Citim povesti


Am 3 obiective mari de indeplinit cu hunii in urmatoarele luni. Stiu ca suna ciudat si experienta-mi spune sa nu-mi propun lucruri tinte precise, caci mai ales in privinta copiilor, socoateala de acasa nu se potriveste cu cea din targ; dar sunt foarte importante toate trei si incerc sa ma tin de ele.

Unul dintre ele este sa citim povesti in fiecare seara la culcare. Am mai avut noi cateva tentative, esuate lamentabil, dar in ultima vreme i-am vazut din ce in ce mai interesati de carti, si relativ rabdatori, asa ca am zis sa incerc. Plus ca sunt in etapa in care inmagazineaza tot, mai ceva ca un burete, inc are repeta dupa mine si intreaba non-stop, asa ca mi se pare si un bun prilej de a le imbunatati limbajul.

Am cumparat carti, unele pentru acum, altele pentru peste vreo cativa ani, (o super enciclopedie de la Teora, care-mi prinde bine si mie ca adult sa o citesc:)), le-am aratat cartile si le-am spus de dinainte ce o sa facem si am purces la treaba. Am citit aseara 3 povesti scurte (atat de scurte ca a trebuit sa povestesc eu mai mult decat sa citesc ce scria acolo), dar foarte frumos ilustrate: Pinocchio (groasa, cartonata si cu ferestre), Alba ca Zapada si cei 7 pitici si Muzicantii din Bremen. Le-au placut foarte mult si au zis ca mai vor. Pana acum, in fiecare seara, cantam. E drept ca nu au renuntat la obiceiul asta (si nici nu-mi doresc neaparat), adica aseara, dupa povesti, am stins lumina si am si cantat, dar musai vreau sa si citim in fiecare seara.

Va tin la curent cu progresele.

Cartile achizitionate ieri de la Teora:

Enciclopedia Dinozaurilor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Descopera sistemul solar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vreau sa stiu mai mult

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alba ca zapada si cei 7 pitici

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muzicantii din Bremen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pinocchio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pe langa cele de mai sus, vreau sa incerc si seria Enciclopediilor Disney (vreo 15 volume), cele 2 serii Disney de la Adevarul (vreo 30 de volume), precum si volumele din Povesti clasice romanesti (vreo 10), pe care le avem cumparate cu sarg si pasiune inca dinainte de primul lor an de viata.

9 thoughts on “Citim povesti

  1. Ma bucur ca au inceput baietii sa indrageasca povestile. Si S are o perioada in care cere din nou povesti, dupa o buna bucata de vreme in care am cam omis sa mai citim. Dar acum lectura e mai greu de facut, pentru ca intreaba “de ce?” tot la 3 secunde 🙂

    • wow, Raluca, la noi e chiar dificil, as spune: nu stau cumintei in paturi, eu sunt cumva la mijloc intre ei si ei calare pe mine si ma tot opresc ba sa vada pozele si sa intrebe fix pe ele, ba sa intrebe nu stiu ce altceva, ba sa mearga 2m mai incolo la tati sa-i spuna ce tocmai au vazut etc. mai ales Robi, Edi vad ca e putin mai cooperant si linistit.
      dar trebuie musai sa mergem inainte cu asta.

  2. Sunt încă mici. La vârsta lor, Anei ii plăcea sa-i inventam noi povesti, mai ales despre ea si jucăriile ei. Cum auzea ca apare si ea in poveste, cum devenea atenta si înceta sa se mai foiască.

    • asa e, si eu incerc sa le gasesc asemenari intre poveste si ei, sau ceva ce tine de ei si intr-adevar functioneaza. oricum, e un progres, aseara au stat si mai cuminti si mai atenti si au cerut singuri sa citim povesti. aceleasi 3 ca si cu o seara inainte :). sper ca suntem pe drumul cel bun.

  3. Ah da, imi aduc aminte de perioada in care ii citeam aceeasi poveste in fiecare seara. Cand uitam vreun cuvant, imediat ma corecta! Merita sa inregistrezi astfel de momente, mie mi-e dor de ele!

    • pe mine ma corecteaza la cantece, daca uit vreo strofa sau inversez vreun vers :))
      le-as inregistra, dar cum sa fac si una si alta? plus ca, atunci cand vad camera, isi canalizeaza atentia spre ea, abandonand ce faceau inainte… nu mai are niciun farmec asa.

  4. ce interesante par cartile de la Teora, dar cred ca sunt pt mai tirziu, nu?
    SI noi am avut perioade in care citeam in fiecare seara aceeasi si aceeasi poveste…
    Sa vezi cind vei negocia sa citesti numai una si nu 3-4-5 povesti asa cum vor cere ei 😀

    • enciclopediile da, clar sunt pentru mai tarziu, dar cele din seria povestilor sunt tocmai bune. am ales povesti scurte, de asta putem sa cititm 3, in 30 de minute se termina totul, cu tot cu explicatiile de pe margine 🙂

Leave a Reply

