Ziua Internationala a Cartii 2014


Anul trecut nu ma mandream cu multe lucruri la capitolul asta, era doar dorinta si imboldul de a citi. Era citit printre randuri, cu lipsa de concentrare si atentie, incat am ajuns la concluzia ca trebuie acum sa recitesc niste carti din vremurile cele cetoase.

Anul asta ma ajuta hunii sa schimb asta, si l-am inceput in forta. Sunt la a 13-a carte (inca nu am terminat-o) si am o lista lunga inca in asteptare.  Nu stiu daca a contat topul asta rusinos de anul trecut, sau initiativa frumoasa a lui Chinezu (poate vreti sa stiti si ce au mai citit bloggerii in 2013), sau faptul ca in sfarsit hunii imi lasa ceva timp si pentru mine. In fine, iata topul de pana acum al cartilor citite si pe final, o recomandare.

1. Pe firul de paianjan al memoriei (inceputa in 2013, terminata in 2014).

2. Lunetistul (inceputa in 2013, terminata in 2014).

3. Amagire (inceputa in 2013, terminata in 2014).

4. Hotul de carti.

5. Eleganta Ariciului.

6. Soseaua Catelu 42.

7. Fata cu Cercel de Perla.

8. Mecanica Inimii.

9. Oscar si Tanti Roz.

10. Extrem de tare si incredibil de aproape.

11. Rivalitati intre frati.

12. Padurea Norvegiana.

13. Scrisorar (on going).

Din topul de mai sus, nu e doar una care mi-a placut mult. Ba chiar sunt vreo 3 care se bat pentru titlul ‘cel mai mult’. Ma opresc totusi la “Oscar si Tanti Roz” pentru ca ideea din spate e simpla, dar puternica. Sau asa am simtit-o eu. Povestea, scurta si care se citeste in cateva ore, il prezinta pe Oscar, baietelul de 10 ani, bolnav de cancer, care arata ca unul de 7 si care nu crede in Dumnezeu. Tanti Roz e asistenta care-si petrece ultimele 12 zile din viata lui Oscar, invatandu-l cum e viata, trecandu-l practic prin fiecare etapa a vietii, de la copilarie, la adolescenta, la maturitate, pana spre batranete si moarte.

oscar-si-tanti-roz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cateva fragmente din carte:

“Mi se spune Bila, arat cam de 7 ani, desi am 10, casa mea e la spital, pentru ca am cancer, si n-am vorbit niciodata cu Tine, pentru ca nici macar nu cred ca existi.“

–          „Parintii tai nu ti-au vorbit niciodata despre Dumnezeu, Oscar?

–          Da‘ de unde. Parintii mei sunt prosti.

–          Asta asa e, dar chiar nu ti-au vorbit niciodata despre Dumnezeu?

–          Ba da. O singura data. Ca sa-mi spuna ca nu cred in el. Ei nu cred decat in Mos Craciun.

–          Chiar asa de prosti sunt?

[…]

–          Deci ei nu cred in Dumnezeu?

–          Nu.

–          Si asta nu ti-a dat de gandit?

–          Daca mi-ar pasa de ce gandesc prostii, n-as mai avea timp sa vad ce gandesc oamenii inteligenti.”

 “Boala, ca si moartea, este un dat.”

“Numai Doamne-Doamne are voie sa ma trezeasca.”   

Nu in ultimul rand va recomand sa vedeti si filmul, disponibil cu greu pe torente, dar si piesa de teatru, cu Marius Manole in rolul lui Oscar si Oana Pellea in rolul lui Tanti Roz.

oscar si tanti roz piesa

Leave a Reply

