Listening Partnership


Sau marti cu emotii. Astazi o sa merg la a doua parte a cursului Rivalitati intre frati, al Otiliei Mantelers, despre care v-am mai spus o data in treacat. Cu emotii, fie ca-s discutii in jurul lor, fie ca-i ceea ce simt de fiecare data la cursurile Otiliei.

Vroiam sa povestesc putin cum a fost data trecuta. Vroiam sa va spun cat de emotionant a fost, cat de puternic. La fel ca sentimentul de putere pe care l-am simtit dupa, cateva zile bune. Am vorbit despre copii, despre parinti, despre emotiile noastre, ale tuturor, care degenereaza usor in conflicte, fie in relatia parinte-copil, fie in relatiile dintre frati. Am readus in discutie timpul special cu copilul. Am ascultat experiente. Am trait si am vazut emotii. Am plecat, din nou!, de la curs, cu sentimentul unei vizite le psiholog/terapeut si am constatat ca merg la cursurile Otiliei dintr-un motiv cat se poate de egoist: merg pentru mine. Pentru ca-mi face mie bine. Pentru ca ma descarc de cele rele si ma incarc cu bune. Pentru ca ma simt motivata si simt ca invat mereu cate ceva nou. Si asta e imposibil sa nu ajute si in plan hunesc.🙂

N-o sa va vorbesc acum despre relatiile dintre frati, o sa dezbat asta intr-un post viitor. O sa vorbesc de un concept nou, pentru mine nou, desigur, pe care l-am descoperit martea trecuta. Acela de Listening Partnership. Suna a metoda de coaching, dar nu e chiar. E o metoda de terapie, prezenta probabil des in sedintele psihologilor, pe care Otilia a ales sa ne-o arate, sa ne-o exemplifice, intrucat are rezultate benefice, directe, asupra relatiei cu proprii copii, baza de la care pleaca, de altfel, multe dintre conflictele dintre frati.

170083544

Pe scurt, Listening Partnership este un semi-monolog intre 2 persoane, cu scopul clar ca una dintre ele sa se descarce in fata celeilalte. Sa se descarce de tot. Pana la plansul eliberator. Pe ceas, pe o durata stabilita de comun acord dinainte, o persoana povesteste ce o apasa sau ce crede ca o apasa, iar cealalata asculta. Nu aproba, nu dezaproba, si de cele mai multe ori nu pune niciun fel de intrebare. De asemenea, tocmai din acest motiv, ar fi ideal ca persoana respectiva sa fie cat mai neutra (daca neutru are grad de comparatie) si sa reuseasca sa urmareasca firul discutiei, fara a se implica in mod evident. Am vazut martea trecuta si un exercitiu live, la final de curs, care m-a facut sa plang de una singura cand am ajuns acasa. De atata emotie si putere. Extraordinar.

Mai multe despre Listening Partnership puteti afla de la Hand in Hand Parenting.

Cat despre mine, nu stiu daca o sa pot face asta vreodata, oricat mi-as dori. Dar abia astept sa merg la curs diseara.🙂

 

2 thoughts on “Listening Partnership

Leave a Reply

