Curs “Joc si Emotii”, Otilia Mantelers


In sfarsit am reusit sa ajung la cursul “Joc si Emotii” sustinut de Otilia Mantelers. S-a intamplat sambata trecuta, prima sesiune, urmeaza inca una in aceasta sambata.

Plecasem din start cu asteptari mari, 1 din motive de concept “Playful Parenting” despre care v-am mai spus in cateva randuri ca sunt mare fan (detalii aici, aici si aici), si 2, pentru ca o ‘stiam’ oarecum oe Otilia si ma asteptam sa gasesc un om puternic, care sa transmita si altora din invataturile sale. Cu toate astea, lucru ce mi s-a intamplat destul de rar in ultima vreme, asteptarile mele au fost depasite total. Am citit cartea lui Larry Cohen de 2 ori pana sa ajung la curs, si totusi, e o diferenta majora cand cineva iti poveste conceptul din experienta personala, si nu numai. Mai mult decat atat, am descoperit o Oitilia mai puternica decat o credeam, extrem de buna ca trainer si extrem de placuta ca persoana. Poate sunt subiectiva, toti suntem pana la urma, insa am simtit ca timpul a zburat pur si simplu pe langa mine. De mentionat in acest caz ca sesiunea 1 a durat de la 09.30 la 16.30, cu pauza de aproximativ 1 ora.

Am plecat de acolo alt om, va jur. Am ajuns convinsa fiind ca lucrurile sunt cat de cat clare, si pe masura ce inaintam in curs, am realizat ca de fapt… nu-s. N-am descoperit neaparat lucruri grave de schimbat, dar am realizat clar ca se poate cu mult mai bine si pe unde trebuie sa actionez. Otilia a apasat pe niste butoane ce se cereau apasate… Ceea ce mi-a placut cel mai mult a fost “predarea” extrem de aplicata, cu foarte multe exemple. A fost fix ceea ce mi-am dorit si am asteptat. Cred ca orice curs de acest fel, si nu numai, ar trebui sa tina cont de acest aspect.

Mai mult decat atat, eu vad deja rezultatele acelor learnings de la curs pe copiii mei si pe mine. De exemplu, pentru prima oara din septembrie de cand hunii au inceput gradinita, am reusit sa ii fac sa nu se mai trezeasca in urlete in fiecare dimineata (pe motiv ca doreau sa doarma mai mult, nu pe motiv de respingere gradinita). Printr-un joc simplu cu niste goange, adicatelea…

Pe foarte scurt, in prima sesiune am discutat despre Joc si functiile sale, Tipuri de jocuri in diferite situatii si cu scopuri diferite, despre Conectarea cu copilul, respectiv Deconectarea si Reconectarea, despre Mecanismul rasului, despre Chicoteli, despre Frici si Traume si Angoase si cum le putem depasi prin joc, despre Emotii, , despre Timpul Special de petrecut cu copilul si multe altele. Va recomand sa va inscrieti, Otilia tine acest curs si in cateva orase tara, gasiti pe blogul ei mai multe informatii.

Sa stiti ca, desi foarte prinsa in multe si frumoase lucruri, Otilia raspunde de regula foarte repede, chiar si mesajelor de pe Facebook. Asadar, indrazniti!

In final imi permit s-o citez pe Otilia mai jos, sunt lucruri care merita retinute, pe care cei mai multi dintre noi le stim oricum, dar parca e altceva cand le vedem scrise:

“Jocul e o treaba foarte serioasa pentru copii; cu mult mai importanta decat cuvintele.”

“Cum te raportezi la copil defineste modul lui de relatie cu ceilalti.”

“Trecutul tau te impiedica sa fii parintele care iti doresti sa fii.”

“E important sa te joci oriunde.🙂

PS: revin cu feedback nou dupa ce voi termina cursul.

PS2: nu in ultimul rand m-am bucurat tare sa ma reintalnesc la curs cu Mamica Urbana🙂.

DSC_0898DSC_0897DSC_0906DSC_0895

10 thoughts on “Curs “Joc si Emotii”, Otilia Mantelers

    • nice, si acum tu stii ca o sa am de raspuns la 22 de intrebari? e a doua oara cand primesc leapsa asta🙂
      dar nah, daca vine de la tine, accept, cum nu! te pupu cu drag!

  1. Draga Luminita,

    Iti multumesc muuuult de tot pentru ce cuvinte frumoase ai scris despre curs si despre mine, am citit totul atat de fericita si cu zambetul pe buze!

    Primesc ce ai scris, sa stii. Si iti multumesc inca o data ca ai avut atata incredere in mine inca de asta vara!

    Te pup si abia astept sa ne vedem!
    Otilia

    • da, pai cred ca un astfel de curs n-o sa strice niciodata nimanui, chiar si facut de mai multe ori.
      simt ca e una dintre cele mai mari realizari personale de ceva vreme…

Leave a Reply

