Despre noroc si 2%


467159827

Intotdeauna m-am considerat o persoana norocoasa. E drept ca de cele mai multe ori mi-am facut norocul cu mana mea, insa cred ca pe alocuri tot am avut ceva ajutor de undeva. N-am realizat cu adevarat cat de norocoasa am fost si sunt, pana sa-i am pe huni.

Ma uit in jur si nu ma pot abtine de la comparatii, cand ma gandesc la sarcina cu hunii, si nu numai. E un lucru stiut faptul ca o sarcina gemelara este una cu risc. Daca gemenii sunt identici, ca in cazul hunilor, cu atat mai mult. Risc de nastere prematura, riscul sindromului transfuzor-transfuzat, risc de hipertensiune arteriala in sarcina, risc de preeclamsie, diabet gestational etc. Si daca la asta adaug si faptul ca eu am RH negativ si ca sarcina cu hunii nu a fost prima, pot sa inteleg prima reactie a medicului meu ginecolog cand m-am prezentat la consult, cu datele deja stiute, si credeti-ma nu a fost prea incantat de un pacient cu asa istoric.

Dar am scos-o la capat. Am reusit sa bat toate statisticile negative. Totul a mers struna, chiar daca cu ceva efort din partea mea si a medicilor. Am avut contractii dureroase, de nastere, din luna a saptea, am stat mai bine de jumatate din sarcina la pat, am facut ceva tratamente, am nascut prematur, insa ziua 26 septembrie 2008, cand hunii au venit pe lume, a fost perfecta. Cu doi huni nascuti la 34 de saptamani si 4 zile, perfect sanatosi, la 2600 gr, si cu o mama in dotare perfect sanatoasa si ea. Nici pana in ziua de azi nu-mi dau seama cum s-au legat toate. Sunt un caz fericit, asa cum cele mai multe nu sunt. Dar ma bucur si sunt recunoscatoare.

Si va invit si pe voi sa fiti, indiferent daca ati avut sau nu noroc. Un moment propice este ‘momentul 2%’, si va recomand in acest sens Asociatia Unu si Unu, un ONG dedicat exclusiv gemenilor, ce are ca scop sustinerea financiara si morala a familiilor cu copii din sarcini multiple (gemeni, tripleti, etc.) in care un copil sau toti (din cauza traumelor prenatale, natale, sau postnatale) au fost afectati fizic sau/ si psihic. Asociatia “Unu si Unu” isi propune de asemenea formarea unei comunitati de parinti cu copii din sarcini multiple, o platforma de sprijin moral si financiar pentru aceste familii.

Mai mult detalii despre proiectele lor aici, precum si date despre ajutorul financiar pe care il puteti acorda. De asemenea, Pagina de Facebook va sta la dispozitie.

Multumesc!

unusiunu

2 thoughts on “Despre noroc si 2%

Leave a Reply

