Educatia prin exemplu


178161570Daca nu-ti place ce vezi in oglinda, schimba ceva la tine, nu sparge oglinda!

Cred ca e cel mai bun mod de a face parenting educatie, cel mai palpabil. Si fara sa vrem, fiecare dintre noi o facem. Poate fi bun sau rau, depinzand in egala masura de propriile valori, principii si educatie.

Una dintre apasarile mele este ca hunii nu citesc, sau ma rog, nu au o mare dorinta din a face asta. Sigur ca sunt inca mici, ca dragostea pentru carti poate sa vina atunci cand de fapt vor sti sa citeasca, deocamdata sunt la stadiul la care eu le citesc. Dar nu le e prea drag de asta. M-am intristat si m-am zbatut o vreme din cauza asta, am cumparat carti peste carti, care mai de care mai atragatoare, dar apoi m-am relaxat. Si mi-am dat seama ca de fapt, tot ce trebuie sa fac eu, este sa fiu asa cum sunt. Concret in acest caz, e de ajuns sa citesc si sa ma vada ca fac asta, ca sa ii fac cel putin curiosi. Desi nu le pot citit intotdeauna ce citesc eu, hunii mereu ma intreaba si vor sa stie ce citesc. Mai deunazi, Robi era uimit ca nu citesc cu voce tare si ca nu mi se misca buzele. J Si in fiecare seara imi verifica geanta, sa vada daca citesc vreo carte noua. (eu citesc des in metrou, asadar intotdeauna in gentea mea se va afla cel putin o carte).

Asta e doar un simplu exemplu, si poate nici macar cel mai dramatic. Mai bine va invit sa urmariti filmul de mai jos: ‘Children see. Children do’. Imaginile astea sunt cat o mie de cuvinte. Si nu conteaza daca v-am mai inivitat cel putin o data sa-l vedeti, nici nu conteaza ca e vechi, filmul este extrem de actual. Be aware!

Leave a Reply

