Excursie la Cheia


IMG-20140608-00776

Un post intarziat, ramas in draft de cateva zile, despre weekend-ul care a trecut, si pe care l-am petrecut in zona Muntilor Ciucas, la Cheia. A fost frumos, odihnitor pentru toata lumea, vreme excelenta (asta inseamna ca am avut parte si de ploile mele mult iubite, alea de vara, la munte, ploile rascolitoare si galagioase). Ne-am plimbat in zona cat cuprinde, am vizitat doua manastiri (manastirea Cheia si Manastirea Suzana), am fost la Munele Rosu si la Salina Slanic Prahova.

Despre salina vreau sa povestesc putin. Desi e singura din tara pe care am vizitat-o, recomandarile-mi spun ca nu e ‘cea mai cea’. Totusi, noua ne-a placut. Poate vreti sa retineti ca:

–          Intrarea e 18 de lei de adult si 9 lei pentru copiii de peste 3 ani, elevi, student, pensionari si persoane cu handicap

–          Aveti inauntru cateva locuri de joaca pntru cei mici (pentru care platiti separat): tobogane gonflabile, biciclete, saltea de sarit, piscine cu bile, dar si tobogane normale si leagane (pentru care nu se plateste), billiard (cu plata), teren de baschet si de fotbal

–          Liftul nu mai arata exact la fel ca cel de acum 20 de ani🙂. Este acelasi (de fapt sunt 2), dar cu placaj nou pe pereti. La fel te zdruncina, cam aceleasi zgomote le auzi

–          In salina sunt 12 grade Celsius

–          Daca vreti sa o vizitati in weekend sau in zilele libere legale, sa ajungeti acolo la ora deschiderii. Altfel riscati sa stati cam o ora si jumatate la coada, daca aveti norocul nostrum, in soare. Eu m-am bronzat si am scapat de insolatie🙂

Mai multe detalii despre salina aici.

Funny thing🙂

In vizita la Manastirea Suzana (ce nume!), cea de a doua manastire vazuta luni. Dupa cea de a doua tura de aprins lumanari (hunii adora asta, apoi incearca sa le stinga), ajungem la un soi de fantana-troita unde oamenii aruncasera niste monede, pentru noroc si cele bune, desigur. Hunii pe loc au vrut sa arunce si ei, si sa-si puna o dorinta. Discutia ce a urmat s-a desfasurat cam asa:

Edi (dupa ce arunca moneda): Vreau ca eu si Robi sa ne jucam pe tableta si pe telefon muuult!

Apoi, intorcandu-se catre fratica:

Ei, Robi, a fost bine, ce dorinta am pus? Asta mi-a venit in minte!

Robi: Daaa, a fost bine. Dar trebuia sa spui si ‘Pentru totdeauna!’.

Pam-pam.

Cateva poze aici, scuzati calitatea, sunt facute cu telefonul.

IMG-20140607-00678

 

Leave a Reply

