“Play is an universal language”


Asa si-a inceput Larry Cohen conferinta din 25 mai, din Romania. And I could not agree more. M-am bucurat sa-l cunosc in sfarsit, e prima oara cand reusesc sa-l si vad face to face, desi el e deja pentru a treia oara in Romania. Si ziua a trecut fara sa simt, si-am plecat de acolo incarcata de bine, mai impacata cu mine si, de ce nu, cu si mai mult chef de joaca.🙂

S-a discutat mult. S-a discutat frumos, cu umor si jovialitate. Fara tensiune. Sala a fost plina, multi parinti (multi tatici), organzarea a fost ok. Ma asteptam la un interes crescut, vorbim totusi de Larry Cohen, dar tot m-a uimit placut intreaga atmosfera. M-a facut sa simt incredere fata de viitor, sa vad atatia parinti interesati de soarta copiilor lor, atatia parinti care au trecut pragul indeplinirii nevoilor fizice ale copiilor lor si se gandesc serios si la celelalte. Atatia parinti care au inteles si au hotarat sa spuna “NU” pedepselor si “DA” iubirii neconditonate fata de copiii lor. Atatia parinti care au inteles ca pot face atat de mult prin joaca…

N-o sa reiau aici conferinta integrala, mi-ar trebui cateva zile sa fac asta, o sa va las mai jos cateva insights de la Larry care mi-au ramas in minte si care trebuie spuse, si spuse, si spuse:

Connection is the heart of Playful Parenting.

Our children always deserve a good connection with us.

The philosophy of Playful Parenting:

  1. Love & Affection
  2. Emotional understanding
  3. Play

IMG-20140525-00634

Children will show us how to connect with them.

Aici zapovesc putin, ca sa reiterez, daca vreti. Cu ai mei a fost mereu usor sa ma joc, sa ma conectez. Sigur ca mi-am pus mereu intrebarea “Cum?”, si aproape intotdeauna raspunsul a venit de la ei. La noi cel mai bine functioneaza jocurile de rol, cu sau fara jucarii de plus pe post de personaje. Asa am aflat unele dintre cele mai ascunse ganduri ale lor si am reusit sa depasim multe, multe obstacole.

Connect, but do it in their way.

Children need to be listened to, in order to learn how to listen.

Valabil pentru absolut orice vrem sa ii invatam pe copii. Puterea exemplului este lucrul care va functiona intotdeauna, fie ca vrem, fie ca nu. Nu vei convinge niciodata un copil sa citeasca, de exemplu, daca nu vede asta la cei din jur, la cei alaturi de care creste, in primul rand.

Connection gives the children a sense of security that they need very much.

Get down on the floor with your kids! See things at their own level, treat them as your equal.

Cum nu se poate mai adevarat, intotdeauna functioneaza si la noi.

You can bring very serious things into the play zone: tensions about separation, rules, meals, school, homework, friends, wining/losing concepts, siblings, toilet training etc

Children always use play, to get a sense for the things they find difficult.

Love, affection and play, are not means to spoil your child!

Greu si placut in meseria de parinte

Un mic joc de la conferinta a fost sa le spunem celor de langa noi ce indragim cel mai tare la meseria de parinte si ce ni se pare cel mai greu la ea. M-am surprins sa raspund aproximativ la fel la ambele intrebari: cel mai multi imi place sa ma joc impreuna cu ei, am senzatia ca pot fi din nou copil si pentru cateva ore, sunt alt om. Ma incarc cu energie cum niciun alt mod nu reuseste sa o faca. In acelasi timp, cel mai greu mi se pare sa ma joc cu ei, in contextul vietii mele de zi cu zi, cu 12 ore+ departe de ei, si cu un ritm adesea prea alert ca sa mai faca loc si pentru lucruri ca joaca…

A fost o zi superba, ma bucur tare mult ca am fost la conferinta. In incheiere, va recomand cartile lui Larry, disponibile si in limba romana, la Editura Trei.

retete de jocuripic larry cohen

 

Leave a Reply

