CalenDARUL de Advent


Am cautat cu foarte mare agitatie (nici nu stiu cum as fi putut altfel) un calendar de advent pentru huni cam toata luna noiembrie. Tarziu am gasit oferte, si mai tarziu am gasit idei si mi-am dat seama ca pot face eu unul acasa. Impartasesc cu voi cateva din lucrurile despre care cred ca merita sa fie spuse, in urma cautarilor mele despre Calendarul de Advent:

Povestea Calendarului

“Originea sa, ca a multor obiceiuri de Craciun, se regaseste in Germania, de pe la mijlocul secolului 19. Scopul sau a fost acela de a marca numarul de zile, incepind cu 1 Decembrie ramas pana la Craciun. Povestea ne spune ca unul dintre primele calendare de Advent a fost sub forma unor linii trase cu creta, pe care copiii aveau voie sa le stearga cite una pe rind, pina in ziua de Ajun. In altul, copiii aveau voie sa puna cate un fir de pai in ieslea lui Iisus din scena nasterii, pana se consumau 24 de paie. Sau erau atarnate 24 de tablouri, cu motive ale nasterii, fiecare marcat cu un numar, si erau indepartate pe masura ce ziua trecea, pana la numarul 24 – seara de Ajun.

Primul calendar de Advent tiparit a fost produs de Gerhard Lang, in Germania, in 1908. Mama lui ii aranja pe un carton colorat 24 de bomboane, pe care le desprindea in fiecare zi de Advent, de la 1 Decembrie pana in seara de Ajun.

In timpul razboiului, productia calendarelor de Advent a fost oprita, din cauza rationalizarii consumului de carton. In 1946, Richard Sellmer a reinceput productia de calendare de Advent. Pentru aceasta a primit o licenta de tiparire de la armata americana. Primul model de calendar de Advent, de dupa razboi, construit de Richard Selmer se numea “Die Kleine Stadt”, calendar care este si astazi de vanzare la Richard Selmer Verlag.”

Sursa: aici.

Despre coroana de Advent

 “Coroana de Advent este o traditie nascuta in sec. al XIX-lea in Hamburg. In acest oras erau multi copii orfani care nu aveau o casa, traiau cersind si dormind pe strazi. Unii deveneau mici delincventi si ajungeau in inchisoare. Un tanar pastor evanghelic, Johann Heinrich Wichern (1808-1881), a cumparat o casa mare in Hamburg, a restructurat-o si a anceput sa adune copiii de pe strada, sa le dea un acoperis si ceva de mancare. Anul 1838 poate fi considerat anul intemeierii casei numite “Rauhe Haus”. El i-a invatat pe acei copii o meserie: unii au devenit cizmari, altii pictori, gradinari, croitori… si in felul acesta au incetat de a mai cersi invatand sa-si castige singuri painea.

In fiecare an, in timpul Adventului, tanarul pastor Wichern organiza un moment de rugaciune. In Adventul anului 1838, vrand sa faca mai frumos acest timp pentru oaspetii sai, s-a gandit ca fiecare copil sa aprinda, incepând cu 1 decembrie, in timpul momentelor de rugaciune, cate o lumanare colorata. Din 1840, in fiecare an avea loc in aceasta casa o scurta ceremonie religioasa: pastorul si copiii se adunau in dormitor, Wichern povestea ceva despre Advent si Craciun si se cantau multe cantece. Deoarece in fiecare zi se aprindea cate o lumanare, acel moment s-a numit Kerzendacht (celebrarea lumanarilor). Un prieten de al pastorului a pregatit un cerc de lemn pe care au fost asezate lumanarile, astfel incat sa para o mare “coroana de lumina”, Lichterkranz. Se ajungea la Craciun cu toate cele 24 de lumanari aprinse.”

Sursa: aici.

Cat despre calendarul in sine, am gasit in cautarile mele modelul de mai jos la noi, fireste nicaieri pe stoc, poate-l aduc dupa sarbatori si-l am pentru anul viitor macar, comanda este plasata. Este de fapt o carticica ce aduna 24 de Povestiri de Craciun, de Tony Wolf, de la Editura Crisan.

 

 

 

 

Caci in mintea mea, Calendarul de Advent nu are legatura cu dulciurile, ci cu surprizele, 24 la numar, pana in Ajun: fie 24 de carticele, fie 24 de idei, fie 24 de activitati, fie 24 de ganduri bune, fie 24 de poezii, fie 24 de ghicitori, fie 24 de cadouri… care vor genera, sunt sigura, cel putin 48 de zambete zilnic (avantaj eu, ca am doi copii).

