In vizita la proaspata mamica


Un articol excelent care a rula zilele trecute pe Facebook, pe care-mi permit sa-l citez si  sa-l traduc. Voi, cei mai putin avizati, puteti sa dati print (partial, lucrurile bolduite sunt cele mai importante) si sa-l cititi de cateva ori. Asta, desigur dupa ce va trece supararea, sentimentul de ofensa si jignire, care va poate coplesi la o prima citire a articolului. Sa vedem, deci, ce sa faci, sau mai bine zis ce sa nu faci, cu o proaspata mamica dupa ce tocmai a nascut:

1.      Wait for an invitation

N-am intalnit in toata viata mea de mama un moment mai aglomerat ca Acela de dupa nastere. Toti se inghesuie sa vina in vizita, cel mai adesea neinvitati. Eu am reusit sa-i aman cam o saptamana pe ai mei, si s-au cam bosumflat si asa… Cel mai sanatos este sa astepti o invitatie, indiferent sau mai ales, din cauza noii situatii.

2.      When you get that invite, stick to it

Adica fii punctual. Ba chiar as indrazni sa adaug sa respecti nu doar ora invitatiei, ci si ziua, chiar daca vorbim de o buna prietena sau de o ruda foarte apropiata. Viata proaspetilor parinti s-a schimbat total o data cu venirea pe lume a celui mic, asadar programul si respectarea lui este deosebit de important pentru acestia.

3.      Before you come over, be clean and prepared

Da, pentru ca cie mici sunt foarte sensibili. Si ceea ce pentru noi, adultii poate fi normal, sau ceva la care rezistam cu usurinta, pentru ei poate fi tare daunator. Mentionez aici in special fumatul. Nu doar sa nu fumati in preajma celui mic, dar nici sa-l vizitati dup ace tocmai ati fumat, chiar daca va spalati in prealabil pe maini. Mirosul, bacteriile, se impregneaza in haine si in par mai bine decat ati putea crede la o prima vedere.

La acest capitol autoarea adauga si:  “And for goodness sake, if you cook them a meal in their home, do the fucking dishes.” 🙂

 

  1. 4.      When you get there, do something

Cu asta nu stiu daca sa fiu de accord sau. Poate si pentru ca sunt foarte tipicara si nu-mi place sa mi se gateasca, sa-mi spele cineva rufele sau sa-mi faca cineva curat. Totusi, imi amintesc ca la catvea zile dup ace am nascut, soacra mea a vneit la noi si a gatit, a facu curat si a calcat un munte de haine. Mi-a fost de un real folos si ii sunt recunoscatoare. Mi-a oferit o gura de aer proaspat si un somn bun.

5.      Be calm, quiet, and patient

Sigur ca vrei sa-l tii in brate pe cel mic. Sa-l atingi, sa-l mirosi, sa-i faci o mie de poze. Dar incearca sa intelegi ca pentru el toate aceste lucruri sunt extreme de invasive. De asemenea, si pentru proaspata mamica, adesea usor irascibila plecata pe campii. Asadar mai intai intreaba daca poti face cutare lucru, si nu te bosumfla dacanu primesti ok-ul parintilor.

6.      If mom WANTS to tell you her birth story, listen

E unul dintre lucrurile cel emai dorite, poate, de catre mamici in acea perioada. Asta pe langa calcat si spalat, desigur. Si cum intotdeauna e mai intelep sa asculti si sa te gandesti de doua ori inainte de a deschide gura, poate n-ar strica sa aplici asta si in acest caz.

7.      Don’t bring young kids

Da, pentru ca risca sa-l sperie pe cel mic. Si nici nu le poti cere sa faca liniste sau sa aiba prea multa rabdare.

8.      Leave

Vine omul, sta oleaca, mai discuta, da’ si pleaca. De preferat in aceeasi zi.

9.      Don’t give advice unless asked.

Regula de aur, valabila nu doar cand abia s-a nascut cel mic, ci si cativa ani buni mai tarziu. Cred ca nimic nu poate face mai rau, cu toate bunele intentii din lume. Drumul spre iad e pavat cu bune intentii, you know…

Si as adauga:

10.  Nu sunati proaspata mamica decat la orele indicate de aceasta.

Daca nu v-a indicat un anumit moment si nu stiti exact cand sa sunati, mai bine ii dati un sms.

Daca totusi sunati, si vedeti ca mama nu va raspunde, nu-l sunati pe sot! De regula, este cu mama!

78366799

Lasati-i sa se bucure unul de altul!

 

Am mai scris despre asta aici.

Si te-ar mai putea interesa si care e cadoul potrivit pentru o proaspata mamica, din perspectva proprie, desigur.

 

Leave a Reply

