Cainii nostri cei de toate zilele


La o tigara, la job, pe terasa: o ‘doamna’ aruncand cu o piatra intr-un caine. Un caine negru si mic, aflat la cca 2 metri de ea, care n-o latra, n-o maraia, n-o urmarea, cred ca nici macar nu se uita la ea. Si ea, ‘doamna’, avea in grija, prezent la momentul cu pricina, un copil, in carucior, maricel si constient, in jur de 1 an si jumatate, care a privit uimit toata scena. De ce frate, de ce? De ce mai miram de atata agresivitate fata de animale si fata de proprii nostri semeni?

Da, sunt multi, foarte multi caini comunitari. Agresivi de cele mai multe ori si purtatori de cine mai stie ce crocobauri. Iar noi, ca natie, nu suntem destul de civilizati, educati, dezvoltati, dezghetati, ca sa facem ceva cu ei. Ceva util atat pentru noi, potentiale victime, cat si pentru ei, tot niste victime. Sau suntem pur si simplu indolenti. Si rai.

Nici eu nu-i simpatizez prea tare, desi iubesc animalele, cainii in special, desi am avut unul in grija timp de 6 ani. Pana sa raman insarcinata n-aveam absolut nicio teama de cainii comunitari, desi am fost muscata in copilarie de unul si nu, n-a fost deloc placut. De cand am ramas insa insarcinata, am nu o teama de ei, dar o mare aversiune. Vine la pachet, probabil, cu instinctul uman de auto-aparare si de aparare a puilor de om pe care-i am. Mi-e teama pentru huni si teama pentru mine, un om care vrea sa traiasca mult si bine. Tot pentru huni.

Cu toata aversiunea insa, tot n-as proceda precum doamna de mai sus. Nu asta vreau sa-i invat pe huni. As vrea sa hunii sa-i iubeasca… dar sa fie circumspecti, asta daca s-or pupa vreodata cele doua. Si vreau sa fie cat de cat in siguranta. As vrea sa nu le transmit hunilor din sentimentele mele mai putin drepte (?!) fata de aceste fiinte. Nu i-am invatat niciodata sa-i loveasca, nu i-am invatat sa se fereasca de ei, ba din contra, am incurajat cat am putut o relatie sanatoasa fata de cainii nostri cei de toate zilele. Si ei i-au indragit, pare-se…

Nu stiu daca as vrea sa fie eutanasiati cainii comunitari, decat poate in ultima instanta. Dar stiu sigur ca vreau sa ma plimb linistita pe strazi, sa alerg fara teama in parcuri. La fel de sigur ca statisticle, care sunt ingrijorator de reale; cazurile de batrani si copii atacati de cainii comunitari sunt socante. Ba da, ti se poate intampla chiar si tie!

Cifra lunii decembrie 2011: 1635

1635 de persoane muscate de caini, in Bucuresti, doar in decembrie 2011, conform Institutului National de Boli Infectioase “Matei Bals”, date publice si disponibile aici. Media e cam tot pe acolo, inf iecare luna a anului trecut. Faceti un total al celor 12 luni din 2011 si-o sa fiti uimiti, cel putin.

La care cifre se adauga, undeva pe 11 ianuarie 2012, decizia Curtii Constitutionale, potrivit careia Legea eutanasierii cainilor fara stapan este neconstitutionala. Mai mult decat atat:

“Anuntul privind neconstitutionalitatea legii a fost primit cu urale de membrii organizatiilor de protectie a animalelor care miercuri protesteaza la Palatul Parlamentului, unde este sediul Curtii Constitutionale”. (zice Hotnews). Aproape ca ti se face mila… de citit si urmatoarea stire, daca va tine stomacul si sa-mi spuneti si mie cum o fi mai bine.

2 thoughts on “Cainii nostri cei de toate zilele

  1. Daca nu pot fi adoptati, atunci trebuie eutanasiati. Nu exista o a treia solutie civilizata. Asa e peste tot in lume, in tarile alea spre care ne uitam cu jind. Ideea cu tinutul in adaposturi si hranitul pe banii publici, nu merge, pe bune. Nu intru in polemici, dar deja mi s-a acrit de slalomul pe care trebuie sa-l faci pe strazile capitalei pentru a evita haitele de caini flaminzi si agresivi.

Leave a Reply

