Jucariile noastre de toate vremurile (III)


Inca una si ma duc, vorba reclamei. Din seria jucariilor noastre, I si II, astazi ultima parte.

Puzzle tip incastru

 

 

 

 

 

 

Una dintre cele mai iubite jucraii de huni, si de mami, tinand cont de valoarea educationala. Avem foarte multe variante, cu animale, cu litere, cu cifre, cu forme geometrice, cu masini, cu sunete sau fara, in forma de cuburi sau nu, in relief sau nu, cu textura speciala sau nu. Toate ale noastre sunt din lemn si toate marca Melissa & Doug, vi le recomand cu caldura, undeva de pe la 1 an si jumatate.

 

 

 

 

 

 

 

Lego si alte jocuri de constructie

Aici gama e foarte variata si (aproape) pentru toate varstele. Noi inca preferam lego si jocurile cu cuburi. Constructiile nu sunt deocamdata complexe, nici nu trebuie, si le fac intotdeauna cu ajutorul meu. Nu atat din nepricepere, cat din placerea de a face ceva impreuna cu mine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Carti, carticele

Aici stam prost. A investit mami cat curpinde in tot soiul de carti: de povesti, enciclopedii, carti tip puzzle, carti cartonate cu poezii pentru inceputuri, carti de colorat, cu abtibilduri (astea au starnit ceva interes), carti muzicale, carti de construit avioane, carti cu siret, carti cu magneti, atlas animale cu magneti etc. Cu toate astea, hunii nu s-au aratat interesati mai mult de 10 minute. Mai mult decat atat, le rup, si ma doare sufletul, asa ca am zis sa luam o pauza. Stau bine merci in biblioteca pana cand invatam ce se face cu ele.

Numaratoare

Unul dintre putinele cadouri primite. Am primit una de Craciun anul trecut cred, cu personajele din Winnie the Pooth, pe culori si forme, cu piesele de numarat suficient de mari pentru a putea fi manevrate de catre un copil de 2 ani.

Foarte utila, ajuta la invatarea culorilor, a formelor, copilul invata sa faca asocieri, si evident, sa numere.

 

 

 

Xilofon

Si in general orice instrument muzical a avut un real succes la huni. Acum suntem in cautare de chitara.

 

 

 

 

Jucarii turn/piramida Montessori

Foarte utile si relativ ieftine, noi le-am folosit dupa 1 an, si inca ne mai jucam cu ele. Noi am avut din plastic cu o ratusca-n varf de bat, dpdv calitativ sunt mai bune cele din lemn, mie insa mi-a fost teama de hunul-dezlantuit-care-arunca-cercul/batul-de-lemn-in-capul-hunului-cuminte.

Sursa: aici

 

 

 

 

Parcare masini

Au primit una mititica, nu stiam cum se vor descurca cu ea, de Pasti. A avut un succes enorm, dar nu a rezistat foarte mult, probabi n-am ales cea mai buna varianta. Piesele se demontau relativ usor (asta nu e intodeauna un lucru bun) si erau cosntruite dintr-un plastic nu foarte rezistent. La anul luam alta, din lemn.

 

 

 

Cerb gonflabil

Sigur ca poate reprezenta si altceva, poate fi si o minge cu maner de sarit (am avut si din asta, dar nu gasesc poza). Pe la un an l-am luat, abia spre 2 ani si-a gasit utilitatea. Si acum il folosesc cu drag.

 

 

 

Masini si mingii

Le-am lasat special la final, intrucat din astea avem cele mai multe, cele mai diverse, si intrucat nu ma pot hotari asupra catorva exemple pe care sa le postez aici. Mentionez insa ca printre favoritele lor sunt masinile simple, mici sau mari, fara functii, cu care se iau la intreceri sau le aliniaza frumos in parcare, pe covorasul cel verde din camera lor.

Atat pentru moment, sigur mai sunt foarte multe de spus, revin pe masura ce imi amintesc.

Spor la cumparaturi!

