Manevra Heimlich


Sunt norocoasa si-I multumesc cui trebuie ca nu m-am lovit niciodata de situatia in care copiii mei se inneaca cu ceva. La modul serios adica, cum ar fi sa le ramana un obiect in gat. Constat cu stupoare ca nici nu as sti prea bine ce sa fac. Instinctul mi-ar spune sa sun la 112 in timp ce incerc sa-i scot obiectul din gat. Dar cum sa procedez astfel incat sa nu-i fac si mai mult rau? Categoric insa n-as sta cu mainile in san sa astept Salvarea.

Pentru cine nu stie inca, manevra Heimlich este manevra de salvare de la sufocare. Despre manevra Heimlich am aflat relativ tarziu. In mare stiam despre ce e vorba, nu stiam insa ca se cheama asa si nici ce presupune cu exactitate. Mai jos cateva explicatii si un video lamuritor, sper, in cazul in care mai sunt si altii ca mine. De preferat ar fi insa sa facem tot posibilul sa nu ajungem sa folosim aceasta metoda si nici una dintre metodele de prim ajutor. Sigur ca nu poti fi 100% din timp cu ochii pe cel mic, dar iti poti face timp sa pregatesti/aranjezi putin locul in care stai cu copilul in marea majoritate a timpului, astfel incat sa previi astfel de situatii si nici sa nu fie nevoie sa stai cu ochii pe el tot timpul. Ce e dreapt insa, sunt situatii pe care nu ai cum sa le eviti, cum ar fi cand cel mic se inneaca pur si simplu cu mancare…

Cum se face

Persoana care executa manevra se pozitioneaza in spatele persoanei care se sufoca si isi pune bratele in jurul taliei acesteia. Daca persoana care se sufoca sta in picioare, se pozitioneaza unul dintre picioare intre cele ale victimei pentu a o putea sustine daca aceasta isi pierde cunostinta.

Se pozitioneaza un pumn cu partea cu degetul mare pe abdomenul persoanei, deasupra ombilicului, dar mult sub zona pieptului (sub stern). Se apuca pumnul cu cealalta mana. Se impinge abdomenul rapid in sus, ceea ce poate determina obiectul sa sara afara. In cazul unui copil se impinge cu putere mai mica.

Manevra se poate repeta pana cand obiectul iese afara.

Surse: aici, aici si aici.

Sursa foto: aici.

7 thoughts on “Manevra Heimlich

  1. multumim ca ne-ai adus aminte; din pacate, eu am aplicat manevra (din fericire o stiam bine de tot) cand Andrei era mic : am aplicat si manevra cand era bebe, dar si cand a crescut si avea un pic peste un an…multumesc lui Dumnezeu nu a mai fost nevoie de atunci incoace
    e bine sa stim manevre de resuscitare in caz de pericol
    am avut noroc cand l-a intepat o viepse pe Andrei si mi-am adus aminte ce trebuie sa fac….dar nu as mai trece prin asa ceva…si sper sa nu treaca nimeni vreodata!
    multumim ca ne spui toate aceste lucruri, e bine sa le stim/sa ni le aducem aminte…nu se stie niciodata!

    • wow, mi se pare ca tb mult curaj sa faci asta propriului copil… dar in astfel de situatii, si nu numai, ce nu face o mama pentru copilul ei…?
      cu viespea am patit-o si noi anul trecut, la Edi, norocl face ca nu e alergic. oricum i s-a umflat jumatat din palma, desi il piscase de deget. a trecut cu un leac babesc, cu sare, eram la tare si aveam de mers vreo 100 de km pana la primul punct sanitar… cand ne pregateam sa urcam in masina, a inceput sa se desumfle…

      • Nu ai timp sa te gandesti daca ai curaj sa faci manevra propriului copil. Disperarea de a-l ajuta blocheaza orice alt gand. Am fost nevoita sa o aplic copilului meu, n-o mai facusem niciodata, si o stiam doar teoretic… dar a salvat viata copilului meu. Asa ca multumesc sotului meu ca mi-a aratat-o din timp.

      • Asa e, in astfel de momente nu prea mai gandesti sau ai curaj sa cauti informatii prin minte. Am avut nefericita ocazie de a o aplica, n-am facut-o, pentru ca pur si simplu nu m-am putut gandi la asta. Unul dintre baietii mei s-a innecat cu o bomboana si singurul lucru pe care l-am putut face a fost sa ii bag mana pe gat sa o scot… cea mai nepotrivita reactie, puteam face si mai mult rau… din fericire, am reusit sa il salvez, dar nu recomand asta… manevra H ar fi fost solutia potrivita.

  2. in astfel de momente nu mai rationezi,actionezi din instinct🙂
    la noi e o problema: mama mea este alergica la intepaturi (anul trecut am dus-o la spitalul Universitar si a stat cu perfuzii pana i-au scos tot veninul – un roi de viespi au intepat-o in cap!) si asa ca imi este teama pentru cei mici
    am frecat cu sare si am pus gheata – dupa 1/2 ora a inceput sa se dezumfle un pic….noroc ca eram acasa!

    am intrat un pic la tine inainte sa plecam in vacanta
    va urez sa aveti Paste fericit, luminat, frumos si colorat (ultima parte este cu dedicatie speciala pentru huni😀 )🙂

    • multumesc mult, toate cele bune si tie! sper ca ati avut parte de un Paste asa cum vi l-ati dorit! (raspund si moderez cu intarziere, am fost off 4 zile… si ce bine a fost!)🙂

Leave a Reply

