Scoala, draga scoala


187899893Iata ca am ajuns si aici, cu un pas mai aproape de scoala. Astazi hunii au avut evaluarea psihosomatica, pentru inscrierea la scoala, clasa pregatitoare (clasa 0).  Pentru care am avut emotii si un nod in gat inca de duminica. Nu neaparat din cauza ei, peste care stiam ca hunii vor trece, cat despre tot ceea ce inseamna pentru mine scoala. Din pacate, amintirile mele legate de scoala sunt doar pe alocuri bune si-mi pare ca lucrurile nu s-au schimbat in bine in prezent, fata de acum 20 si ceva de ani.

Imi amintesc dureros despre cls. I-IV, despre parintii, multi, care se gudurau pe langa invatatoare, avand ca rezultat direct coronita plozilor la final de an, despre invatatoarea care ne eticheta permanent (eu eram ‘frunzulita’, pentru ca eram mica si slaba, si la propriu, si la figurat), despre aceeasi invatatoare care s-a chinuit aproape 1 an de zile sa ma invete sa scriu cu dreapta, ca toti copiii ‘normali’, despre frustrarea si neintelegerea de la fiecare final de an, cand altii erau cei care primeau coronita si laudele, pentru ca mama n-a stiut sa faca networking… si-mi mai amintesc anii grei de liceu. Cu multa matematica, fizica si chimie, al caror sens nu l-am inteles niciodata. Cu multe reguli ilogice si fara argumente. Cu pretentii si presiune. Apoi, trecand spre facultate, imi amintesc naduful cu care am zis si am facut, in sfarsit, ca mine. Imi amintesc libertatea care m-a cuprins deodata, si pe care adesea am folosit-o fara sa judec prea mult, doar pentru ca puteam, doar pentru ca in sfarsit era altceva. Imi amintesc usurarea de dupa anii de facultate, cand in sfarsit am zis: ‘Gata, am scapat, nu ma mai intorc niciodata la scoala!’ Nici c-am mai facut-o, exceptand cele cateva cursuri de specializare alese de mine, pe-o spranceana.

Nici azi nu sunt mai usurata, gandindu-ma la huni. Evident, imi doresc ca lor sa le fie altfel. Sa le fie bine. Sa invete cu placere, orice-or vrea ei. Si stiu ca de mine depinde cum le va fi viitorul, cum voi reusi sa ii fac sa razbata in fata acestui sistem odios, spre care astazi au facut primul pas. Sper sa avem putere si noroc.

Despre evaluarea psihosomatica

‘Ce nume pompos!’, mi-am spus in barba cand m-am lovit prima data de acest termen. Sigur, va fi facuta de un psiholog, care va sti sa spuna daca da, copilul este apt pentru scoala. Cum a fost de fapt? A fost sustinuta de 2 profesori, care erau acolo ca sa dea recomandarea copilului. Cea ceruta la dosar. Sincer, copilul ar fi trebuit sa aiba o problema reala ca sa n-o treaca. E ok, zic, daca asta inseamna ca copilul e pregatit pentru scoala. Dar daca nu…? Si cine zice ca nu? Tot un profesor? Hm… Reiau mai jos intrebarile, ca sa vedeti la ce ma refer, cu mentiunea ca nu sunt 100% la fel, in toate cazurile:

–         Cum te numesti si cati ani ai?

