Caruciorul pentru gemeni


Mi-am propus de mult sa scriu despre aceasta piesa de rezistenta. Au trecut 3 ani si jumatate si abia acum m-am invrednicit. Better late, than never :).

Daca ai un copil, nu sunt sigura ca mai ai nevoie de carucior. Adica exista alternative multa mai utile, atat pentru mama, cat si pentru copil (un carrier, de exemplu). Daca ai gemeni insa, si niciun ajutor prin preajma, atunci nu poti fara.

M-am gandit ceva pana sa termin aceasta postare, as fi vrut sa impart totul in avantaje si dezavantaje, dar mi-am dat seama ca nu prea sunt avantaje…. Unicul, singurul avantaj este ca te poti deplasa cu amandoi copiii (nemergatori pe picioare proprii), in acelasi timp. Ramane de vazut cum, pe unde, si cum te descurci sa iesi din casa sau sa te reintorci singur/a pentru ca…

–          Aceasta minunatie de piesa are cel putin 10 kilograme. Doar el, cu un minimum de accesorii. Nu neg ca or fi existand si variante mai usoare, dar nu le recomand, pana la urma vorbim de 2 carucioare in unul singur, de ceva ce trebuie sa suporte alte (cel putin) 20 de kg, asadar de ceva solid;

–          Daca stai la casa si-l poti lasa in curte/garaj sau daca ai o masina spatioasa de al carei portbagaj te poti dispensa usor, atunci problema kilogramelor carutului de gemeni e aproape rezolvata. Daca nu, poti pati ca mine: ai de coborat si de urcat cu el vreo 10 trepte mari si late din fata blocului, unde nu exista rampa si trebuie sa faci ceva inginerii / vraji spatiale intrucat nu intra pe usa blocului decat pliat. Nu intra nici in lift, decat pliat. Asta daca merge liftul. Iar daca nu stai la parter, ia in calcul si varianta de a urca cel putin un etaj cu el pe scari. Si gandeste-te, daca nu ai ajutoare, ce faci cu copiii in tot acest timp; mie mi-a dat mai mereu cu virgule;

–          Sunt foarte putine locatii pe usa carora aceasta minunatie intra fara a pliata;

–          La casele de marcat din supermarketuri nu poti trece cu carutul decat pliat sau pe sus;

–          Nu ai loc cu el pe cele mai multe dintre trotuarele din Bucuresti.

Exista si varianta tren a carutului, cu locuri unul in fata altuia, care poate salva situatia intratului pe usi inguste, dar:

–          E foarte greu sa iei curba cu un astfel de carut, nu e stabil, se dezechilibreaza usor; la fel si pentru varianta cu 3 roti a modelului de mai sus;

–          Locul din spate nu se intinde 100% la orizontala, astfel incat nu-l poti folosi decat dupa ce bebe poate sta binisor in fund – unde mai pui ca pasagerul din spate nu vede mai nimic in nicio parte;

–          E la fel de greu ca precedentul cu locuri unul langa altul;

–          Este de regula mai scump.

Nu discut despre un model anume, toate mi se par cam la fel de prost facute, neadaptate situatiei reale, pun pariu ca niciunul dintre designeri n-are (habar cum e cu) gemeni.

Noi Eu l-am folosit vreo 3 luni. 3 luni de chin. Lasam copii singuri in casa pret de 2 minute fugare, timp necesar sa duc carutul jos, pliat in lift, ca sa-l las mai apoi in strada, desfacut. Era singura varianta posibila, n-aveam cum sa-l desfac cu tot cu copiii dupa mine. N-aveam nici cum sa-l las in scara blocului, caci mai apoi, dup ace luam hunii, trebuia sa ies cu el pliat, deci unde ramaneau copiii? Dadeam fuga la huni mai apoi, pe unul il puneam in marsupiu, pe celalalt in brate, pe lateral. Norocul meu a fost ca nu erau dese momentele in care trebuia sa-i scot singura la plimbare, aveam o mega panica in momentul in care trebuia sa-i las singuri in casa.

Apoi am renuntat, si-am luat doua carucioare tip umbrela, usoare, de vreo 4 kg per bucata, carucioare pe care le prindeam, gratie taticului nostru inventiv, cu un fel de bara metalica, prinsa cu suruburi de picioarele carutului. Una sus, una jos, montat si demontat de fiecare data cand coboram, respectiv ma inapoiam acasa. 2 mari avantaje in acest caz:

–          Intram cu cele 2 caruturi si cei 2 copii din dotare in lift: un copil intr-un carut + un carut pliat + un alt copil in brate. Nu mai era nevoie sa-i las singuri in casa;

–          Era cu mult mai usor de impins, de carat, de manevrat;

–          Nu rezolva problema intrarii pe usa magazinelor, dar pe atunci nu mergeam singura cu hunii la cumparaturi, doar prin parcuri;

–          Am renuntat destul de rapid intrucat mi se parea usor instabil, nu foarte solid, si deci riscant, pe masura ce hunii castigau tot mai mult in greutate.

Una peste alta, multumesc bunicilor, asa cum sunt, ca m-au ajutat cand a fost cazul, altfel tineam hunii in casa pana cand invatau sa mearga. 🙂

10 thoughts on “Caruciorul pentru gemeni

    • alexandra, muuult mai ieftine decat ce se gaseste la noi pe piata:).
      e vorba de cel tip trenulet/tandem, de care vorbeam in a doua parte a postului. eu n-am avut, dar cand le-am vazut nu mi-au castigat increderea in special ptr ca bebelul care sta in spate e dezavantajat, plus ca nu le puteam folosi din prima luna de viata a copiilor, din cate stiu nu se lasa spatarul perfect la orizontala.

  1. Lumi, la mine salvarea a fost caruciorul Maclaren Twin Trimph (side by side), care intra nepliat in lift (orice lift), pe orice usa, cu tot cu copiii in el.. este foarte solid, chiar daca pozitia fetelor in carucior nu este tocmai “regeasca”.. cu toate acestea, daca blocul in care locuiesc nu ar avea lift nu stiu cum m-as descurca.. Revenind la carucior, acesta mi se pare unul dintre cele mai bune carucioare de gemeni (dezavantajul e ca nu poate fi folosit de la nastere, ci doar de la 6 luni), cu un pret relativ ok pentru nivelul sau calitativ. 🙂 Mai exista insa, tot de la Maclaren, si Twin Techno, la un nivel calitativ si mai ridicat, ce poate fi folosit de la nastere, dar pretul este, si el, ceva mai ridicat.

Leave a Reply

