Mai este la moda sa bem lapte?


Obiceiurile alimentare sanatoase nu se demodeaza niciodata. E greu sa tii pasul, in special ca mama, si sa jonglezi zilnic printre tentatiile din viata copilului inca mic, dar este mai mult decat evident ca merita orice sacrificiu.

Ieri am participat la un eveniment la care am vorbit despre aliatul cresterii echilibrate a copiilor: laptele. Laptele nostru, cel de toate zilele, sau cel putin asa ar trebui sa fie. O campanie initiata de Tetra Pak, lider in industria procesarii si ambalarii alimentelor. Aflata la a doua editie, campania continua eforturile de promovare a alimentatiei echilibrate si a beneficiilor consumului de lapte la copiii prescolari si scolari, plecand de la baza: familia, in sanul careia copilul isi formeaza obiceiurile alimentare, bune sau mai putin bune.

Imagini lansare eveniment mame

Eveniment mamici_1Preambul in cifre

Am aflat ieri multe lucruri pe care deja le stiam. In acelasi timp, am primit si niste confirmari, niciodata destul de multe pentru o mama, in ceea ce priveste alimentatia celui mic.

  • „Prin campania Tetra Pak ne dorim sa reamintim care sunt principalele beneficii ale unei alimentatii sanatoase si de ce la nivel international si european se depun eforturi pentru promovarea acestor principii prin programe destinate copiilor de varsta prescolara si scolara. Exista studii care ne arata ca, in Romania, nu acordam suficienta importanta alimentatiei echilibrate si consumam una dintre cele mai reduse cantitati de lapte ambalat din UE – doar 32 de ml de lapte ambalat pe zi, de persoana, in conditiile in care Societatea de Nutritie din Romania recomanda doua-trei portii de lapte si derivate pe zi, o portie de lapte insemnand o cana de lapte”. (Cristina Dumitru, Communications Manager SEE, Tetra Pak South Eastern Europe)
  • „Cercetarile noastre ne arata ca numai 43% dintre consumatorii din mediul urban iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic acasa, jumatate dintre acestia avand copii”. (Cristina Dumitru, Communications Manager SEE, Tetra Pak South Eastern Europe)
  • „In urma cu cativa ani, a fost realizat studiul MAMM  (Masurarea Aportului de Macro- si Micronutrienti ) in colaborare cu UMF Cluj si realizat cu sprijinul unei companii din industria laptelui, conform caruia s-a constatat ca 93% dintre copiii prescolari aveau un aport zilnic de calciu din alimentatie sub nivelul recomandat”. (Cristina Dumitru, Communications Manager SEE, Tetra Pak South Eastern Europe)
  • In laptele de vaca se regasesc calciul si fosforul intr-o proportie care contribuie la cresterea nivelul de absorbtie a calciului de pana la 40% comparativ cu numai  5-13% din alte surse, vegetale.
  • Laptele contine cca 125 mg de calciu la 100 ml, iar necesarul de calciu la copii, este ridicat:
  • Consumul de lapte la copilul de 1-3 ani (cca 650 de ml/zi) asigură doza cilnica de calciu si magneziu si cca 75% din doza zilnica de fosfor necesare pentru buna functionare si dezvoltare a organismului)
    • Copil de 0-12 luni – 400-800 mg / zi
    • Copil 1-3 ani – 500 mg /zi
    • Copil 4-8 ani – 800 mg / zi
    • Pubertate – 1300mg / zi

Initiativa celor de la Tetra Pak este frumoasa. Dar mai mult decat atat, este necesara. O confirma toate cele de mai sus, si nu numai.

Nu orice lapte

Am stabilit ca laptele este bun, dar ce fel de lapte bem, noi si copii nostri? Presupunand ca nu avem o sursa extra mega ultra sigura, o vacuta sanatoasa tun, crescuta in cele mai bune conditii, hranita bio si tratata homeopat🙂, putem alege singura solutie extra mega ultra sigura, si anume laptele ambalat, laptele UHT. Laptele pasteurizat la temperatura inalta, controlat sanitar-veterinar si care, in urma procesului de ambalare, devine steril (microbi sunt distrusi, fara a interveni altfel asupra compozitiei lui, cu exceptia reducerii, in anumite cazuri, a procentului de grasimi).

Recunosc, hunii nu (prea) beau lapte. Adica nu-l beau asa cum as dori si cum ar trebui, nu se incadreaza in cei 800 mg pe zi. Nu sunt neaparat impotriva, dar nici mari fani. Inca lucram la asta.

Despre campanie

Campania “Laptele, aliatul cresterii echilibrate a copiilor prescolari si scolari” initiata de Tetra Pak face parte din programul strategic de promovare a consumului de lapte ambalat in randul copiilor prescolari si scolari, ca parte a unei alimentatii echilibrate, venind in completarea eforturilor facute in cadrul programului european „Lapte in scoli” si in cadrul unor initiative ale Organizatiei Natiunilor Unite, Food and Agriculture Organization (UN-FAO).

Vizual campanie

In anii anteriori, acest program initiat de Tetra Pak a inclus de la vizite in scoli si discutii cu elevii si cadrele didactice, seminarii sustinute cu ajutorul medicilor de familie pentru copii, familii si cadre didactice, concursuri organizate in scoli la nivel national in parteneriat cu Ministerul Educatiei si dezbateri impreuna cu specialisti, reprezentanti ai autoritatilor (Ministerele Educatiei si Sanatatii, Institutul de Sanatate Publica), mass media si ai unor organizatii neguvernamentale care deruleaza activitati de educare a copiilor. Anul acesta, pe langa activitati care au scopul de a informa despre beneficiile consumului de lapte ambalat la copiii prescolari si scolari, Tetra Pak va lansa si un concurs destinat elevilor care va fi disponibil pe site-ul http://www.laptescolar.ro.

Tetra Pak este liderul mondial in solutii de procesare, ambalare si distribuire a produselor alimentare lichide.

5 thoughts on “Mai este la moda sa bem lapte?

  1. Dacă e o modă în a bea lapte de vacă din comerț, atunci noi nu suntem în pas cu ea. Programul mi se pare depășit, având în vedere ce s-a descoperit despre “beneficiile” laptelui și că mulți copii au alergie sau intoleranță. Sunt împotriva laptelui în școală, ar trebui înlocuit cu altceva (iaurt de ex – se modifică proteina și e mai bine tolerat de organism).

    • Despre ce ‘beneficii’ vorbim, Alina? As fi curioasa sa le stiu si mai ales, sa stiu in ce masura se bazeaza pe studii/argumente/dovezi.. altfel, daca vorbim de teoria conspiratiei, functioneaza, dar nu in cazul meu.
      Merci!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s