–         Culorile – de numit 4-5 dintr-un grup de creioane colorate

–         Multumile – de ales multimea mica si pe cea mare, de numarat creioanele din multimea mare

–         Notiuni de baza:

  • Fata, spate, sus, jos (ex. ce se afla in spatele tau?)
  • Scurt, gros – de recunoscut obiectul cu pricina

–         Opusele – mic/mare, trist/vesel, bun/rau etc

–         Pluralul – pusi in fata unor substatinve la singural, copilul trebuie sa denumeasca pluralul

–         Formele geometrice de baza si culorile acestora – 4-5

–         Animale – asocieri, asemanari, deosebiri, tipuri, pentru 5-6 animale

–         Anotimpurile – copilul trebuie sa le numeasca, si sa le recunoasca, pe niste planse

–         Zilele saptamanii (cu intrebari de pe margine: care e ziua ta preferata, ce faci intr-o zi normala din saptamana etc)

–         Despartit in silabe –  si numaratul silabelor, dupa despartirea fiecarui cuvant

–         Numerele – de numarat pana la 10, stand in acelasi timp intr-un picior, netinandu-se de nimic

–         Literele si scrierea – la final, au fost rugati sa isi scrie numele, asa cum stiu/pot ei

Hunii au facut de toate, normal, firesc, asa cum au stiut. Si au trecut. Iar dupa toata aceasta poveste, eu am ramas si cu alte 2 recomandari, verbale, personale daca vreti:

–         De a-i duce la un logoped. Pentru ca r-ul e l si Robi vorbeste relativ incet. ‘Si pentru ca ‘Stiti, la scoala trebuie sa vorbeasca corect.’

–         De a exersa scrierea cu ei. Pe acelasi motiv: ‘Deja din clasa pregatitoare ei vor scrie, doamna….’ Din prima zi, oare? Pai sa ne pregatim de pregatitoare atunci, logic. [emoticon care se da cu capul de pereti].

Organizatorice

Pentru cei aflati in aceeasi situatie ca noi, iata mai jos si lista cu actele necesare inscrierii in clasa pregatitoare:

–         certificat de nastere copil (copie si original)

–         BI/CI parinti (original si copie)

–         Adeverinta de la Medicul de Familie, cu mentiunea ‘Apt pentru scoala’

–         Aviz CMBRAE aka evaluarea psihosomatica (numai pentru copiii care implinesc 6 ani in perioada 01.09.2014 – 31.12.2014). NB: Cei care implinesc 6 ani pana pe 31 august 2014, sunt apti, si fara evaluare J. Hunii implinesc 6 ani pe 26 septembrie, asadar mai putin de o luna ii face sa fie, sau sa nu fie, apti pentru scoala.

Perioada in care are loc evaluarea psihosomatica este intre 18 februarie si 12 martie 2014. Pana atunci, parintii trebuie sa depuna si dosarele de inscrieri, urmand ca intre 18 martie si 20 martie 2014 sa aiba loc admiterea sau respingerea cererilor la nivelul comisiei de inscriere din unitatile de invatamant prin aplicarea criteriilor generale si specifice de departajare.

Circumscriptii scolare din Bucuresti aici, precum si mai multe detalii legale, metodologie, plan de scolarizare, galerii foto etc.

Formularul de inscriere aici (se completeaza online) si aici, pentru varianta download/print.

Pentru si mai multe informatii, de astazi aveti la dispozitie numarul de TelVerde 0800816021, de luni pana joi in intervalul orar 8.00-16.30 si vineri in intervalul orar 8.00 – 14.00.

10 thoughts on “Scoala, draga scoala

  1. Am facut si noi vineri evaluarea. Pentru grădinitele private din pacate nu se deplaseaza comisia ci trebuie dusi copiii la sediul CMBRAE. Noi am dat peste doua doamne super simpatice, lui Mihnea i-a placut🙂.

  2. Are si Eliza miercuri, iti imaginezi cat de stresata sunt😀 Multumesc ca ne-ai spus ce si cum. O sa postez si eu un articol similar daca e diferita evaluarea de ce ai spus tu, ca sa mai ajutam si alte mamici🙂 Bine ca am citit, mi-am amintit sa fac copie la buletin🙂

    • bafta Elizei! sau sa zic mai bine bafta tie?🙂 eu am fost mai stresata decat ei si cam degeaba… astept sa vad cum e si la voi.
      te pup.

Leave a Reply

