Paris, ziua 4


O zi ceva mai lejera, cu un program facut intentionat astfel, intrucat eram cu totii destul de obositi. Hunii s-au trezit dupa 09.00 si undeva dupa ora 10.00 am iesit din casa. Destinatia: Luvru.

Am ales o zi proasta, de marti, singura zi din saptamana cand muzeul este inchis. Chiar si asa, ne-a placut zona.

Dupa Luvru, tot plimbandu-ne si incercand sa ajungem la Le Jardin des Tuileries, am nimerit mai intai pe Pont des Arts, asa numitul Pod cu Lacate, de dragoste simbol bine-nteles, chiar vis-à-vis de Luvru. La Berlin am mai vazut pe alocuri ceva asemanator (si la Notre Dame de altfel), dar chiar asa ca aici, n-am mai intalnit.

DSC_3753

Cred ca am stat aici mai bine de o jumatate de ora, hunii erau in extaz, daca i-am fi lasat ar fi cercetat in amanuntime toate lacatele de pe pod. Si veti vedea in poze ca nu sunt putine. Ba mai mult, sunt mai multe cu unul, al nostru :). Unul cam scumpicel, de 3 euro, la noi fiind cel mult 2 lei un asemenea lacat.

Am trecut apoi pe langa Institutul Francez si am ajuns la Le Jardin des Tuileries, una dintre cele mai importante si mai vechi gradini franceze, un loc foarte frumos si care a devenit si foarte drag mie, o data ce l-am vizitat. Creata in anul 1564, gradina se intinde in centrul Parisului, de la vest la est, de la Place de la Concorde pana la Palatul Luvru, si de la sud la nord, de la Sena pana la strada Rivoli. Gradinile Tuileries sunt construite in stil italian: sase alei pe longitudine si opt pe transversala, delimitand compartimentele rectangulare ce includ diferite plantatii (arbori masivi, peluze, randuri de flori, etc.). O fantana, o menajerie si o grota impodobesc gradina. La inceputul secolului al XVII-lea se mai amenajeaza o sera de portocali si o crescatorie de viermi de matase.

Aici am poposit cu hunii mai bine de ora, am luat pranzul si ne-am relaxat. Erau cel putin 25 de grade si un soare mai mult decat binevoitor.

Pozele zilei aici.

Leave a Reply

