Jucariile noastre de toate vremurile (I)


Un post ce sper sa fie util, ca tot vin mosii acusica. Dar nu pentru asta il scriu, ci poate invata cineva ceva si din experienta mea. Eu cu siguranta am invatat, la urmatoarea pereche de gemeni sigur nu mai fac asa.🙂

Adica cum? Adica am cumparat un magazin intreg de jucarii cam pana la momentul in care hunii au implinit 6 luni. Ce sa fac, imi plac atat de mult, inca n-am putut rezista tentatiei. Desigur, totul in dublu exemplar, abia pe la 1 an si jumatate am inceput sa cumpar jucarii similare (nu identice). De regula, se lasa cu lacrimi mari de crocodil daca nu au amandoi fix acelasi lucru; asa ca si acum luam de cele mai multe ori aceeasi jucarie in dublu exemplar sau ceva similar pentru fiecare. Mai jos cateva exemple de jucarii, multe luate prea devreme pentru varsta lor si un mic review, personal desigur, la fiecare in parte. Ce ma bucura e faptul ca, o data ce au mai crescut, au avut si ele utilitatea lor. Hunii se joaca cu fiecare in parte, aproape zilnic, desi au foarte multe jucarii, si le iubesc pe toate in egala masura.

Catelusul vorbitor de la Fisher Price

Asta e o mare inventie, total inutila de la 6 luni pana la 1 an, poate si mai mult in unele cazuri, folosita la adevarata lui valoare abia de la 2 ani jumatate, in cazul nostru, deisgur. Acum ii amuza tare toate cantecelele, le fredoneaza si danseaza, repeta partile corpului si le e tare drag de el. Tare util si la drumuri lungi cu masina, afara din localitate. Cum spuneam, o inventie buna. este disponibil in limba romana si engleza.

Sursa: aici.

 

Telefonul Fisher Price

Pe asta l-au agreat abia spre 2 ani si jumatate. Relativ silentios, lucru ce nu i-a atras, dar care e util, telefonul fiind pus la ureche, nu e cazul sa faca un zgomot prea mare. Acum insa sunt in plin proces de invatare a cifrelor si a literelor, asa ca le este tare drag. Una bucata s-a stricat, cred ca voi achizitiona inca unul, caci e folosit cu maximum interes.

Disponibil in limbra romana si engleza.

Sursa: aici

 

Sortator de forme Fisher Price – borcan de biscuiti

Foarte util, si foarte folosit, in cazul nostru de la 1 an si jumatate. Au invatat cu ajutorul lui formele, culorile, cifrele de la 1 la 5, au capatat abilitati de coordonare si motrice, ce sa mai, una dintre jucariile pe care le recomand din toata inima.

Sursa: aici.  

 

 

 

Sortator de forme melc Fisher Price

Asta a fost o investitie proasta, posibil si din cauza faptului ca am achizitionat-o cam in acelasi moment cu sortatorul de forme despre care am vorbit mai sus. Melcul a palit cu desavarsire in fata borcanului de biscuiti, a fost bun doar pentru a fi aruncat, cu tot cu piesele aferente, pe gresie si pe parchet, la ceas de seara, spre disperarea sotului si, foarte probabil, a vecinului de dedesubt.

Sursa: aici.  

 

 

 

Broscuta vorbitoare de la Fisher Price

Buna si nu prea, utila pentru invatarea formelor de baza (triunghi, dreptunghi, patrat, cerc) si a cifrelor de la 1 la 5. Am dus-o la cresa, sa se bucure mai multi copii de ea, e in continuare acolo, in stare foarte buna. Apropos de calitate, o mentiune: absolut toate produsele de la Fisher Price achizitionate de noi au fost excelente din acest punct de vedere, au rezistat celor mai dure teste ale hunilor, pe o perioada indelungata.

In aceeasi varianta exista si melcul vorbaret, noi nu l-am avut insa.

Sursa: aici.

Antemergator / playground

Este de la firma Biemme (merci, Oana, pentru reminder!). L-am luat pe la 1 an, l-au folosit la capacitate maxima de pe la 1 an si cateva luni, cand deja erau foarte stapani pe mers si alergat, pana spre 2 ani. Din punct de vedere al activitatilor educationale puse la bataie de acest instrument-jucarie, as acorda o nota mica, exceptand niste luminite si niste cantecele, nu a oferit nimic special. Dar poate n-am avut noi cea mai buna varianta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Telefonul vorbitor de la V-tech

Util si asta, dar ca de obicei, luat prea devreme. L-au folosit pe la 1 an si jumatate. Bun pentru invatarea cifrelor, a literelor, a functionalitatii unui telefon fix. Bun pentru cantecele, de asemenea. A luat si el calea cresei, in urma cu un an.

