Cum am invatat sa numaram


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cam fara sa ne dam seama. Sau cu siguranta, fara sa-mi dau eu seama. Hunii stiu sa numere pana la 10, corect si de unii singuri, nu doar la cerere. Recunosc cu usurinta cifrele, iar acum incercam sa repetam si numerele de la 10 la 20. Stiu sa numere si backwords, de la 5 la 1.

Cum spuneam, n-am facut nimic special pentru asta, sunt insa cativa ‘factori’ care au ajutat si sunt demni de mentionat:

  1. Bunicii au un merit deosebit. Numara cu ei de fiecare data cand urca sau coboara scarile. Hunii repeta cu drag, fara a fi fortati. Sunt multe scari si multe drumuri :). Simplu, nu?
  2. DVD “Sa invatam sa numaram!” Nu-mi aduc aminte daca e sau nu din colectia Superbebe. Nu stiu cum a ajuns la noi in casa. Nu stiu cum si de ce l-am aratat hunilor. Ce stiu cert e ca au facut o pasiune pentru el, in special anul trecut. DVD-ul prezinta tot soiul de cantece (stupide, fortate sa rimeze dupa traducerea in limba romana) cu numere. Desene viu colorate, exemple simple, pe intelesul tuturor, ma rog, pe ei i-au cucerit. Le stiu pe de rost, dupa luni de zile de vizionat zi lumina acelasi DVD. Si ei, si eu! :).
  3. Puzzle cu cifre, de la 1 la 10. V-am mai spus ca hunii sunt fan puzzle. Inca de acum un an cred, le-am luat si puzzles cu cifre, pe care le indragesc tare.
  4. Cartile cu magneti de la Teora, cele cu numere. Si tot de la Teora, carti cu tablita magnetica, tot din seria celor cu numere. Noi avem varianta in limba romana, vad ca nu mai e pe stoc acum. (le avem de vreo 2 ani, abia acum le folosim si le intelegem). 🙂
  5. Magneti in forma de numere. Avem frigiderul plin… de magneti:).

Am dat acum cateva zile peste un articol interesant, despre invatarea numerelor in educatia Montessori. Sunt cel putin cateva aspecte interesante, cred ca vom prelua si noi cateva de acolo, ca sa cimentam ce stim si ca sa repetam, asa, in mod organizat. Sau poate nu :).

Si in aceeasi zi, culmea!, alt articol, aceeasi tema. Alegeti dar ce vi se potriveste.

Spor la numarat!

Sursa foto: aici si aici.

9 thoughts on “Cum am invatat sa numaram

  1. Felicitari pentru invatare! Intr-adevar repetarea buna functioneaza si la fel, utilizarea cifrelor in cat mai multe contexte. Succes in continuare si la noi descoperiri si asimilari;)

Leave a Reply

