Conferintele Alfie Kohn


La care eu nu voi reusi sa ajung, desi-mi doresc. Pe ale carui carti nu le-am citit, desi simt ca am facut-o si cu siguranta o voi face curand. Dar de ce? De ce m-as duce eu?

Pentru ca imi doresc permanent sa invat. Sa cresc. Sa stiu. Sa cunosc. Cat mai multe lucruri, despre orice. Si despre copii, in primul rand, despre copiii mei, in mod aparte. Chiar daca fac asta de mai bine de 5 ani deja. Nicodata nu poti sti prea mult. Despre orice.

Pentru ca vreau pentru copiii mei ceva bun. Nu, nu vreau sa cad in extrema cealalta, si sa incep sa-mi judec parintii pentru felul in care m-au crescut. Nici nu mai conteaza ce a fost, conteaza doar ce vreau sa fiu eu pentru ei, pentru copiii mei. Si ei la randul lor, pentru ai lor, si pentru ei, si pentru societate.

Pentru ca nu-mi place locul in care traiesc. Cu oameni si sisteme invechite. Pentru ca stiu ca nu-l pot schimba de una singura, dar pot invata cum sa ofer alternative. Si pot sa-i adun langa mine pe altii, ca sa-l schimbam impreuna.

Pentru ca nu-mi plac pedepsele, si nici recompensele. In cresterea copiilor si nu numai.

Daca vreti acelasi lucru, va recomand sa mergeti. Si chiar daca nu vreti, macar din curiozitate, va recomand sa mergeti. Aici detalii pentru inscriere.

Si va mai recomand un articol excelent, din care-mi permit sa citez un scurt fragment:

Dragul meu profesor,

Sunt supravieţuitorul unui lagăr de concentrare.
Ochii mei au văzut lucruri
la care nu ar trebui să fie nimeni martor vreodată:
Camere de gazare construite de ingineri străluciţi.
Copii otrăviţi de medici cu educaţie înaltă.
Bebeluşi ucişi de asistente cu experienţă.
Femei şi copii împuşcaţi şi arşi de absolvenţi de universitate.

Aşa că sunt suspicios când vine vorba despre educaţie.
Rugămintea mea este:
Ajută-i pe elevii tăi să devină oameni.
Fă ca eforturile tale să nu producă niciodată monştri geniali,
psihopaţi abili, Eichmann-i educaţi.
Cititul, scrierea, aritmetica… sunt importante
doar dacă îi fac pe copiii noştri mai umani.

conferintele alfie

Leave a Reply

