Intrebari de oameni mari


????????????????????????????????????????Hunii cresc. Si ma iau cumva pe nepregatite. Am ajuns in etapa intrebarilor grele despre Dumnezeu, batranete, moarte, despre diferentele dintre baieti si fetite. Hm, pentru asta nu m-a pregatit niciuna din cartile citite.

Nu am evitat niciodata sa le vorbesc despre lucruri grele, despre moarte sau batranete. Am trecut de criza provocata de realizarea/acceptarea faptului ca si eu voi fi batrana. M-au intrebat intr-o seara direct si evident ca le-am spus adevarul. Dupa cateva zile, au ajuns la concluzia fireasca: ‘ok, o sa imbatranesti, si noi o sa fim mari, dar tot o sa stam in aceeasi casa!’ Dream on, my little boys…

Nu le-am ascuns nici faptul ca mama mea, bunica lor, a murit. Au vazut-o in poze si au intrebat cine e. Le-am spus ca acum se odihneste, la Doamne-Doamne. Nu le-am ascuns nici cum a murit, le-am spus ca nu a murit de batranete. Totul pe intelesul lor.

Mai greu a fost cand am discutat despre diferentele dintre fetite si baieti, cele legate de corp. Au fost putin surprinsi sa afle ca eu nu am puta. 🙂  Cel mai mult ne-a ajutat o carte despre corpul uman. Acum hunii stiu si ca bebelusi ies din burtica printr-o gaurica. N-au intrebat unde e gaurica si ce-i cu ea, n-am deschis nici eu subiectul. Inca. Stiu ca uneori bebelusii nu pot sa iasa pe gaurica, si atunci doctorul taie burta, asa cum a fost si in cazul meu. Abia ieri si-au dat seama ca ei s-au nascut la spital. Au fost foarte mirati. Dar au rasuflat usurati cand au aflat ca ne-am intors repede acasa si ca tati a venit la spital sa ii vada. 🙂

Mai sunt inca dileme legate de Dumnezeu si restul celor ce ne inconjoara. De Univers, cosmos, planete si stele. Si n–au intrebat inca cum ajuns bebelusii in burtica. Mda. Si inca n-au facut legatura dintre moarte si mine, sau cel putin nu vor sa o verbalizeze deocamdata. Eu voi fi doar batrana la un moment dat si aici se termina povestea.

Dintre dilemele recente ale hunilor:

“Mami, cand ne-a facut Doamne-Doamne, eram cu burtica goala? Si apoi, primul lucru pe care l-am facut, a fost sa mancam, nu? Si sa dormim!”

“Mami, cand oamenii mor si se duc la Doamne-Doamne, apare o stea pe cer?” (influente de socrosenie, presupun).

“Mami, cand mergem si noi in spatiu, sa vedem stelele si planetele?” Asa am ajuns la concluzia ca dupa scoala si facultate, o hunii se vor face astronauti. 🙂

In final, va las cu o recomandare, e cineva care se confrunta cu aceleasi dileme, dar scrie muult mai bine decat mine: Copilul trebuie să aibă curajul să întrebe, să înveţe că nu există nicio întrebare greşită, să fie curios şi încăpăţânat în interogaţie.” Mi-ar placea sa cred ca asa vor fi si hunii.

De aici.

 

2 thoughts on “Intrebari de oameni mari

  1. Fi-miu (8 ani): … Bun. Deci, dupa cum scrie in atlasul asta, tata isi introduce penisul in vaginul mamei si depune acolo o samanta care se intalneste cu samanta mamei, cele doua seminte se unesc si din ele creste un bebe.
    Eu: da.
    Fi-miu: un lucru nu inteleg: in ce pozitie trebuie sa stea cei doi parinti ca sa poata fi introdus penisul in vagin?
    Eu: aaaaaa…. pai…. cred ca fiecare pereche trebuie sa gaseasca pozitia potrivita.
    Fi-miu: …aha….

Leave a Reply

