Cum reusesc sa ma organizez


Am un talent innascut pentru asta, stiu sigur :). Dar dincolo de asta, nu-i usor sa fii si la job muulte ore pe zi si sa ai grija de doi kinderi, un sot, o casa si vreo 13 pesti.

  1. Pregatesc hainele mele si ale hunilor pentru a doua zi, de cu seara. Ajuta mult, dimineata oricum functionez sub 50% pana sa ajung la birou sa-mi beau cafeaua, ma descurc mult mai bine seara cu pregatirea hainelor. In plus, sotul si le pregateste singur :).
  2. Pastrez totul in cutii si cutiute, si aici 2 lucruri sunt f importante: jucariile si cartile hunilor si margelele mele :).
  3. Strang jucariile hunilor (si ale mele) cat de des am ocazia. Nu doar pentru ca sunt foarte multe si am ajunge sa calcam pe ele, ci si dintr-un soi de manie aka tipicarism, care ajuta foarte mult dupa, cand am nevoie de ceva. Intotdeauna stiu de unde sa le iau.
  4. Am multe spatii de depozitare: rafturi, dulapuri, sertare si sertarase. Visez la o bilbioteca maaaare, cu si mai multe rafturi, dar apartamentul meu mic se incapataneaza s-o refuze.
  5. Fac multe liste si listute. Chiar daca asta pe unii ii ingrozeste, mie imi plac si ma ajuta sa gandesc mai ordonat si sa nu uit lucruri pretioase, salvand astfel un timp si mai pretios.
  6. Nu las pe maine ce pot face azi, in special lucruri ce ar necesita timp dimineata, cand efoturile mele toate sunt canalizate pe a ne trezi, pe mine sau pe huni. Intodeauna vasele sunt spalate de cu seara, hainele pregatite pentru a doua zi, geanta ori accesoriile, la fel si hainele hunilor sau bagajul pentru gradinita.
  7. Platesc aproape totul online. A fost un chin pentru mine acum doua saptamani cand a trebuit sa depun actele pentru buletin. Nimic nu se putea face online, nici macar amaratul de formular/cerere nu se putea downloada de undeva… Cine a inventat platile online mare lucru a facut. Desigur, asta e valabil si pentru cine a inventat sotii, sunt multe drumuri si facturi de care se ocupa sotul in totalitate.
  8. Urmez o rutina cu maxima stricteze. Asta ma sperie uneori, dar in materie de salvat timp, ajuta. O zi pe saptamana pentru cumparaturi (care de regula ajung cam toata saptamana urmatoare), o zi pe saptamana pentru curatenie, pentru calcat si alte lucruri mai mult sau mai putin mancatoare de timp.
  9. Fac cumparaturile oarecum in avans, pentru perioade mai lungi de timp. Excludem de aici perisabilele, desigur. Dar in rest, nu-mi reinnoiesc garderoba saptamanal, ci mai degraba cumpar lucruri care ajung cel putin 1-2 luni.
  10. Apelez la remindere des. Asta si pentru ca memoria mea devine pe zi ce trece mai selectiva, dar si pentru ca sunt prea multe de tinut minte intr-o perioada relativ scurta de timp. Iar la birou, lucrurile arata aproape asa:

84464709

Un link util despre organizare, aici.

 

Leave a Reply

