22 aprilie: Ziua Pamantului – activitati cu copiii


Ieri, pe 22 aprilie, se sarbatoreste “Ziua Pamantului”, ziua in care s-a nascut miscarea pentru protejarea mediului inconjurator. “Ziua Pământului” a intrat in calendarul manifestarilor dedicate mediului inconjurator in anul 1970, datorita senatorului american Gaylord Nelson.  Acesta a vrut sa traga un semnal de alarma fata de faptul ca, in acea perioada, clasa politica arata un vadit dezinteres fata de mediu.

Sursa si mai multe info: aici.

Ce am facut noi ca sa marcam Ziua Pamantului

Desi imi propusesem mai multe activitati, cele 4 iesiri din weekend nu ne-au mai lasam mult timp de home activities. M-am oprit asupra unui craft pe care vreau sa-l fac inca de la Craciun :): suport pentru creioane din materiale de reciclat (de aici si legatura cu protejarea mediului inconjurator si semnificatia zilei de azi).

Materiale necesare:

O sticla de plastic, reviste, foarfeca, lipici solid si superglue.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In functie de dimensiunea sticlei si implicit a suportului pe care vreti sa-l confectionati, se taie foile de reviste sub forma de patrat sau dreptunghi. Noi am folosit bucati de hartie de aproximativ 10cm x 10cm, fara sablon, motiv pentru care fiecare ‘betigas rulat’ a avut o alta dimensiune. Le-am lasat asa, nu le-am adus la aceeasi dimensiune, mi se pare ca asa suportul are un farmec aparte.

Am folosit reviste de bucatarie vechi:), doar asta aveam in casa, precum si copertile a 2 seturi de hartie glasata, pe care le pastrasem de ceva vreme, fiind foarte fain colorate.

Dupa rulare, am lipit fiecare betigas cu lipici solid, iar pentru aplicarea lor pe sticla, am folosit superglue, ca sa tina bine. Hunii au exersat decupatul cu foarfeca.

Activitatea a durat cam 1 ora si jumatate, si pentru ca eram cu un ochi pe huni, care taiau de zor cu foarfeci mari, bine ascutite.

O idee asemanatoare am vazut si aici, la Little Lucky. Paranteza: link-ul catre care va trimit este pentru un suport de creioane, dar facut cu alta tehnica decat cea pe care v-am prezentat-o mai sus. Asa tin minte insa ca am vazut odata, ceva asemanator cu ce am facut noi ieri, la Little Lucky, dar are atatea lucruri faine fata asta, incat m-am pierdut, am cautat in posturile lunii aprilie, apoi m-am lasat pagubasa. 🙂

Inchid paranteza si va mai spun ca aici gasiti un alt suport foarte frumos, pe care cred ca o sa-l punem si noi in practica intr-o buna zi si inca unul teribil de asemanator cu ce am facut noi, aici, rustic, care imita o buturuga, foarte buna ideea.

Si foarte multe modele cu tehnica folosita de noi, pentru inspiratie, gasiti aici si aici, unde mi-a ramas gandul inca de la Craciun, cand le-am descoperit.

12 thoughts on “22 aprilie: Ziua Pamantului – activitati cu copiii

  1. Ce fain!!! si ce verde – te invitam si noi pe provocari verzi daca ai timp si iti fac cu ochiul – am lasat link la detaliile cu nume, mail:D
    Ne plac foarte mult activitatile de gen si ne-am bucura daca v-ati alatura comunitatii provocarilor verzi:D
    cu drag!

  2. Pingback: deals uk
    • multumesc mult, anca! se putea si mai bine, dar hunii si-au pierdut din rabdare si atunci a trebuit sa termin si eu mai repede si am lasat betigasele de aceeasi dimensiune. plus ca nu m-am aprovizionat cu materiale, am folosit doar ce aveam in casa, daca foloseam hartie glasata de anumite culori, iesea mai frumos dpdv estetic. next time!

Leave a Reply