Sursa: aici.

 

 

 

 

 

Piticul povestitor Duni (din aceeasi serie fac parte si Winnie povestitorul, si Profesorul Koala, si mai nou, Mickey Mouse)

Asta n-a fost apreciat de huni. Nu pricep de ce, pune la bataie 8 povestioare si 8 cantecele, e foarte frumusel si interactiv. Nici acum nu e agreat, zace undeva pe un raft, sus, sus de tot. As vrea sa le cumpar anul asta pe Mickey Miau (in varianta huneasca), sunt mari fani Mickey, poate isi va gasi utilitatea. Sau poate le aduce Mos Craciun.🙂

Disponibil in limba romana si engleza.

Sursa: aici

Magneti

De orice fel, de orice marimi, cifre, litere, animale, sageti🙂, fructe, legume, tot ce poate fi pus pe magnet, la huni a fost. Mai jos o poza facuta anul trecut. Acum frigiderul e muuult mai plin, inclusiv partea de sus. Ramane sa acoperim si laterala si ne oprim.

Exista si niste carticele dragute la Teora cu magneti, cu locuri speciale unde se pun, ceva asemanator cu clasicele carti cu abtibilduri, doar ca se lucreaza cu magneti.

15 thoughts on “Jucariile noastre de toate vremurile (I)

  1. Wow, ce super post Lumi! Fetele mele au acum 1 an si 3 luni si desi au cateva jucarii dragute, chiar nu stiam ce sa le mai iau in perioada asta..asa ca postarea ta vine in cel mai potrivit moment! Multumesc, eu chiar eram cucerita de catel si de borcanul cu biscuiti, dar nu stiam daca e momentul potrivit sau nu.. Fetele au mai avut niste casute de la ikea cu forme si culori, dar probabil tot din cauza ca au fost luate prea devreme (8 luni), au parut total neatractive in fata muzicutelor cu butoane luminoase! Chiar iti multumesc pentru acest post! Pupici hunilor!

    • multumesc si eu, pupici si voua din toata inima!
      maine scriu partea a doua cu alte jucarii, mai stai putin, ca am impresia ca o sa fie mai bun postul de maine, dpdv solutii & idei de cadouri!

  2. ce post vesel! si mie-mi plac jucariile de numa`! adica, in orice caz, mai mult decat lor!

    si eu subsriu la “jucarii achizitionate prea devreme”- a mea, pana intr-un an, avea deja toate minunile vorbitoare si taraitoare + d-alea de invatat si potrivit forme in toate variantele posibile.. ETC. dar cand le-a venit cu adevarat vremea sa fie foloseasite intru scopul lor, aka si altfel decat azvarlite in pereti, erau deja toate mutilate, descompuse, descompletate.
    iar acum bb2 stă si se uita luuung prin crapaturile jucariilor care inca n-au luat urma ghenei.

    • hihi, ale noastre au scapat taifunului, multe din ele, multe am si dat, dar piesele de rezistenta le-am pastrat. nu stiu ptr cine…
      merci de vizita!

  3. Foarte multe dintre jucariile noastre sunt primite. Am cumparat si noi, e drept, destul de multe. Am avut si jocuri si alte materiale educative (figurine de animale, marionete, domino-uri, flash-cards si o multime de carti) din perioada in care predam engleza (si in 10 ani se aduna- dar cred ca in ultimii 3 am adunat mai mult decat in ceilalti 10).
    Am dulapurile (75% dintre ele) ticsite cu jucarii, materiale educative, puzzle, chestii pt arts and crafts- dar i le dau pe rand. Si Silviu s-a aratat interesat de sortatoare mai tarziu, el a avut ce a avut cu jucariile de pus pe bat🙂
    Masinutele (frumoase dupa toate standardele, dar nu de milioane, luate de tati din Kaufland- de politie, pompieri, ambulanta, gunoi si basculanta- bine, are mult mai multe dar acestea sunt principalele) au stat neglijate mult timp, dar intr-o perioada a inceput sa se joace atat de frumos cu ele, incat si-au meritat toti banii.
    Eu am descoperit o chestie- i le grupez tematic (jucarii de “armata”, de bucatarit, animale, de construit, etc.) si i le dau prin rotatie. Ii trezesc interesul mai mult decat daca ar avea acces la el tot timpul. La fel fac si cu cartile🙂
    Foarte interesanta postarea ta- e interesant si ce vei face cu ele- mai vrei copii? Hunii au iesit foarte reusiti🙂

