Paris, ziua 5 – Versailles


Am dedicat-o palatului de la Versailles si minunatelor lui gradini. Am ajuns acolo dupa vreo 2 ore de plimbat cu metroul, si asta nu pentru ca ar fi atat de mare distanta. Ci pentru ca am nimerit un metrou la care se lucra si am fost nevoiti sa-l schimbam, si apoi pentru ca am luat de 2 ori un metrou gresit🙂. Revin cu detalii despre transportul in Paris, merita discutat.

Am ajuns asadar la Versailles in jur de 12.30. Vreo 2 ore am vizitat doar palatul, care este cu adevarat grandios. Apoi am mers cu titicarul in jurul palatului, dupa o coada la care am asteptat cca 40 de minute. Din pacate nu a meritat asteptarea, titicarul nu merge prin gradini, ci pe marginea acestora, astfel incat peisajul nu este spectaculos. Presupun ca ne-ar fi spus cineva, daca am fi intrebat. Titicarul are 3 opriri: la Grand Trianon, la Petit Trianon si la Grand Canal. Pe unde merita sa te opresti si sa o sa iei apoi la pas, prin gradini, inapoi spre palat, insa la momentul respectiv eram atat de obositi si de infometati, incat nu ne-am riscat (un exemplu: Robi a atipit in titicar, si va asigur ca nu am parcurs chiar cea mai soft calatorie si totul a durat cel mult 20 de minute).

Dupa plimbarea cu titicarul ne-am reintors la palat, si am vazut ca puteam inchiria o masina de 4 locuri, cu care puteam merge prin gradini, facand popasuri pentru poze sau orice altceva ne mai trecea prin cap. Aviz amatorilor, noi data viitoare asa vom face🙂.

Apoi am mancat si ne-am mai plimbat inca o ora prin gradini, care sunt cu adevarat spectaculoase. Acestea, impreuna cu palatul, se intind acum pe 800 de hectare. Candva, in vremuri apuse, totul se intindea pe 7800 de hectare. Palatul Versailles (numit si castelul Versailles, in franceză Chateau de Versailles) este un castel regal construit la Versailles, in Franta. A fost resedinta regilor Frantei Ludovic al XIV-lea, Ludovic al XV-lea si Ludovic al XVI-lea. Acest castel se inscrie printre cele mai remarcabile monumente din Franta, nu numai prin frumusete, ci si prin prisma evenimentelor al caror teatru a fost. Devine resedinta regala permanentă incepand cu anul 1682, cand regele Ludovic al XIV-lea a mutat curtea de la Paris, pana in 1789, cand familia regala a fost fortata sa se intoarca in capitala, cu exceptia catorva ani din timpul Regentei. Castelul Versailles reprezinta un simbol al monarhiei absolute adoptat de catre Ludovic al XIV-lea. In acest castel, in Galeria Oglinzilor pe care am vizitat-o si noi, a fost semnat Tratatul de la Versailles. In 1837, palatul a devenit primul muzeu de istorie al Frantei.

Paris 2 071

Poze aici.  191🙂.

 

2 thoughts on “Paris, ziua 5 – Versailles

Leave a Reply

