Save the date: 27 septembrie, Dr. Dan Siegel in Romania


Cu alte cuvinte, nu doar ca va recomand cu drag acest eveniment, dar o sa aduc mai jos cateva argumente, cateva motivatii pentru care eu voi merge la acest eveniment si pentru care cred ca toti parintii ar trebui sa mearga.

Spuneam acum cateva saptamani pe Facebook ca m-am apucat sa citesc “Parentaj sensibil si inteligent: Sa ne intelegem pe noi insine pentru a creste copii fericiti”, de Dr. Dan Siegel si Mary Hartzell. Am ales-o si pe ea, cam cum aleg orice carte, fie ca-mi place sa recunosc, fie ca nu: dupa titlu. Nu e unul rasunator si care sa te convinga din prima sa o cumperi, dintre toate cartile lui Siegel (ba e chiar prea lung, as spune, chiar si pentru o carte), dar e acel titlu cu care eu am rezonat perfect. Sumarizeaza incredibil de bine obiectivul meu din ultimul an si din urmatorii ani: acela de a ma intelege si cunoaste pe mine si trecutul meu, cu tot ce presupune el, astfel incat sa fiu (iar) bine cu mine, astfel incat sa pot modela cum se cuvinte prezentul si viitorul copiilor mei. Sa ii pot intelege si ajuta in adevaratul sens al cuvantului. Dr. Dan Siegel propune sa facem asta prin intermediul si cu ajutorul neurostiintei.

carte

Pentru mine este o abordare noua. Probabil ca nu e primul om care a ales sa scrie despre asta sau care sustine aceasta idee. N-am stat sa caut, e de ajuns ca e primul care a ajuns la mine. E de ajuns ca scrie intr-atat de bine incat sa ma convinga. E de ajuns ca are niste recomandari in spate. Asa ca m-am apucat sa citesc si sa inteleg, inca nu am terminat, dar reiau mai jos o mica parte din ce am citit si mi-a placut tare, cred ca e prima carte pentru care am facut fise (un obicei pe care sper sa-l pot continua si cu alte ocazii):

– “Ca parinte, faptul de a da sens vietii tale este important, deoarece te va ajuta sa ai relatii flexibile si sa fii in empatie emotionala cu copiii tai. Dand un sens coerent istoriei vietii tale personale, vei putea sa oferi tipul de experiente care ajuta copiii sa dea un sens propriilor vieti.”

– “Atunci cand parintele se afla in rezonanta cu emotiile copilului sau, copilul simte despre sine ca este bun.”

– “A invata sa comunici si sa asculti intr-o maniera empatica este o parte esentiala a parentajului. Comunicarea plina de grija incurajeaza dezvoltarea unui atasament sanatos care este foarte important in construirea unei relatii parinte-copil bazate pe incredere.”

– “Deseori, parintii nu asculta mesajul pe care copilul lor il exprima deoarece sunt preocupati de propriile lor ganduri si sentimente. Mesajul unui copil nu este intotdeauna evident din primul moment, iar un parinte poate fi nevoit sa il ‘decodeze’ pentru a-l intelege. Chiar daca nu intelegeti imediat mesajele copiilor vostri, ei incearca sa atraga atentia asupra nevoilor lor, asa cum se pricep mai bine in acel moment.”

– “Le putem permite copiilor nostri sa stie cand suntem indispusi, furiosi sau dezamagiti, entuziasmati, mmandri sau incantati. Copiii trebuie sa stie ca si noi avem simtaminte. Cand ne exprimam sentimentele, copiii nostri afla ce este important pentru noi, fiind de asemenea martorii unui model pentru exprimarea viabila a emotiei. Copiii invata sa fie empatici vazand modalitatile in care raspundem emotional, nu doar prin cuvintele pe care le spunem. Putem fi autentici si pasionali, respectand, in acelasi timp, atat experientele copiilor nostri, cat si pe cele proprii.”

Dr. Dan Siegel vine in Romania pe 27 septembrie 2014, sustinand o conferinta organizata de Otilia Mantelers si Asociatia Multiculturala de Psihologie si Psihoterapie.

Mai multe detalii despre eveniment aici.

Va urma

Leave a Reply

