Povestea calenDARULui nostru de Advent


Recunosc ca m-a inspirat calendarul facut de o prietena (Andreea, merci!), si bine-nteles ca imediat dupa ce l-am facut, am primit si gasit foarte multe alte idei, care mi s-au parut care mai de care mai frumoase si relativ usor de facut. Asa ca m-am hotarat, la anul fac mai multe modele pe care vreau sa incerc sa le vand, deja am cateva idei, strang materiale din timp, sunt extrem de entuziasmata!🙂

Si tot de la anul, buzunarasele vor adaposti mesaje/ganduri bune, ghicitori, activitati, poezii personalizate pentru huni, carticele. Nu pe toate, o sa fac o selectie, desi va fi greu… Anul asta, notand si interesul lor ‘deosebit’ pentru carti, cred ca e prea devreme.

Materialele

Carton, scotch, lipici, hartie de impachetat, autocolant, pahare de plastic, capse si capsator, perforator decorativ, foarfeca, panglica, orice alte decoratiuni de Craciun care vi se par potrivite.

Etape

Perfectionista cum sunt, am inceput sa ma critic inca de cum l-am vazut la lumina zilei (l-am finalizat noaptea, la lumina hotei din bucatarie, pe timp de dulce somn hunesc). As fi vrut sa fie si mai simplu, mi se pare usor incarcat, as fi vrut sa contina maximum 2 culori, imi plac lucurile simple din punct de vedere vizual. As fi vrut sa gasesc hartie rosie simpla, dar entuziasmul care m-a cuprins atunci cand m-am hotarat sa-l fac, a taiat vizibil din rabdare si am cam cumparat totul o data, dintr-un singur loc, luand ce am gasit. As fi vrut sa pun pahare albe, dar aratau very low&cheap, as fi vrut clesti de rufe ca sa prind paharele, din aceia cu decoratiuni de Craciun, dar n-am avut cum sa ajung in Hornbach, singurul lor unde am auzit eu ca au, (in fine, puteti folosi clesti normali pe care sa lipiti o decoratiune), as fi vrut ca panglica sa fie mai simpla, cel mult din 2 culori, asta e tot ce am gasit in piata, si as fi vrut sa pot s-o pun mai bine in evidenta… totusi, rezultatul final m-a uimit putin si pe mine si pot spune ca-mi place!

 

 

 

 

 

 

 

Cum am facut

Am folosit cartonul de la o cutie de pampers:), ma felicit si acum ca nu arunc cutiile, ci le pliez si le pun bine, uite ca oricand sunt bune la cate ceva! Partea de sus triunghiulara e decupata dintr-o laterala a cutiei, n-am lipit una aditionala. Am intarit cutia cu alte placi de carton pe spate, lipite astfel incat sa poata sta in picioare (era bun si un suport, ca sa nu stea rezemat, dar n-a venit ideea asta la timp). Apoi am impachetat cutia in hartie de impachetat. Am legat pe orizontala 4 randuri de panglica, sunt 2 modele diferite, nu stiu daca se observa. A urmat apoi prinderea paharelor cu capse si era cam 90% gata, cand…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cand am dat de partea cea mai grea si minutioasa si time consuming si mancatoare de rabdare: decorarea lui. Chiar daca perforatorul decorativ e minunat si nu dureaza mult sa faci milioane de forme, dureaza al naibii de mult sa dezlipesti autocolantul ala ca sa le poti lipi! Pentru partea cartonata, a fost ok, ca le-am lasat asa si le-am prins cu lipici, dar n-am avut tot atata noroc pentru cele de pe pahare, nu se lipeau si pace. Cred ca asta mi-a luat vreo 45 de minute, va dati seama ce placere? Munca de chinez bolnav, nu altceva.

Total timp investit: cca 3 ore si jumatate, in 2 reprize, fara huni prin preajma.

Total cheltuieli: cca 25 de lei

Hunii si calendarul

Asta a fost marea mea rasplata. E drept ca pentru ei l-am facut, dar nu credeam sa fie asa entuziasmati. S-au trezit mititeii duminica dimineata si s-au infiintat ca de obicei la noi in pat – intre noi fie vorba, dar sa nu spuneti nimanui, Edi era deja acolo de vreo 8 ore:). Acolo a inceput joaca si pupaceala, bataia cu perne, totul sfarsindu-se cu 2 huni zgubilitici in pielea goala, dand fuga la olitele din baie. S-au oprit din alergatul spre baie instant, asa goi si sinceri cum erau, in dreptul bucatariei, pentru ca l-au vazut. La propriu, au facut: “”Wow!!”. Apoi au inceput sa mi-l arate si mie, cu mirare continua si pura, asa cum numai un copil o poate face: “Uite, mami! Mo Caciun!! Vezi? Mo Caciun?” Nu era niciun Mos Craciun pe acolo, mai tarziu au adaugat ei la baza cei doi Mosi cu magneti pe care ii au, probabil culorile specifice i-au determinat sa spuna asta.

M-am mirat si m-am bucurat cu ei si le-am spus cum a ajuns minunea acolo: l-au adus spiridusii lui Mos Craciun! Care spridusi, incepand cu 1 decembrie, o sa ne lase zilnic cate o surpriza in paharul corespunzator cifrei, pana pe 24 decembrie, cand vine Mosul. In fiecare seara, cand ei dorm, vor veni spiridusii si vor lasa cadouri! Din toata povestea mea, au ales selectiv fix ce i-a interest, in acelasi mod autentic specific copiilor: spiridusi, jucarii, Mos Craciun, cadouri. Doamne, uneori e tare bine sa fii copil!

 

 

 

 

 

 

PS: mi-a placut mult si calendarul de Advent propus de Ada.

PPS: mai jos cateva poze proaspete, azi dimineata au gasit primul cadou lasat de spiridusi. Au plecat cu el la cresa, foarte incantati. Omul de zapada al lui Robi a ramas intre timp fara un ochisor, i l-am desenat ca sa nu rama deloc fara, pana diseara cand: “Lepala mami!”🙂

 

 

 

 

 

 

 

12 thoughts on “Povestea calenDARULui nostru de Advent

  1. tiii, ce rau imi pare ca nu am vazut postarea asta atunci cand a fost colectia “iubim planeta albastra”! dar nici tu nu ai spus nimic!
    foarte frumos, bravo!:)

    • lucky, sunt atat de prinsa in ultima vreme, cu toate, incat am cam neglijat blogul😦
      merci de aprecieri, nu sunt sigura ca ar fi mers la planeta albastra, materialele folosite nu sunt de reciclat toate, am si cumparat multe dintre ele. da’ las ca vin sarbatorile de iarna acusica si pun pariu ca organizez o colectie si pe tema asta :):)
      pup.

Leave a Reply

