A fost duminica, a fost teatru


Da, am mers din nou, intrucat sunt in plin proces testare piata in domeniu. Si am fost asadar la Tandarica, la spectacolul Alba ca zapada si cei 7 pitici.

Utile

Categorie: peste 3 ani

Durata: 50 de minute

Pret bilet copil: 10,5 lei

Pret bilet adult: 12,5 lei

Rezervarile se fac de luni pana joi, iar vineri se achita biletele. Gasiti detalii aici.

Ce sa zic, nu exista comparatie cu piesele de teatru vazute pana acum, nu multe, dar parca m-am trezit deodata intr-o alta lume. Si jos palaria organizatorilor, intrucat nu credeam ca e posibil si asa la noi, in Romania, la teatrul de copii. La cat de bune au fost conditiile, as putea sa spun ca pretul biletului e mic.

Cele bune:

  • Spatiu larg, bine amenajat, cu bancute de lemn, avantaj fiindca vorbim de teatru, nu de un spectacol improvizat undeva, pe unde s-a putut;
  • Piese relativ scurte (50 min), cu continut adecvat copiilor de peste 3 ani, interactive si ritmate;
  • 50% din spectacol a fost muzica si dans, motiv de reala apreciere pentru cei mici;
  • Actorii interactioneaza cu publicul, facand din mici spectatori, participant activit in poveste;
  • Efecte speciale – well, asta pentru mine a fost ceva neasteptat, iar pentru cei mici, ceva inedit si foarte apreciat: lumini, muzica, fum, decorurile schimbate foarte des si foarte repede, aproape insesizabil (si niste decoruri foarte frumoase) – oglinda Reginei era cu adevarat magica!
  • Este interzis fotografiatul in timpul spectacolului – lucru despre care mi-a parut tare rau, dar absolut de apreciat. Ma intreb cum ar fi fost daca s-ar fi ridicat jumatate din sala in picioare (sau daca si-ar fi vanturat mainile pe sus) ca sa faca poze. Nu prea placut pentru cei fara aparat, nu?

Cele rele:

  • Sala plina ochi (ma rog, asta nu e un lucru deloc rau, interesul pentru teatru la o varsta asa de frageda e oricand de apreciat), dar asezarea facea ca unii sa nu vada bine deloc. Adica nu era cumva in panta, ca la teatrul de adulti, ci in plan drept, si deh, unii sunt mai inalti decat altii;
  • Accesul la spectacole de peste 3 ani a copiilor de 2 ani sau sub, care erau evident speriati de zgomot si lumini, probabil in afara programului zilnic, le era fie somn, fie foame, deci automat s-a lasat cu plans, si probabil ca n-au inteles mai nimic din poveste. Deci, de ce deranjul, daca tot e pe bani?
  • Sunetul din boxe cam puternic, chiar si pentru copii de 3 ani;
  • Doamnelor de la rezervari bilete le lipseste amabilitatea. Inteleg ca-s obosite si platite prost, dar chiar nu e vina mea. Si vrei-nu vrei, pe la ele treci ca sa ajungi la teatru. 😦

O ciudatenie: in sala erau 2 plasme mari, de-a dreapta si de-a stanga scenei, plus alte plasme mai mici, printre randuri, asezate sus. Lucru bun gandit, am zis la inceput, in pauza, cand pe plasme rulau spectacole mai vechi si tineau publicul sa nu se plictiseasca pana la inceperea spectacolului. In timpul caruia, plasmele erau oprite. N-am inteles de ce n-au profitat de faptul ca le au, pentru a face o transmisie live a ceea ce se joaca pe scena, sa vada si cei mai mici si mai bine crescuti, care nu stau in picioare nici in bratele parintilor, nici pe bancute. Probabil din ratiuni financiare…

O alta ciudatenie, funny de data asta: Alba ca Zapada este blonda in povestea de la Tandarica. Ce mai conteaza, e drept ca e tare frumoasa si joaca si foarte bine!

Inca una si ma duc: cei 7 pitici au in casuta lor 7 televizorase cu 7 telecomenzi, cate unul, respectiv una, pentru fiecare. Maine-poimaine au Ipad sau Iphone sau Tableta nush de care. Amuzant, totusi si in pas cu vremurile.

Noi mai vrem sa mergem, partea proasta e ca nu prea gasim locuri in primele randuri si nici doamnele de acolo de la bilete, cum spuneam, nu ne prea ajuta. In timpul saptamanii nu e de mers, atunci merg gradinitele si e full, iar in we merge publicul larg si, probabil, e si mai full. Dar mai incercam, hunilor le-a placut tare, tare mult.

Singura poza pe care am reusit s-o fac, inainte de spectacol, dar care nu spune nimic din frumusetea lui, mai jos.

5 thoughts on “A fost duminica, a fost teatru

  1. Noi suntem fani Tandarica. Sa mergeti sa vedeti si Jack si vrejul de fasole si Motanul incaltat. E drept ca la ambele sunt si niste capcauni marime naturala, dar poate ca ai tai huni nu sunt prea speriosi. Daca nu, votez Punguta cu doi bani. Super muzica si super atmosfera.

    • merci de pont, ioana!
      spune-mi te rog, pentru ce varsta sunt cele 3 spectacole, stii? caut oricum si eu la ei pe site… mi-e teama ca sunt de la 4 ani in sus si nu vreau sa-i duc doar asa, in speranta ca merge si ptr ei…

  2. aaa, dar voi mergeti la teatru in fiecare zi de week-end! Multumim de cronica 🙂
    Cu cit timp inainte ati luat biletele? (ca io am sunat cu doua zile inainte si nu mai erau)
    A propos de plasme, pina la urma cred ca eu ii inteleg ca daca ar fi pus spectacolul in timp real pe plasma lumea nu s-ar mai fi uitat pe scena ori de asta venisera… Zic si eu…
    Si daca esti in spate nu prea se vede???

    • nu, nu mergem chiar in fiecare zi de we, doar acum, ca testez piata. si de fapt, we asta nici nu cred ca mai mergem, ca suntem raciti 😦
      eu am sunat marti dupa-amiaza pentru rezervare si vineri le-am achitat.
      daca esti in spate si ai noroc de unul sau mai multi adulti inalti in fata si/sau de adulti care-si tin copiii in picioare, sigur nu prea vezi, de asta zic ca erau utile plasmele, chiar daca distrageau atentia de la spectacolul real.
      merci si eu!

Leave a Reply

