Mama vs. fiica


I-am dat eu share pe wall acestui articol, dar tot nu mi se pare de ajuns. Cred ca ar trebui citit de cat mai multa lume si cat mai des, in momente de ‘rascruce’ si nu numai.

Dar adevaratul motiv pentru care ii aloc un mic locsor pe blog nu-i asta. Dincolo de faptul ca articolul e foarte bun, il simt foarte aproape (cu siguranta si asta il face foarte bun, cel putin pentru mine).

Insa articolul asta mi-a adus aminte de mama.

Cum freca ea camasile tatei, aplecata pe marginea cazii. Sau sosetele, sortate frumos inainte, pe culori.

Cum spala mama geamurile. Sau cum vopsea singura bucataria.

Cum gatea mama. Cum de sarbatori dadea gata aproape singura un porc intreg intr-o zi. Il transa, il punea in pachetele frumos etichetate in congelator, pentru iarna grea. Si muraturile, ah, muraturile mamei!

Nu tin insa minte cum ne petreceam timpul impreuna. Nu tin minte jocuri sau discutii. Stiu sigur ca le aveam cu tata, in serile in care beam bere si ne uitam impreuna la filme cu crime si chestii sf. Sigur e o legatura intre cele doua, mama era intotdeauna prea ocupata sa spele, sa frece, sa curete, sa mearga la serviciu, sa faca piata, sa aiba grija de casa si de noi toti.

Sigur ca asa erau vremurile. Mi le amintesc cu o claritate care lasa in urma un gust amar. Si poate ca ea, mama, n-a avut posibilitatea de a alege altfel. Dar eu am.

Articolul asta mi-a adus aminte de ce nu vreau sa fiu ca mama. De ce cum arata casa nu conteaza pentru mine. De ce e mult mai important timpul petrecut altfel.

???????????????????????????????????????????????????????????

 

Leave a Reply