Mai mult decat atat, am gasit idei multe si dragute, pentru a face un calendar de Advent hand made pentru huni.

Sosetele

Sursa: aici.

 

 

 

 

 

 

Casuta

Sursa: aici.

 

 

 

 

 

Camion

Sursa: aici.

 

 

 

 

 

Am comandat si noi unul, evident inainte de toate aceste idei bune, il puteti vedea mai jos. Il vom folosi si pe acesta. 🙂

Sursa: aici

 

 

 

Si pana la urma am si facut unul, dovada mai jos, revin maine cu totul despre “cum sa…” si bucuria nemarginita a hunilor cand l-au descoperit. Enjoy!

23 thoughts on “CalenDARUL de Advent

  1. Buna ziua! Foarte frumos articolul,si foarte interesant!

    Am gasit cartea lui Tony Wolf pe site-ul buybooks.ro, am comandat-o si sper sa mi-o trimita. Imi pare rau ca nu am stiut de existenta ei la Gaudeamus, pentru a merge direct la editurasi a o cumpara. Fetita mea implineste un an si zece luni pe 1 decembrie, sper sa-i placa! Deja a invatat numele lui Mos Craciun si il repeta zilnic :).

    Ramona

    • felicitari, ramona! si eu sper sa-ti ajunga la timp. eu din pacate n-am ajuns anul asta la Gaudeamus, ar fi fost o treaba buna, s-o iau direct de acolo.
      multumesc de aprecieri, sa-ti traiasca fetita!

  2. Cat e de frumos calendarul tau de Advent! E superb- poate iti deschizi o afacere cu o linie de astfel de craft-uri 🙂
    Am si eu in plan o postare despre calendarul nostru de Advent, dar sa stii ca nu se ridica nici la jumatate din inaltimea celui facut de tine 🙂
    Felicitari- si stii ce imi place cel mai mult? Reactia gemenilor, si modul in care te straduiesti sa le aduci mereu zambetul pe buze.

    • multumesc mult, raluca! sa stii ca si eu ma gandeam pentru la anul, acum e cam tarziu, sa fac ceva macar in privinta calendarelor. despre alte crafts, nu stiu, vom vedea, poate doar daca ma perfectionez intre timp, e mult de studiat, de invatat, de imbunatatit…
      cat despre huni, daaa, asta ma unge pe suflet pur si simplu, se bucura atat de tare de tot ce fac pentru ei sau de tot ce facem impreuna, sunt cea mai vie dovada ca merita sa investesc tot efortul din lume pentru asta ceva…
      pup

  3. Carticica cu povesti semnata de Tony Wolf, tip calendar de advent, am vazut-o la Carrefour (Baneasa) cu 45 de lei iar astazi (si ieri a fost) il gasesti si cu reducere 25% (ca de altfel toate cartile!!!). Noi o avem din anii trecuti, anul asta am incercat chiar sa ii explic Mihului cum sta treaba si cum trebuie sa citim noi o poveste in fiecare zi insa recunosc ca am abandonat ca nu intelegea deloc de ce doar o poveste si pina la urma am cedat si i-am citit mai multe ;). Adevarul e ca sunt foarte scurte. Simpatice, cu animalute, dar cam lapidare, aprox. 8 propozitii pe poveste:D

    • pot sa te rog sa mi-o cumperi si mie? n-am deloc drum pe acolo, e f departe de mine… in alte Carrefour am fost si n-am zarit-o…. poooooooooooooti? te rog frumooooooooooooooooos…. 2 exemplare trebuie….

  4. cu mare placere, of, dar nu cred ca mai am cum sa ajung in seara asta sa prind reducerea de 25% :(. Imi pare rau ca nu mi-a trecut prin cap sa iti dau un semn de simbata cind am vazut-o mai intii ca am mai trecut si ieri pe-acolo sa iau carti si puteam sa ti le iau si tie.

    • lasa, cami, nu-i bai, mai bine lasa asa, ca oricum ptr anul asta am pierdut startul. comand pentru la anul, nu-i nimic.

      merci, oricum. pup

  5. Anul asta fac si eu acest calendar, multumesc frumos de idee. Sa stii ca imi place tare mult asa cum e, rosu cu fulgi si paharele sunt bune, incapatoare pt cate un cadouas mic in unele zile sau alte foi cu activitati ce le voi propune. Vrea sa te intreb, dupa ce trecea ziua respective, cum bifai acest lucru?

    • buna,

      sa fiu sincera, nu o bifam in niciun fel, le aratam pur si simplu data in calendar si le spuneam ca ieri a fost X si ca a trecut…
      spor la treaba! 🙂

      Luminita

Leave a Reply

