Din nou, despre organizare


Nu vorbim despre cea tipica a hunilor, despre care am mai scris intr-o prima faza aici si mai recent, aici. Ci a mea.

Am mai spus ca e musai cand ai copii, mai mult decat unul in special, sa fii temeinic organizat. Asa cred eu. Am mai spus si ca mie imi e la indemana sa fac asta, ca pot trai cu liste si exceluri o viata si mai mult decat atat, pot trai chiar foarte bine. Cred ca si creierul meu se simte mai in siguranta cu liste si ganduri puse bine, structurat, cum altfel, in cutii si cutiute, fiecare cu eticheta de rigoare.

Paranteza: Nu-mi place risipa, de niciun fel, dar in mod aparte nu-mi place sa arunc mancarea. Urasc sa arunc ceea ce altii ar primi cu placere, ceea ce altii au nevoie, mi-e groaza cand arunc carne, in timp ce altii n-au parte nici macar de o coaja de paine uscata. Mi-e ciuda ca luata de val cumpar de toate (nu numai in materie de mancare), ca pastrez tot ce poate fi pastrat fara sa se-mputa, indiferent daca am sau nu nevoie. Mi-e ciuda ca, desi apartamentul mic, e bine organizat si locuri de depozitare exista din plin, totusi niciodata nu am loc suficient si niciodata nu gasesc usor ceea ce caut. Inchid paranteza.

Asa ca gata, zic stop, ceva trebuie sa se schimbe. Si cum altfel, decat cu ajutorul unei liste??!🙂

De fapt, lista de mai sus nu difera foarte mult de cea pe care o faceam saptamanal, exceptand faptul ca nu le puneam pe toate pe categorii bine delimitate – habar n-aveam cat de mult ajuta asta. Ideea din spate care mi se pare buna e ca am gata lista completa, buna de printat la finalul saptamanii, bifand, dupa caz, cele necesare. Am printat-o in cateva exemplare bune, astfel incat sa nu pierd timp saptamanal cu realizarea unei liste noi, din care mai mereu uit cate ceva, motiv numai bun pentru a doua vizita saptamana la supermarket, care, nu-i asa, nu se poate finaliza doar cu strictul necesar…

Sper sa (ma) tina. Si banii aia economisiti astfel, sa se materialiezeze in ceva frumos, util, neuitat prin colturile ascunse ale vastului apartament.

Schema initiala am gasit-o aici, precum si o serie de alte sfaturi utile pentru parintii cu mai multi copii. Sigur, trebuie luat doar ce se potriveste pentru fiecare, autoarea ofera inca din start informatii de background si explica clar ca modelul lor nu este universal valabil. Nu exista parinte perfect, familie perfecta, copil perfect, nu exista reteta de succes. Dar unele tips and tricks va pot face viata mai usoara.

Enjoy it, dar faceti-o in mod organizat, bine?🙂

10 thoughts on “Din nou, despre organizare

  1. Ceva similar fac si eu; dar cumparaturile le fac pentru o luna cand mergem la Metro
    Nu stabilesc neaparat meniul pentru o luna intreaga caci nu am cum,dar alimentele de baza (asa numitele cumparaturi lunare) le cumpar o singura data,am grija la data expirarii si luam cam doua carucioare mari (cele de la Metro sunt un pic mai mari decat la Carrefour). Rar se intampla sa mai imi trebuiasca ceva in cursul lunii. Asa procedez de cand o avem pe Daria, dar mi-a fost mult mai usor dupa ce a depasit si Andrei etapa diversificarii pentru in acest fel gatesc aceleasi feluri pentru toata lumea.
    Inca un lucru pe care l-am invatat pe propria piele: daca te duci cu lista la tine, e mai simplu sa o respecti si sa pleci cu prea putine produse in plus (=bani in plus dati) …asta daca ai uitat cumva sa treci ceva pe lista. Daca mergi fara lista, risti (cum am patit noi de vreo 2 ori) sa cumperi in plus, sa uiti sa cumperi unele produse de care chiar ai nevoie si sa mai faci un drum pe urma😀

    Pupici hunilor frumosi🙂

    • mie imi e mai usor sa le fac saptamanal.
      si niciodata, dar niciodata, nu plec fara lista, de care o fi ea. altfel sigur nu cumpar tot ce trebuie. si oricum, cumpar in plus fata de ce e pe lista, trebuie sa ma antrenez in acest sens🙂.
      pupici si voua!

  2. Eu o singura data am incercat sa-mi fac lista, dar am pierdut lista. La capitolul organizare, sunt vai de capul meu. Iti tin pumnii sa reusesti si sa-mi spui ce ti-ai cumparat frumos ca poate ma ambitionez si eu!

    • ioana, nu, eu nu pot sa functionez fara lista…
      si nu stiu sigur daca-mi cumpar eu ceva frumos, ci ceva ptr huni, dar te anunt, daca asta ajuta!🙂

  3. De acord cu lista. Asa fac si eu, la inceputul fiecarei luni, “necesarul” de cumparat. Fructele le cumpar saptaminal sau mai des, dupa caz, n-are rost sa-mi incarc casa si frigiderul cind le pot cumpara super fresh la 2-3 zile. In rest lista cu alimente pentru noi+bebe, pampersi, servetele +detergenti sau cele necesare pentru curatenia si intretinerea casei, le cumpar o data la luna sau chiar la 2 luni. Daca nu imi fac lista de acasa sau o uit acasa, cheltui dublu si cumpar 30% din ceea ce imi era necesar. Asa ca lista, eu o consider “sfanta”. Ca ulterior mai fac un upgrade la lista pentru Sephora, Zara, C&A sau altele…asta e cu totul alta discutie.😉

    • e bine, daca speranta inca exista!🙂
      eu zic totusi sa incerci, merita tipmul si chiar banii castigati. macar fa un experiment, o data, sa vezi cum e.
      pupam

  4. Oh da, obligatoriu oragnizare, pe prioritati atat alimentatia cat si toate celelate activitati!
    Noi avem cateva principii generale: de ex. impartim spatamana in doua: cu si fara carne, avem fasole, cartofi, conservele facute de noi cu rosii, dovlecei, zacusca etc si neaparat varza murata cu ceapa si ulei presat la rece, cruditati si mancare gatita de asemenea juma-juma. Pentru acestea ne aprovizionam cam de 2 ori pe luna pentru ce nu avem in casa, carnea este numai de la fiinte crescute de bunici la tara, apoi fructe si legume proaspete si cat mai de sezon saptamanal, iar pe perioada iernii suplimentam cu Vit. D, spirulina si probiotice.
    IAR LISTA ESTE SFANTA!!!
    Ca o consecinta, desi bugetul familiei s-a diminuat semnificativ fata de acum 2 ani de ex., cheltuielile au urmat si ele acest curs si stam binisor, fiindca am devenit exclusiv priorities oriented! Pupici…

    • ce fain suna asta, priorities oriented!
      imi place cum va organizati voi, ivanovele!🙂 si ce bine ca aveti bunici la tara, noi avem doar niste rude, carene sunt dragi, dar la care nu ajungem decat o data pe an, sunt departe rau de noi…

Leave a Reply