8 thoughts on “Jucariile noastre de toate vremurile (III)

  1. mai, dar la voi e un adevarat magazin de jucarii!!! am ramas impresionata. Cred ca voi prelua si eu leapsa invizibila de la tine si, imediat cum prind un pic de timp, fac un review de jucarii 🙂

    • dap, este, cu avantaje si dezavantaje…
      chiar te rog sa preiei, ma intereseaza orice poate fi nou in domeniu! sau orice noi n-am avut 🙂
      pup

  2. Ce păcat că nu mai sunt la vârsta hunişorilor. Aş fi tropăit şi aş fi ţipat că m-ar fi ţinut gura să mi se cumpere şi mie jucării din acestea!!!! Cred că un sfert din venitul material al familiei intră în dotarea “cu muniţie” a hunişorilor. Dar mami dragă ia-le şi ceva simplu care să le stimuleze creativitatea.
    In ce priveşte cărţile, nu trebuie făcută pauză ci procedat altfel. Adică: se vine spre ei cu o singură carte cu desene atractive gen Disney şi nu li se va arăta dintr-o dată ci li se va incita curiozitatea ca intr-un joc de-a ” nu acum… mai tarziu”, exclamand din cand in cand printre alte discutii cu ei ” aaa… când am să vă citesc din cartea asta…. phhhhhiiii să vedeţi cum se aruncă Muţunache….ei, dar lasă, o să vedeţi…. ” şi tot aşa până când vor începe singuri să tragă de carte! Abia atunci , ca o mare favoare, şi mângâind cartea “care ştie muuuulte , muuuulte poveşti cum nu s-a mai pomenit” , veţi începe să le citiţi intrerupându-vă mereu pentru a face observaţii asupra pozelor, dar ATENTIE nu până se plictisesc ci până în momentul în care observaţi că atenţia lor incepe să scadă. Si incă ceva, mai ales la inceput lectura trebuie să fie interactivă, pentru ca nu au rabdare doar sa asculte, trebuie să fie provocati tot timpul! … Succes!! Ar fi foarte multe de spus. Oricum, nu abandonati nici o zi cărţile fiindcă în aceste timpuri in care zecile de jucării care de care mai sofisticate,calculatorul şi televizorul le acaparează copiilor şi timpul de joc efectiv în aer liber, foarte uşor vor face o dramă din a citi o pagina de carte. Cunosc mulţi copii extraordinar de dodaţi nativ, dar care, ajunşi la şcoală au făcut o tragedie din a citi o lecţie!
    Imi cer scuze că v-am ocupat atâta spaţiu! Nici nu mi-am dat seama că “ţin o conferinţă”…

    • aurora, multumesc mult de comentariu, imi este extrem de util, nicum nu ma supar ca e lung, din contra!
      mai mult decat atat, imi este utila abordarea privind cartile, chiar nu m-am gandit la asta, vom pune in aplicare, mi se pare extrem de important si vreau sa fie prieteni buni cu ele!
      Nici eu nu sunt fan TV sau calculator, mai ales in viata copiilor, sunt in schimb fun jucarii, de aici gama variata pe care o avem. avem si din cele simple, si cam toate sunt luate avand la baza 2 principii: sa fie educative si sa ii puna si pe ei la contributie cumva.
      inca o data, multumesc!

  3. lumi, puteti trece linistiti la puzzle-urile traditionale (alea cartonate). a mea a primit o cutie cu 10 puzzleuri (cu fifi) anul trecut, i le-am scos acum si ghici ca le face mai bine decat mine!! 🙂
    iar piramida montessori e f f f utila si acum, la 3 ani +, ca invata pe ea culorile in alte limbi iar bbdoiu o ia de la capat cu aranjamentele. (uite ca si mie-mi trebuie doua! 🙂 ) atata doar ca am o problema cu jucariile din lemn la copiii foarte mici (sub 2 ani) – oricat de mult imi plac, am cam preferat sa le achizitonez din plastic moale sau textile. da` asta doar pt ca ai mei sunt foarte, foarte zbenguiti. multam fain de recomandari!

    • grati, avem un singur puzzle (de hun) tip clasic, pisele sunt ceva mai mari si din lemn subtire, dar se prind ca cele clasice. in fine, inca nu stiu cum si ce sa faca cu ele, dar ne antrenam cat de des putem.
      cat despre jucariile din lemn, imi plac dpdv calitate, dar da, pot fi periculoase, si ai mei sunt nazdravani tare, stiu la ce te referi… ne-a ferit insa Dumnezeu de accidente pana acum, cel mult cate o vanataie mica.
      pup

Leave a Reply

