Paris, ziua 1 si 2


Am promis ca revin cu povesti, cred ca o sa o iau treptat, pe zile, ca sa ma asigur ca nu pierd nimic.

Am ajuns la Paris sambata, 21 septembrie, undeva in jur de ora 11.00. Copiii erau destul de obositi, ii trezisem cu noaptea in cap, pe la 04.00, am avut avion devreme, si n-au binevoit sa doarma in avion. Ma asteptam de altfel, a fost prima oara cu avionul pentru ei, cu siguranta n-au vrut sa piarda nimic. Ba chiar s-au comportat destul de bine pe avion… la dus. 🙂

Am ajuns, am mancat, ne-am odihnit, apoi am mers cu hunii si cu verisoara lor intr-un parc. Nu mai tin minte cum se cheama, e aproape de casa verilor nostri. Hunii au fost impresionati si nu prea, erau si obositi si se asteptau la un parc de distractii, nu la un loc de joaca cum au mai vazut si pe acasa. Parcul in sine insa mie mi-a placut foarte mult, mare, frumos, ingrijit, cu multa vegetatie.

Ne-am retras apoi la somnul de pranz (singurul de altfel din tot sejurul). Dupa somn, am mers la Turnul Eiffel, unde am luat cu totii cina pe post de picnic. Desigur, cu un mic ocol de un carusel pentru huni inainte. Ne-a placut tuturor Turnul Eiffel noaptea. 🙂

A doua zi am mers in Le Jardin Des Plantes, la fel, locatie situata destul de aproape de casa verilor nostri. Am mers pe jos, am trecut pe langa un bazar cu de toate lucruri vechi,  apoi am ajuns la destinatie. Care destinatie gazduieste Muzeul National de Istorie, Muzeul de Fosile, Serele si Menagerie (o mini-gradina zoologica zic ei, desi mie mi s-a parut ca e cat a noastra de mare si fara absolut niciun alt grad de comparatie cu cea din Bucuresti).

N-am uitat inainte de toate sa poposim si la un loc de joaca, asta cred ca a fost un fel de lait motiv pentru huni, oriund emergeam, cautam loc de joaca. Le-a placut foarte mult tot ce au vazut in aceasta zi, cel mai mult la Menagerie si la Muzeul de Istorie (un fel de Antipa de-al nostru, dar complex, cu mult mai mare si mult mai bine organizat). Am vazut tot mai putin Serele si Muzeul de Fosile, intrucat ne grabeam sa prindem somnul de amiaza. Nu l-am mai prins, ne-am oprit la o terasa si-am mancat niste crepes = clatite. Am dat acolo peste un roman (cel care servea si pregatea masa), urmand sa constat mai apoi cu oarecare mirare ca Parisul e plin de romani.

Dupa clatite ne-am indreptat spre Notre Dame. Unde mi-a placut foarte tare. Atat de tare incat l-am pierdut in multime pe Edi, care o luase constiincios inainte, sarind pe patratelele podelei din catedrala. Noroc cu R., l-am recuperat repede.

Seara s-a incheiat frumos apoi acasa, in rasete de copii neobositi (hunii si verisoara lor de 3 ani si jumatate). Abia am reusit sa adormim, cu gandul la ziua urmatoare, destinata in totalitate pentru Disneyland. Despre asta insa, in episodul urmator.

PS: Pozele din primele doua zile, aici, vreo 298 de bucati. 🙂

DSC_3126

One thought on “Paris, ziua 1 si 2

Leave a Reply

