Revenirea la ‘normalitate’


Aia pe care o cere sistemul. Aia care spune ca adultul trebuie sa mearga la servici si copilul la cresa/gradinita/scoala. Din pacate, in cazul nostru nu se poate altfel. Poate la urmatorul copil, wishfull thinking.

Greu tare dupa vacanta. Si pentru astia mari, si pentru cei mici. Eu sunt tot timpul adormita (de vina cred ca e si cantitatea infima de cofeina pe care o mai procesez) si deseori tafnoasa. Aparent fara motiv. Nimic nu ma supara, si totusi putine lucruri sunt pe placul meu. Si sunt imbufnata mai rau ca un copil mic inf iecare dimineata la trezire. Aia nu, ailalta nici atat…

Hunii inca se trezesc tare greu dimineata. A trecut deja prima saptamana de cresa/job, dar parca tot in vacanta suntem cu gandul. 20 de minute imi ia sa ii trezesc pe fiecare. Apoi, urmatoarele 20 de minute, nu se dezlipesc de mine. seara adorm dupa 23.00, asadar e de inteles protestul din fiecare dimineata. Eu dorm in jur de 7 ore pe noapte, (wow!) cu mici, spre deloc, intreruperi (v-am zis? Hunii dorm, in sfarsit, dupa 3 ani si 3 luniJ, mai exista speranta!) Si totusi, ne simtim cu totii cu susul in jos.

Am inceput sa fur, cu maaaari eforturi, cate 10-15 minute la somnul de seara, ba intr-o zi din saptamana trecuta am reusit sa ii culc cu o ora mai devreme, astfel ca la 22.15 dormeau. Se simte asta a doua zi dimineata. Per total, tot cam 9 ore/noapte dorm ca in avacanta, numai ca sunt alte 9 ore. La care adaugam si agitatia de peste zi de la cresa, timpul redus de somn cu cel putin o ora de la pranz, si gata hunii plangaciosi si necooperanti.

Poate saptamana asta va fi mai bine, imi amintesc ca inainte de vacanta eram cu totii gata in cam 30 de minute, fara niciun fel de scandal… diferenta, si partea buna in acelasi timp, e ca acum si papa cate ceva dimineata, lucru care ne mai intarzie uneori, dar e bun tare, la cresa nu mananca aproape nimic dimineata. Sau ma rog, alternativa biscuiti cu ceai nu e o alternativa.

PS: azi a fost destul de bine, desi au adormit aseara dupa 23.00. in 5 minute au fost in picioare, cu proteste usoare. Au mancat de dimineata si ne-a luat 45 de min, cu totul, ca sa fim gata. Doamne ajuta!

6 thoughts on “Revenirea la ‘normalitate’

    • ouch, nasol, Ioana, imi pare rau! eu abia acum dupa 3 ani, de cand au inceput hunii sa doarma bine noaptea, realizez cat de important e somnul…. si sunt si genul ala de persoana care ar dormi si-n apa, deci…

  1. Incep sa cred ca e ceva in atmosfera, multa lume aud ca sufera de insomnie iar noi nu am inchis un ochi toata noaptea. Micutul meu a dormit bine, dar la 5 era drepti ca lui ii e foame… Prima zi de gradi l a prins totusi odihnit . M am culcat si eu dupa ce l-am dus pe el ca altfel as fi fost zombi toata ziua, si tafnoasa rau. Cum zici si tu , parca uneori nimic nu mi convine, nimic nu e bun.
    E o problema asta cu ora de culcare a copiilor nostri, oricat ne am stradui noi sa ii punem mai devreme in pat. Aceeasi varsta are si copilul meu , dar el a dormit bine de cand era foarte mic.
    Eu am adoptat urmatorul sistem pentru trezitul dimineata si plecat la gradi: il imbrac adormit, pana se trezeste el bine este gata imbracat🙂. II dau ceva in manuta sa pape pe drum , dac`a vrea. Il bag repede in bocanci si geaca si pana sa isi dea seama am si ajuns la gradinita. Daca l as trezi mai devreme si am mai sta la povesti cred ca nici la 10 n-as iesi din casa. Dar la tine cu doi cred ca i mai greu, ca trebuiesc treziti pe rand si se indeamna la nazdravanii . Sunt niste simpatici copilasii tai .

    • vavaly, la noi din pacate mai mareu a fost o problema ora de culcare…. chiar de-i pun in pat la 20.00, tot spre 23.00 adorm, in frustrari mari si din partea lor si din a mea…. dorm in medie 8 ore pe noapte, ceea ce e putin, ptr 3 ani… cel mai bine functioneaza daca stam pana la 21.30, in maximum o ora adorm si fara mari proteste si asa, sunt dimineata destul de cooperanti.
      insa n-as putea cu siguranta sa-i imbrac adormiti dimineata, se trezesc si prostesteaza la cea mai mica atingere. altfel, pot sa dau si TV la maximum, ca nu-i deranjeaza, dar daca ii ating, e jale. si da, totul trebuie facut pe rand, nu neaparat ca se indeamna la nazdravanii, sau cel putin nu dimineata, dar ma vor amandoi in acelasi timp doar pe mine, asa ca trebuie trezit unul, bibilit, linistit, lasat mami sa plece, apoi al doilea… poate fi funny uneori :):)
      multumesc mult de aprecieri!

    • gabi, merci mult, parca e din zi in zi mai bine… si astept zilele mai lungi de primavara/vara cand dau ei singuri trezirea inainte de 07.00 :):)

Leave a Reply

