult mai multe, nu-i asa?

Cati speakeri straini au beneficiat de atentia parintilor din Romania, fie care vorbim de lansari de carti, conferinte sau mediatizare in toate formele posibile si imposibile? Multi, va zic eu, ii urmaresc cu interes.

Cati traineri (romani) de parenting ati cunoscut in ultimul an? Sau pe cati i-ati intalnit macar la nivel virtual, in online? Iarasi multi, numarul lor, lista scurta, cea buna, tinde spre zece, in cazul meu. Traineri de orice altceva in afara de parenting, pana in urma cu vreo 2 ani sau pana sa aiba proprii lor copii.

Cate carti de parenting ati cumparat in ultimii 2 ani? Sau macar, cate ati vazut afisate prin librarii sau in online, intens promovate? Este ca din ce in ce mai multe?

shutterstock_196793828

Qed, e clar ca e la moda. E clar ca e o piata care cere asta. E clar ca e nevoie de asta. Cam la fel de clar cum e ca nu oricine poate face asta. Si ca daca acum multi parinti pun botul la tot soiul de conferinte si cumpara carti de profil cu gramada, lucrurile se vor mai aseza in urmatorul an. E fireasca si miscarea asta, pana la urma, ne aliniem si noi cu ceilalti. La fel de firesc este insa sa cernem informatiile care ne bombardeaza zilnic, si sa incercam pe cat posibil sa gandim cu mintea noastra, cea limpede, sa filtram si sa luam din jur doar ce (ni se pare ca) ni se potriveste. Parenting-ul, moda si marketing-ul merg mana in mana in zilele noastre. Dar asa cum am invatat sa nu credem tot ce vedem la televizor, in scurt timp vom invata (sper) sa nu credem tot ce vedem in online (si) in materie de parenting.

Ceva de bine

Ceva de bine pe final. Mie nu-mi displace deloc acest trend. Recunosc ca am mers la evenimente la care mai degraba am simtit ca-mi pierd timpul. Recunosc ca am cumparat carti mai degraba manata de reclama si ca nu au fost neaparat alegeri bune. Insa etapa asta nu a durat mult, in cazul meu. Si de indata ce am invatat sa-mi folosesc creierul, a inceput sa-mi placa trendul asta. Pentru ca am avut ocazia sa cunosc o gramada de oameni frumosi, sa schimb o gramada de impresii si experiente, sa validez lucruri. Ceea ce conteaza enorm, chiar daca nu ma mai consider o incepatoare in domeniu. 🙂

My two cents for today.

Leave a Reply

