Trenul Regal


Sau cum poti petrece o dimineata frumoasa de duminica.

Stiti deja ca sunt fan muzee si ca ii imping pe huni catre ele de fiecare data cand am ocazia. Si cum n-am mai facut-o de ceva vreme, si cum Trenul Regal a revenit in Gara de Nord saptamana trecuta, cu ocazia “Saptamanii Altfel’, mi-am luat hunii si bunicii din dotare si am mers la gara. La Gara de Nord, peronul 14, pentru cateva ore de istorie, intr-o duminica racoroasa de primavara. A fost Tren si Muzeu, intr-o vizita. 🙂

DSC_5534

A fost a doua oara pentru mine cand am vizitat Trenul Regal si pentru ca stiam ce voi gasi acolo, n-am vrut sa rateze nici hunii aceasta ocazie. Anul trecut am avut sansa de a-l vizita la sediul propriu, in Mogosoaia, ceva mai pe indelete si cu o ocazie ceva mai privata, fara public. Mi-a placut mult si de data asta, chiar daca a fost destul de aglomerat, poate si fiindca am fost in ultima zi de vizita din saptamana. Si hunilor le-a placut, desi nu stiu cat de mult au inteles din tot traseul, am avut senzatia ca bucatile de istorie au trecut in fuga pe langa ei, neretinand mare lucru. Tot respectul insa pentru atitudinea personalului, care s-a straduit din rasputeri sa ofere informatii despre tot ce era acolo, cu o amabilitate pe care am mai intalnit-o rar spre deloc, vizitand muzeele din Bucuresti. Mai mult decat atat, fotografiatul a fost permis si gratuit, iar ghizii, prezenti la tot pasul, s-au oferit chiar sa faca poze cu noi, de multe ori fara sa le cerem asta.

DSC_5543

Cel mai mult mi-a placut, desigur, salonul regal, cel mai important vagon al trenului, dar si dormitorul regal, destinat regelui si reginei, si vagonul demnitarilor, acolo unde dormeau oaspetii. Am vazut si locomotiva cu abur, ce dateaza din 1936, cu mecanismul ei inca viu si impresionant. Biletul a costat 9 lei pentru adulti si 6 lei pentru copii.

Din cate stiu, este a doua actiune in acest sens din ultimii ani, Trenul Regal putand fi vizitat si anul trecut, in aceeasi perioada, tot intr-o “Saptamana Altfel”. Astept cu nerabdare anul viitor! Intre timp, cateva bucati de istorie despre Trenul Regal aici.

Am profitat de ocazie si am vizitat si Muzeul CFR, unde tare mult ne-a placut tuturor, mai ales la trenulete (pe care le-am vazut chiar in actiune). Muzeul CRF reprezinta o alternativa interesanta de petrecere a timpului liber pentru cei mici, o atractie pentru baieti si pentru iubitorii de trenulete, deopotriva. Biletul, o avere: 4 lei pentru adulti si 2 lei pentru copii.

DSC_5594

Pe Facebook mai multe poze cu Trenul Regal si mai multe poze din cadrul Muzeului CFR.

PS: Am imbogatit cu aceasta ocazie lista celor 50+ de locuri de mers cu copiii in Bucuresti.

2 thoughts on “Trenul Regal

  1. Am ajuns si noi vineri, si am avut inspiratia sa mai intram odata la muzeul CFR… dementiala diorama!! La ultima noastra vizita acolo nu era, asa ca am avut o surpriza foarte frumoasa!
    PS. in plus, la muzeul cfr aveau fotografiatul la promotie, moka in saptamana altfel :D. In rest, mi se pare ca e 15 sau 25 lei, ca doar nu se poate include in taxa de bilet, sa fim si noi civilizati…

    • Da, am observat si eu treaba cu fotografiatul. Ne-au imbiat sa facem poze, laudandu-se cumva ca e gratis… of.
      Dar in rest, mi-a placut chiar foarte mult!

Leave a Reply