    • ralu, da, si eu le dau prin roatie, uite ca pe tematici n-am incercat, nu m-am gandit. si eu fac rezerve de jucarii, dar trebuie sa recunosc ca n-avem atatea ca voi, si oricum noi nu prea primit, doar ce cumpar eu. la noi sunt multe pentru ca le iau in dublu exemplar.
      ce voi face cu ele? pai jumatate le dam, in special in perioada sarbatorilor sau de paste, jumatate pastrez, caci da, ma gandesc sa mai fac un copil. sigur, deocamdata la cate am pe cap, ramane doar un vis frumos, dar nu-mi perid speranta, n-am nici 30 de ani, mai e vreme, un copil e oricand bine venit.
      merci de aprcieri la adresa hunilor, le intorc inzecit lui S.!:)

      • si eu-s foarte de acord ca jucariile trebuiesc sortate si sa-si aiva fiecare locul ei bine stabilit, oferite prin rotatie, etc. exista o teorie a parentingului libertin cum ca “e corect” sa-i dai mana libera, ca doar îs lucrurile lui si ca oricum are copilul ordinea lui, etc.. aiurea! cat i-am dat mana libera sa se infiga in toate jucariile pe care le are (si are multe, ca majoritatea copiilor vad eu) si sa faca ce vrea cu ele, nu asistam decat la un vartej de jucarii, izbite toate cat-colo, zici ca eram pe transee nicidecum acasa. insa de cand i-am suplimentat spatiile de depozitare si i le-am sortat, sesizez la ea o coerenta in joc; spre ex acum face craft, daca se apuca de modelaj tre` sa stranga inainte, dupa se+ntampla sa vrea piticii si Alba ca yapada, deci strangem intai plastilina, etc. si are acces la toate, insa aaaltfel decurg lucrurile acum. si ea este vadit multumita, ii place ordinea asta ca stie exact de unde gaseste ce cauta, a inceput chiar sa si-o insuseasca si e clar mai putin ratutita fata de vanzolalea la care avea acces cu ceva vreme in urma.

      • corect, copiilor le place ordinea si cumva, viata dupa un program. au nevoie sa fie ajutati in organizare si-s evident bulversati de prea multe jucarii deodata. au si ele rostul lor, zic, de a-i invata cate ceva, si e greu sa inveti din toate, sa descoperi odata, tot. deci, da, sortate si date pe rand.
        la voi mai e ceva: vorbesti de perioada de acum, cand lucrurile sunt mai ok, asta se intampla si pentru ca a mai crescut🙂, am trait-o si eu cu hunii.
        pup

  4. si io ma gindeam ca ar merita un review jucariile (bune/proaste), foarte util postul. Noi cred ca n-am avut mai nici una din ele… Catelusul vorbitor imi pare rau ca nu l-am luat dar acum e cam tirziu😀 Avem insa un Winnie cu cintecele care are ceva succes.
    Aaa, si vreau si eu sa stiu ce carte e cea pe care o tine Edi? Robi?😀 in mina? ca pare tare interesanta? E de la teora cu magneti?

    • cami, cartea pe care ot ine Robi, despre el vorbim, e de la Teora, cu magenti, incerc sa caut azi un link sa-ti arat. foarte apreciata!
      pupam.

  5. Oau, cate jucarii! Si vrei sa spui ca le ai pe toate astea in dublu exemplar?
    A mea, pana spre doi ani, a fost pasionata de sticle de plastic. Indiferent ce jucarii primea, ea isi lua cuminte pet-ul si-l pocnea de toti peretii pana la epuizare.

    • dada, ioana, chiar asa, pe toate in dublu exemplar. si nu e tot, azi revin cu partea a doua, mai avem:).
      dar cum spuneam, unele le-am dat deja, nu le-am pastrat pe toate, chiar n-avem spatiu.
      si hunii au fost pasionati de sticle de plastic, inca se mai joaca cu ele cand si cand, acum ma gandesc sa le construiesc ceva dintr-o sticla de plastic🙂, ma chinuie talentul, deh.🙂
      pupu

Leave a Reply

